پی سی بازی Observer: System Redux برروی پلی‌استیشن ۵ با کیفیت بالاتری نسبت به اکس‌باکس سری اکس اجرا می‌شود - پی سی

بازی جدید بلوبر تیم (Bloober Team) عالی بود اما حالا حتی از قبل نیز بهتر است. به نظر می‌رسد استودیوی بلوبر تیم دو کیفیت خروجی متفاوت را برای نسل بعد ارائه می‌دهد و پلی‌استیشن ۵ عملکرد بسیار بهتری دارد.

 System Redux برای پلتفرم‌های نسل بعدی در دسترس قرار دارد و از قدرت‌های آن‌ها بهره می‌برد. ما شاهد ارتقاء در کیفیت کلی و اضافه شدن محتویات جدید هستیم که می‌تواند بسیاری از بازی‌بازان را سرگرم کند. متاسفانه چندی پیش متوجه شدیم که این عنوان برروی کنسول‌های نسل بعدی عملکرد یکسانی ندارد. به جز این که پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی از کنترلر دوال‌سنس را دارد، میان کیفیت خروجی اکس‌باکس سری اکس، اس و پلی‌استیشن ۵ تفاوت‌های مهمی دیده می‌شود و شاهد کیفیت برابری نیستیم.

تنظیمات نسخه‌ی اکس باکس سری اکس Observer: System Redux شامل گزینه‌ی ۴K می‌شود. اگر آن را فعال کند کیفیت بهبود و در قبال آن نرخ فریم کاهش می‌یابد. بخش غافلگیر کننده‌ی ماجرا این است که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ به جای گزینه‌ی ۴K پیشنهادی با نام رهگیری پرتو (Ray Tracing) را به شما ارائه می‌دهد. با فعال کردن این گزینه کیفیت بازی بالاتر می‌رود و بازتاب‌ها به طرز قابل توجه‌ای بهبود می‌یابند. بیرون از آپارتمان شما در بازی شاهد بازتاب‌ها برروی ساختمان و موارد دیگر هستیم. درون آپارتمان شخصیت اصلی نیز بازتاب برروی شیشه‌ها و آینه دیده می‌شود. ما حدس زدیم که شاید نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس به طور خودکار از چنین قابلیتی برخوردار باشد و رهگیری پرتو به صورت پیش فرض وجود داشته باشد اما چنین فرضیه‌ای صحیح نبود و نسخه‌ی سری اکس رهگیری پرتو ندارد.

در تصاویر زیر به وضوح دیده می‌شود که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ رهگیری پرتو را شامل می‌شود. در تصویر چاله‌ی آب بازتاب یک ساختمان در آب مشخص است اما تنها چیزی که در تصویر مربوط به نسخه‌ی سری اکس می‌بینیم یک نور از پیش تعیین شده است. همچنین در تصویر دیگر شاهد بازتاب شخصیت اصلی از قاب یک شیشه هستیم اما سری اکس چنین تصویری را بازتاب نمی‌دهد.

پلی‌استیشن ۵

اکس‌باکس سری اکس

پلی‌استیشن ۵

اکس‌باکس سری اکس

اگرچه کیفیت خروجی و عملکرد می‌تواند برروی هر دو کنسول نسل بعدی متغیر باشد اما ما زمانی غافلگیر شدیم که حتی با وجود فعال کردن رهگیری پرتو برروی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ و عدم وجود آن برروی نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس، باز هم Observer: System Redux برروی پلی‌استیشن ۵ عملکرد بهتری نسبت به سری اکس دارد و روان تر اجرا می‌شود. برخی از بخش‌های آپارتمان در نسخه‌ی سری اکس با مشکلاتی رو به رو است که به درگیری بازی‌باز با این اثر لطمه می‌زند. زمانی که وارد زیرزمین می‌شود مشکلات بیشتر نیز خواهند شد.

بنابراین اگر قصد دارید Observer: System Redux را برروی کنسول‌‎های نسل بعدی خریداری کنید، بهتر است نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ را تهیه کنید. از طرفی اگر یک اکس‌باکس سری اکس را تهیه کرده‌اید بهتر است صبر کنید. این احتمال وجود دارد که در آینده مشکلات برطرف شود و یا این که رهگیری پرتو به این نسخه نیز اضافه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 35 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.