از زمان آخرین بازی منتشر شده از مجموعهی The Lord Of The Rings مدت زمان زیادی میگذرد. با این حال، سال گذشته نسخهی جدیدی تحت عنوان The Lord Of The Rings: Gollum معرفی شد. گیمپلی این بازی برروی المانهای مخفیکاری و حرکات پارکور تمرکز کرده است. در ابتدا این عنوان تنها برای کنسولهای نسل نهمی و رایانههای شخصی تایید شده بود، اما استودیوی سازنده چندی پیش اعلام کرد که این بازی برروی کنسولهای نسل هشتم نیز عرضه خواهد شد. سازندگان بهتازگی در خصوص ویژگیهای نسل پلیاستیشن ۵ این بازی صحبت کردهاند.
آقای جونس هوسگس (Jonas Husges) از استودیوی ددلیک اینترتینمنت (Daedalic Entertainment)، بهتازگی مصاحبهای با مجلهی رسمی پلیاستیشن انجام داده و در خصوص بازی The Lord Of The Rings: Gollum توضیحاتی را ارائه داده است. وی در ابتدا گفت که این بازی برروی پلیاستیشن ۵ از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی میکند و سپس در خصوص سرعت SSD صحبت کرد.
شروع مجدد و بارگذاری بازی پس از افتادن از یک جا و یا برخورد در مبارزه بسیار سریع رخ میدهد. ما بسیار علاقهمند هستیم تا بازیبازان را به تجربهی این بازی تشویق کنیم و SSD در اینجا مانع بزرگی را برداشته است.
البته بدیهی است که در نسخههای اکسباکس سری اکس و سری اس نیز به لطف وجود SSD شاهد بارگذاری سریع بازی خواهیم بود. همچنین نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی از قابلیتهای بازخورد لمسی (Haptick Feedback) و محرکهای تطبیقی (Adaptive Triggers) نیز پشتیبانی میکند و گفته میشود این قابلیت برای شخصیت گالم (Gollum) بسیار کارآمد است. آقای هوسگس در این باره گفت:
به لطف این قابلیتها هنگامی که استقامت گالم در جریان بازی تمام میشود، حرکات و واکنشهای آن ملموستر خواهد بود.
بازی The Lord Of The Rings: Gollum در سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس دارندگان کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، اکسباکس وان، اکسباکس سری اکس، سری اس و پلتفرم رایانههای شخصی قرار خواهد گرفت.