به تازگی در جریان رویداد مخصوص توسعهدهندگان موسوم به Develop: Brighton Digital 2020 جزئیاتی زیادی در مورد بازی بزرگ شرکت بتسدا (Bethesda) یعنی عنوان فضایی Starfield توسط کارگردان این اثر آقای تاد هاوارد (Todd Howard) برای علاقهمندان شرح داده شد. در ابتدا آقای تاد هاوارد تایید کرد که بازی Starfield عنوانی در سبک نقشآفرینی و فضایی به شمار میآید که برای سالها لقب جدیدترین IP استودیوی بتسدا را یدک کشیده است. سپس تایید شد که این بازی به صورت تک نفره توسعه یافته است و هیچ بخش چندنفره و آنلاینی نخواهد داشت.
علاوه بر این آقای تاد هاوارد اظهار داشت که تیم استودیوی بتسدا برای ایجاد تودههای مختلف در نقشه و ساخت عوارض طبیعی برای هر دو عنوان The Elder Scrolls 6 و Starfield از تکنولوژی Procedural Generation استفاده خواهد کرد. نقشهی بازی Starfield به صورت تقریبی از نقشهی عنوان Fallout 76 بزرگتر خواهد بود و بدین صورت میتوان انتظار اندازهی چهار برابری آن نسبت به نقشهی بازی Fallout 4 را داشت. با این حال بازیبازان نمیتوانند انتظار تغییرات عمده در نقشهی بازی با گذر زمان داشته باشند و بیشتر مناطق آن با گذر زمان به همان شکلی که سابقا مورد کاوش قرار گرفتهاند، باقی خواهند ماند.
پیش از این آقای هاوارد در مورد تعمیرات و ارتقای موتور بازیسازی Creation Engine برای توسعهی بازی Starfield اظلاعاتی را ارائه داده بود. در این مصاحبهی جدید وی تصریح کرد که رندرینگ بازی، انیمیشنهای مختلف، هوش مصنوعی و رفتارهای سایر انسانها و موجودات به همراه موارد دیگر پیشرفتهای چشمگیری داشتهاند. با توجه به این بیانیهی آقای هاوارد میتوان انتظار یک جهش بزرگ در عناوین توسعهیافته توسط شرکت بتسدا را داشت؛ به خصوص اگر این جهش بزرگتر از تغییر موتور بازیسازی Morrowind به Oblivion باشد.
عنوان فضایی و نقشآفرینی Starfield تاکنون تاریخ عرضهی مشخصی را دریافت نکرده است و حتی پلتفرمهای مقصد آن نیز مشخص نیستند. با این حال میتوان انتظار داشت که این بازی به همراه سایر مجموعههای شرکت بتسدا در انحصار کنسولهای شرکت مایکروسافت باشند.