پی سی جان کارمک نسبت به خبر خریداری شدن زنی‌مکس مدیا توسط مایکروسافت ابراز خوشحالی کرد - پی سی

جان کارمک (John Carmack)، یکی از بنیان گذاران استودیوی اید سافتور (id Software) و برنامه نویس ارشد عناوین کلاسیک DOOM ،Wolfenstein 3D و Quake، اخیراً به خبر خریداری شدن زنی‌مکس مدیا (Zenimax Media) توسط مایکروسافت و در نتیجه اضافه شدن استودیو‌های این شرکت نظیر اید سافتور به بخش اکس‌باکس واکنش جالبی نشان داده است.

روز گذشته، مایکروسافت با انتشار خبر تصاحب شرکت زنی‌مکس مدیا، شرکت مادر بتسدا سافت‌ورکس (Bethesda Softworks)، همه را غافلگیر کرد. جان کارمک در واکنش به این خبر اعلام کرد:

عالیه! فکر می‌کنم مایکروسافت شرکت مادر خوبی برای آی‌پی‌های گیمینگ بوده است و آن‌ها از من کینه‌ای به دل ندارند. پس شاید بتوانم دوباره با برخی از بازی‌های قدیمی‌ام مشغول شوم.

لازم به ذکر است که جان کارمک در کنار کار در استودیوی اید سافتور، در سال ۲۰۱۳  به عنوان مدیر ارشد تکنولوژی به شرکت واقعیت مجازی آکیولس (Oculus) پیوست. اما پس از مدتی کارمک به طور کامل از این استودیو جدا شد. این شخص در یکی از مصاحبه‌‌های خود اعلام کرده بود که دلیل جدایی او، اجازه ندادن عرضه‌‌ی عناوین اید سافتور مانند DOOM برروی پلتفرم واقعیت مجازی آکیولس بود.

البته پس از ترک اید سافتور، این توسعه دهنده‌ی افسانه‌ای به دلیل شکایت زنی‌مکس مدیا مبنی بر دزدیدن آ‌ی‌پی واقعیت مجازی این شرکت توسط آکیولس، در دادگاه‌های مختلفی حاضر شد و به عنوان نماینده‌ی شرکت‌ فیسبوک (Facebook)، شرکت مادر آکیولس، از حقوق خود دفاع کرد. در نهایت نتیجه‌ی این جدال به نفع کارمک رقم خورد. اما پس از این اتفاق، این بار کارمک در سال ۲۰۱۷ از زنی‌مکس شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت از زمان تصاحب استودیوی اید سافتور به او ۲۲ میلیون دلار بدهکار است. این پرونده نیز یک سال بعد با موافقت هر دو طرف و راضی شدن کارمک بسته شد.

جان کارمک سال گذشته از شرکت آکیولس جدا شد و هم‌اکنون در حوزه‌ی هوش مصنوعی در حال فعالیت است. با توجه به کنار رفتن تیم مدیریت زنی‌مکس و پیوستن استودیوی اید سافتور به مایکروسافت، ممکن است کارمک روزی دوباره به این استودیو بازگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.