پی سی ریچارد لیدبتر از دیجیتال فاندری: اکس‌باکس سری اس ممکن است در بلند مدت با مشکل رو به رو شود - پی سی

چندی پیش آقای ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter) یکی از تحلیلگران قدیمی و معتبر وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry) با کانال یوتیوب EGX مصاحبه‌ای داشته است که در جریان آن موضوعات زیادی را در رابطه با نسل بعد مورد بررسی قرار داده است.

وی در  این مصاحبه و در جواب به این سوال که “آیا اکس‌باکس سری اس نسل بعدی را عقب نگاه می‌دارد یا خیر؟” گفت:

این سوالی است که باید با گذشت زمان از نسل جدید به تدریج به آن پاسخ دهیم بنابراین نمی‌توان جواب دقیقی ارائه داد اما با توجه به مشخصات باید بگویم که در کوتاه مدت و اوایل نسل بعد خیر فکر نمی‌کنم که سری اس باعث شود برای نسل جدید مشکلی به وجود آید اگرچه در همان کوتاه مدت هم فکر می‌کنم سختی‌هایی برای سازندگان ایجاد شود اما به طور کلی از آن‌جایی که سازندگان حتی برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز مقایس‌بندی‌های بسیار گوناگونی را در نظر می‌گیرند بنابراین سری اس به جز محدودیت‌های خاص برای عناوینی منحصر به فرد چندان تفاوتی در کوتاه مدت ایجاد نمی‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که مایکروسافت تکنولوژی به نام GDK ساخته‌ است که توسعه‌ی محیطی را انجام می‌دهد و وظیفه دارد کدهای مشابه را برروی اکس‌باکس و رایانه‌های شخصی اجرا کند. بنابراین در کوتاه مدت فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای سری اس به وجود آید اما در بلند مدت باید بگویم که هر بار یک کنسول ضعیف‌تر عرضه شده است ما شاهد ضربه خوردن به آن در مقابل سایر کنسول‌ها بوده‌ایم.(پلتفرم‌های هم رده و رقیب) به عنوان مثال اگر به صورت بلند مدت اکس‌باکس وان و وان اس را در برابر پلی‌استیشن۴، پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس قرار دهید به وضوح ضعف سخت‌افزاری نمایان می‌شود و در کیفیت خروجی نیز چنین موضوعی قابل تشخیص است. در نهایت باید بگویم که این ترس را دارم در بلند مدت چنین مشکلی برای سری اس ایجاد شود چرا که هر چه از نسل جدید می‌گذرد سازندگان بیش از قبل برروی سخت‌افزارها فشار وارد می‌کنند. مموری بسیار مهم است و من به شما می‌گویم که خیلی در مورد کارت گرافیک سری اس نگران نیستم چرا که رزولوشن پایین تا حد زیادی از نیاز به قدرت گرافیکی می‌کاهد اما مموری در دسترس سازندگان از سوی اکس‌باکس سری اس برای من یک نگرانی به حساب می‌آید. بنابراین در کوتاه مدت شاهد ضعف آنچنانی نخواهیم بود اما در بلند مدت امکان دارد این اتفاق رخ دهد.

به طور حتم تا زمانی که اکس‌باکس سری اس در دسترس دیجیتال فاندری قرار نگیرد به طور قطعی نمی‌توان گفت عملکرد حقیقی آن چگونه خواهد بود. تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی زمان زیادی باقی نمانده و ما به زودی حقیقت را خواهیم فهمید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.