پی سی رئیس پلی‌استیشن: قیمت بالاتر بازی‌های پلی‌استیشن ۵ عادلانه است - پی سی

جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، به تازگی به دفاع از قیمت ۷۰ دلاری بازی‌های پلی‌استیشن ۵ پرداخته است. او همچنین اعلام کرده است که در نظر گرفتن قیمت‌های بالاتر از ۷۰ دلار توسط سونی هم صحت ندارد.

سونی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که تصمیم گرفت تا قیمت بازی‌های AAA خود را از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دهد. جریانی که با NBA 2K21 آغاز شده بود و سپس Call of Duty: Black Ops Cold War هم به این جریان پیوست. به نظر می‌رسد قیمت ۶۰ دلاری بازی‌های AAA که برای حدود ۱۴ سال استاندارد این صنعت بوده‌اند، به زودی به ۷۰ دلار افزایش خواهد یافت. در حال حاضر بازی‌های فرست‌پارتی هنگام عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ مانند Demon’s Souls Remake و Sackboy: A Big Adventure با برچسب ۷۰ دلاری عرضه شده‌اند، اما مشکل این است که کسانی که در بریتانیا زندگی می‌کنند هم باید ۷۰ پوند برای این بازی‌ها پرداخت کنند که پس از تبدیل به چیزی حدود ۹۰ دلار آمریکا تبدیل می‌شود و این رقم حقیقتا مضحک است. اما به عقیده‌ی جیم رایان، این رقم کاملا عادلانه است. در مصاحبه‌ای با The Telegraph، رایان در مورد قیمت ۷۰ پوندی Demon’s Souls Remake گفت:

به نظر من این رقم کاملا عادلانه است. وقتی با میزان سرگرمی که Demon’s Souls نسبت به سایر شکل‌های سرگرمی فراهم می‌کند فکر کنید، می‌بینید که این رقم کاملا عادلانه است.

البته این صحبت آقای رایان به اینکه چرا بریتانیایی‌ها باید به جای ۷۰ دلار، ۹۰ دلار پرداخت کنند اشاره‌ای نکرده است. همچنین قیمت اشتراک نتفلیکس در انگلستان ۱۲ پوند در ماه است که به شما به صورت نامحدود به مجموعه‌ی این سرویس دسترسی خواهد داد. پس شاید صحبت رایان در مورد مقایسه با سایر شکل‌های سرگرمی هم چندان قانع‌کننده نباشد. همچنین چندی پیش گزارش شده بود که پلی‌استیشن قصد داشت تا قیمت‌های بالاتر از ۷۰ دلار را هم در نظر بگیرد، اما رایان این گزارش را بی‌پایه دانسته است:

اینکه پلی‌استیشن قیمت‌های بالاتر را در نظر گرفته است، در حال حاضر مدرکی ندارد، پس غلط به شمار می‌رود.

افزایش قیمت بازی‌های رایانه‌ای به دودستگی در جامعه‌ی بازی‌بازان منجر شده است. از طرفی برخی معتقدند که با در نظر گرفتن نرخ تورم، این افزایش اصلا دور از ذهن نیست. اما از طرفی پرداخت‌های درون برنامه‌ای که بعید است با وجود افزایش قیمت حذف شوند و همچنین افزایش تعداد بازی‌بازان که منجر به فروش نسخه‌های بیشتر می‌شود هم باید در نظر گرفت. از طرفی درصد بسیار بیشتری از بازی‌بازان امروزه به صورت دیجیتال خرید می‌کنند که به معنای حذف سهم فروشنده‌ی فیزیکی و پول بیشتر برای ناشر است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا افزایش قیمت بازی‌ها را منطقی و عادلانه می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها