پی سی بازی Godfall برروی ۴K Ultra در رایانه‌های شخصی نیازمند حافظه گرافیکی ۱۲ گیگابایتی خواهد بود - پی سی

استودیوی کانترپلی گیمز (Counterplay Games) اخیراً اعلام کرد که اجرای بازی Godfall برروی تنظیمات گرافیکی Ultra با رزولوشن ۴K در رایانه‌های شخصی نیازمند ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

استودیوی کانترپلی گیمز اخیراً جزییاتی از سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی اکشن نقش‌آفرینی جدید خود یعنی Godfall را منتشر نمود که کمتر از یک هفته دیگر منتشر خواهد شد. اما نکته‌ی عجیب در این بین، سخت‌افزار بسیار قوی مورد نیاز برای اجرای بازی برروی تنظیمات گرافیکی Ultra در رزولوشن ۴K است که قطعاً با اعتراض‌های فراوانی از سوی بازی‌بازان روبرو خواهد شد؛ چرا که دارندگان کارت‌های گرافیکی جدید و قدرتمندی نظیر GeForce RTX 3080 با ۱۰ گیگابایت حافظه قادر به اجرای این بازی در تنظیمات فوق نخواهند بود.

از طرفی دیگر، به‌نظر می‌رسد که قرارداد همکاری بین استودیوی مذکور و شرکت AMD، نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است، چرا که اولین بار شرکت AMD بود که خبر پشتیبانی بازی Godfall (به همراه چهار بازی دیگر نظیر FarCry6 و…) از قابلیت رهگیری پرتو به وسیله‌ی دایرکت اکس ۱۲ آلتیمیت را منتشر نمود و در این اعلامیه نیز اشاراتی به قابلیت‌های خاص بازی برروی کارت‌های گرافیکی Radeon RX 6000 شده است. همچنین، این شرکت بارها به صورت تئوری به قابلیت‌های ویژه‌ی کارت‌های ۱۶ گیگابایتی خود در بهینه‌سازی بازی‌ها اشاره کرده بود که مقایسه‌ی قدرت و خروجی کارت‌های RTX 3090 و RX 6900XT (در صورت تحقق) به صورت عملی نیز این بهینه‌سازی را تایید می‌کند.

علاوه براین، لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان این بازی به عنوان بخشی از نمایشگاه رونمایی از Radeon RX 6000 در رویداد اخیر AMD حضور داشتند و در مصاحبه‌ای اعلام نمودند که:

به عنوان بخشی از قرار داد همکاری ما با AMD، تصمیم براین شد که در کنار کارت‌های گرافیکی این شرکت، برخی از خرده فروشان بازی ما را نیز به رایگان به خریداران هدیه کنند. علاوه براین، این شرکت در مقوله‌ی پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر در کنار ما حضور فعال داشته است تا ما به این هدف دست پیدا کنیم.

به‌هر ترتیب، در ادامه می‌توانید به این مشخصات منتشر شده نگاهی بیندازید:

برای اجرای روان بازی Godfall با وضوح تصویر ۴K و تنظیمات UltraHD، به پهنای باند حافظه فوق‌العاده‌ای نیاز خواهید داشت. در واقع، جزئیات بسیار بالای تکستچرهای این بازی در حالت ۴K فضایی حدود ۱۲ گیگابایت از حافظه گرافیکی شما را اشغال خواهد کرد.

Infinity Cache در کارت‌های گرافیکی AMD Radeon RX 6000 Series باعث خواهد شد تا بازی Godfall با نرخ فریم بالاتری اجرا شده و تنظیمات گرافیکی بیشتری را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین، از طریق قابلیت نرخ سایه‌زنی متغیر برروی این کارت‌های گرافیکی نیز می‌توانید به این کیفیت خارق‌العاده دست بیابید.

اما موضوع اصلی و پیچیده به بخش نورپردازی بازی مربوط می‌شود که ما حتی آن را به قابلیت رهگیری پرتو نیز مجهز کردیم تا سایه‌ها را با بیشترین میزان شباهت به دنیای واقعی در بازی پیاده کنیم. البته لازم به‌ذکر است که رهگیری‌پرتو در این بازی از الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای تشکیل شده است که صدالبته کارت‌های گرافیکی Radeon RX 6000 Series به راحتی قادر به کنترل و محاسبه‌ی آن خواهد بود.

همانطور که اشاره شد، این خبر بدین معنی است که کارت گرافیکی قدرتمند و جدید GeForce RTX 3080 که به ۱۰ گیگابایت VRAM مجهز است، قادر به اجرای این بازی برروی تنظیمات فوق نیست و ممکن است تا تلاش برای گرفتن چنین خروجی مشکلاتی را به همراه داشته باشد. البته، لازم به ذکر است که پس از رویداد معرفی Radeon RX 6000 Series، شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی ۲۰ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 از سوی شرکت انویدیا شنیده می‌شد که هفته‌ی گذشته تا حدودی تکذیب شدند.

نظر شما چیست؟ آیا عناوین دیگر این مجموعه نظیر FarCry 6 و Dirt 5 نیز قرار است تا با چنین عملکردی بیش از پیش زوایای پنهان احتمالی قراردادهای شرکت‌ها با توسعه‌دهندگان را روشن کند؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 70 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.