پی سی تفاوت قدرت پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس تنها در بازی‌های سطح بالای AAA اهمیت دارد - پی سی

پلی‌اسیتشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، دو کنسول پرچمدار نسل نهم که حدود دو ماه دیگر عرضه می‌شوند، در زمینه‌ی قدرت خام سخت‌افزاری، اندکی با یک دیگر تفاوت دارند و کنسول مایکروسافت اندکی قوی‌تر است. حال به گفته‌ی استودیوی ۳D Realms، این تفاوت بین دو پلتفرم چندان مهم نیست. برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

پلی‌اسیتشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، هر دو دستگاه‌های جذابی هستند و در بسیاری از موارد دقیقاً یکسان عمل می‌کنند. بااین‌حال، گرچه هر کدام در زمینه‌ای نسبت به دیگری برتری هایی دارد، در زمینه‌ی قدرت خالص، اکس‌باکس سری اکس در جایگاه بالاتری قرار دارد. اما این جایگاه بالاتر چقدر اختلاف ایجاد می‌کند؟

به‌گفته‌ی استودیوی ۳D Realms، توسعه‌دهنده‌ی عنوان اکشن اول‌شخص Graven، این اختلاف چندان زیاد نخواهد بود. طراح ارشد این استودیو، دیوید کویینر (David Queener)، و معاون و کارگردان، فردریک شرایبر (Fredrik Schreiber) به‌تازگی در مصاحبه‌ای در پاسخ به اینکه به‌نظر آن‌ها، این فاصله‌ی بین کنسول‌ها، هرچند کوچک، تفاوتی ایجاد می‌کند یا نه، گفتند که این تفاوت تنها در بازی‌های AAA بسیار سطح بالا مشخص خواهد بود:

برتری قدرت سری اکس تنها در بازی‌های بسیار AAA بسیار سطح بالا اهمیت پیدا می‌کند. اما همچنان باید صبر کرد و دید. اختلاف قدرت بین دو پلتفرم آنقدر مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد، این است که توسعه‌دهنده‌ها (خصوصاً توسعه‌دهنده‌های AAA) هنگام توسعه‌ی بازی، چه مقدار می‌توانند از قدرت سیستم‌های جدید استفاده کنند.

این منطقی به‌نظر می‌رسد که استودیوهای فرست پارتی سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) احتمالاً تا جای ممکن از قدرت سخت‌افزاری کنسول‌ها استفاده کنند، اما برای توسعه‌دهندگان مولتی‌پلتفرمی که به‌دنبال ایجاد برابری بازی‌هایشان در همه‌ی پلتفرم‌ها هستند، بعید است که اختلاف زیادی بین دو کنسول دیده شود. البته، اکس‌باکس سری اس هم اینجا فاکتور مهمی است و شاید حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازی Graven استودیوی ۳D Realms سال آینده برای پلی‌اسیتشن ۵، اکس‌باکس سری اکس، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت هم برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.