پی سی اندازه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ به علت سیستم خنک‌کننده‌ی آن بزرگ است - پی سی

کنسول پلی‌استیشن ۵ مدت زمان زیادی است که به صورت رسمی معرفی شده و طراحی زیبا و نسبتا منحصر به فردی را دارد. با این حال نکته‌ای که از زمان رونمایی از این کنسول نسل نهمی مورد توجه قرار گرفته بود، اندازه‌ی نسبتا بزرگ و غول‌آسای این محصول است. با توجه به ویدئوهای تخصصی منتشر شده در مورد بررسی قطعات داخلی کنسول پلی‌استیشن ۵، مشخص شد که بخش اعظم اندازه‌ی بزرگ این کنسول مربوط به سیستم خنک‌کننده و فن مخصوص سرمایشی آن است. حال به تازگی آقای اوتوری یاسوهیرو (Otori Yasuhiro) از شرکت سونی که به عنوان معمار و طراح ارشد سیستم خنک‌کننده‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ فعالیت دارد، در یک مصاحبه‌ی رسمی به تایید این موضوع پرداخت.

آقای یاسوهیرو در این مصاحبه توضیح داد که فن خنک‌کننده‌ی بزرگ و منحصر به فرد کنسول پلی‌استیشن ۵ را می‌توان یکی از دلایل عمده‌ی افزایش سایز آن در نظر گرفت. شرکت سونی می‌توانست به جای انتخاب این فن از دو فن کوچکتر به موازات هم استفاده کند تا سایز کنسول را کاهش دهد که البته این اقدام هم هزینه‌های تولید را افزایش می‌داد و هم میزان کارایی کنونی برای سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند، یکپارچه و کم صدا را فراهم نمی‌کرد.

یاسوهیرو در این باره افزود:

این امکان وجود داشت که اندازه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ کوچکتر شود و این بستگی به انتخاب دو فن خنک‌کننده برای دو سمت کنسول بود.

با این وجود باید در نظر داشت به کار بردن دو فن برای تولید، هزینه‌های بیشتری در بر داشت و از طرفی کارایی آن به مانند استفاده از یک فن بزرگ و قدرتمند نبود. علاوه بر این موارد، کنترل عملکرد دو فن به صورت همزمان از نظر کارایی و بی‌صدا بودن امری دشوارتر به نظر می‌رسید. با در نظر گرفتن این موانع و مشکلات تصمیم گرفتیم با به کارگیری یک فن بزرگ و قدرتمند هر دو سمت کنسول را به صورت بهینه و همزمان خنک کنیم.

تا پیش از این گزارش‌هایی مطرح شده بود که نشان می‌دادند شرکت سونی از یک سیستم خنک‌کننده‌ی گران قیمت بهره برده و همین امر منجر به افزایش قیمت این کنسول خواهد شد اما اخباری که اخیرا منتشر شده نشان دادند که شرکت سونی تا حد امکان سعی خود را داشته است تا ضمن حفظ کیفیت بالای محصول خود و عملکرد آن، برچسب قیمتی آن را متعادل نگه دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.