پی سی توسعه‌دهنده‌ی Tormented Souls: کنترلر DualSense حس بازی‌های ترسناک را تغییر خواهد داد - پی سی

با انتشار کنسول‌های نسل نهمی دو شرکت سونی و مایکروسافت، توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف ترسناک قصد دارند تا به بازی‌بازان نسل جدیدی از این عناوین را نشان دهند. برای مثال توسعه‌دهندگان عنوان ترسناک The Medium که چندین آهنگساز از سری معروف Silent Hill را در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند که با توجه به سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و ویژه‌ی کنسول اکس‌باکس سری اکس، قصد دارند حس و حالی کاملا جدید و متفاوت را برای طرفداران سبک وحشت بقا فراهم آورند. حال به تازگی یکی از افرادی که در استودیوی دوئل افکت گیمز (Dual Effect Games) در حال کار برروی بازی ترسناک Tormented Souls است، اظهار داشت که با استفاده از قابلیت‌های کنترلر DualSense کنسول پلی‌اسیتشن ۵ می‌توان به صورت واقعی و گسترده یک نسل جدید از حس و تجربه‌ی عناوین ترسناک را خلق نمود.

به تازگی یکی از اعضای استودیوی شیلیایی دوئل افکت گیمز که توسعه‌ی بازی Tormented Souls را بر عهده دارد، اظهار داشت که این بازی منحصر به فرد از عناوین برتر این سبک به مانند Resident Evil ،Silent Hill و Alone in the Dark الهامات زیادی کسب کرده است و برای ایجاد یک حس واقعی و منحصر به فرد از وحشت به خوبی از قابلیت‌های کنترلر DualSense استفاده خواهد کرد. وی در این مصاحبه اظهار داشت که حسی که به وسیله‌ی قابلیت بازخورد لمسی این کنترلر به بازی‌بازان منتقل می‌شود، بسیار در تجربه‌ی یک صحنه‌ی ترسناک حائز اهمیت خواهد بود. وی همچنین در این باره افزود که بازی‌بازان می‌توانند با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense به مانند یک عنکبوت که لرزش‌های مختلف تارهای خود را در نقاط مختلف حس می‌کند، حرکات اشیاء گوناگون و موج‌های نامرئی که به طرفشان هجوم می‌آورند را تجربه نمایند.

مشخص است که این نوع احساسات مختلف در عناوین ترسناک به لطف بازخورد لمسی پیشرفته‌ی کنترلر DualSense بسیار دقیق‌تر و کاربردی‌تر به بازی‌بازان منتقل خواهند شد. مشابه این قابلیت را می‌توان در عنوان نسل نهمی و انحصاری Spider-Man: Miles Morales اثر استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) مشاهده کرد که با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی، بازی‌بازان می‌توانند از طریق حس عنکبوتی خود جهت حمله‌ی دشمنان و تیراندازی‌های آنان را تشخیص دهند. همچنین استودیوی دوئل افکت گیمز در مورد این قابلیت اظهار داشت که اگر حشرات مختلف و یا دشمنان گوناگون به شخصیت اصلی حمله کرده و آن را گاز بگیرند یا صدمه‌ای به وی وارد سازند، بازی‌بازان با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی کنترلر DualSense می‌توانند آن‌ها را به خوبی و به تفکیک حس نموده و از این طریق می‌توان یک چشم‌انداز جدید و منحصر به فرد را برای بازی‌های ترسناک آینده در نظر گرفت.

البته تاکنون استودیوی دوئل افکت گیمز خبر رسمی عرضه‌ی بازی ترسناک Tormented Souls را برروی دو کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس تایید نکرده است اما ناشر این عنوان یعنی شرکت پی‌کیوب (PQube) توسعه‌ی این نسخه‌ی نسل نهمی را بدون ذکر تاریخ عرضه‌ی آن اعلام کرده است.

باید توجه داشت که توسعه‌دهندگان دیگری نیز که برروی بازی‌های نسل نهمی کار می‌کنند در مورد قابلیت‌های منحصر به فرد کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن ۵ ابراز علاقه کرده‌اند. به عنوان مثال استودیوی تری‌آرک (TreyArch) در مورد عنوان نسل نهمی Call of Duty: Black Ops Cold War اظهار داشته است که قصد دارد با استفاده از قابلیت تریگرهای تطبیق‌پذیر کنترلر پلی‌استیشن ۵، به بازی‌بازان درک عمیق و دقیق‌تری از میزان مقاومت ماشه‌ی هر اسلحه را بدهد و این یک پیشرفت شگفت‌انگیز در سبک عناوین تیراندازی به شمار می‌آید.

طبق اطلاعات منتشر شده، عنوان ترسناک Tormented Souls قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ عرضه گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 46 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.