پی سی بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - پی سی

طبق ادعای یکی از توسعه‌دهندگان پلتفرم Epic Games، تیم توسعه‌ی نسخه‌ی کنسولی بازی Fortnite درصدد آن هستند که پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ را در آینده به نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس این بازی بیفزایند.

بازی بتل رویال و پرطرفدار Fortnite که در میانه‌های نسل هشتم کنسول‌های بازی به شهرت فراوانی دست یافت، هم‌اکنون قرار است تا با نسخه‌ی نسل نهمی خود به عنوان یکی از عناوین روز عرضه‌ی کنسول‌های جدید دردسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. همچنین، چندی پیش مطلع شدیم که این بازی علاوه بر بهبودهای گرافیکی برروی کنسول‌های نسل نهم، از قابلیت‌های منحصربه‌فرد کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ نیز بهره خواهد برد.

اما با تمامی موارد ذکر شده، اخیراً اخباری مبنی بر پشتیبانی احتمالی این بازی از نرخ ۱۲۰ فریم برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس به گوش می‌رسد. در واقع، طی مصاحبه‌ای که امروز نشریه‌ی آنلاین Xbox Wire با یکی از برنامه‌نویسان اپیک گیمز داشت، وی اظهار داشت که بازی‌بازان علاقه‌مند به Fortnite باید خود را آماده‌ی کیفیت بسیار بهتر گرافیکی این بازی برروی کنسول‌های نسل بعد کنند. همچنین، وی با تحسین حافظه‌های SSD کنسول‌های جدید، اظهار داشت که این سخت‌افزار کمک شایانی به ارتقای سطح فنی بازی‌های آینده خواهد کرد و کم کم باید با مقوله‌ی افت فریم نیز خداحافظی کنیم.

علاوه براین، آقای بن وودهاوس (Ben Woodhouse) افزود که حالت Save the World بازی Fortnite هم اکنون با نرخ ۶۰ فریم در رزولوشن ۴K برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس اجرا می‌شود. همچنین این عدد برای کنسول اکس‌باکس سری اس معادل ۶۰ فریم در رزولوشن ۱۰۸۰p خواهد بود. اما از طرفی دیگر وی افزود که ممکن است در آینده پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ نیز راهی نسخه‌ی کنسول اکس‌باکس سری‌اکس این بازی شود که البته باید منتظر اعلامیه‌ی رسمی اپیک پس از انتقال بازی Fortnite به موتور Unreal Engine 5 در سال ۲۰۲۱ باشیم.

اگرچه آقای وودهاوس در مورد جزئیات دقیق‌تر نسخه‌ی نسل نهمی این بازی صحبت نکرد، اما اذعان داشت که شرکت مایکروسافت دست آن‌ها را برای انتقال هرچه بهتر این بازی به کنسول‌های نسل نهمی باز گذاشته است. در واقع منظور وی از این جمله، یکسان بودن بیلدهای کنسول‌های نسل نهمی و نسل هشتمی شرکت مایکروسافت است که انجام این عمل را بسیار ساده‌تر از کنسول‌های پلی‌استیشن می‌کند.

از طرف دیگر، وی گفت که پیشرفت‌های نسل بعدی بازی Fortnite تنها به بخش گرافیکی بازی و عملکرد فنی آن خلاصه نمی‌شود. وی افزود که این بازی مدام در حال پیشرفت است و با پیشرفت سخت‌افزارها نیز به مرور زمان دچار تغییرات متعدد خواهد شد.

بازی Fortnite، هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس سری اکس و اس، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، پلتفرم رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 43 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.