پی سی اطلاعات جالبی از روند ساخت یکی از مراحل بازی Uncharted 4 فاش شد - پی سی

اخیراً ویدئویی جدید از مراحل ساخت بازی فوق‌العاده تحسین‌شده و پرطرفدار Uncharted 4 منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی ساخت مجدد بازی Crash Bandicoot برروی موتوربازی‌سازی این عنوان است.

محتوای این خبر حاوی مواردی است که داستان و مراحل آن را فاش می‌کند. بنابراین اگر تاکنون موفق به تجربه‌ی این عنوان نشده‌اید، اکیداً توصیه می‌کنیم که از مطالعه‌ی این خبر خودداری کنید

هم‌اکنون سال‌ها از عرضه‌ی عنوان Uncharted 4: A Thief’s End می‌گذرد؛ اما اگر اندکی هم به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، به‌همین سادگی نمی‌توانید این عنوان و لحظات پرهیجانش، روایت شگفت‌انگیز، طراحی مراحل ستودنی و بخش بصری خیره‌کننده آن را فراموش کنید. برای مثال، محال است کسی این عنوان را تجربه کرده باشد و در آن مرحله‌ای که در ایتالیا و یک حراجی جریان داشت، درست زمانی که ویکتور سالیوان از نیتن می‌خواهد که برای قطع‌کردن برق عجله کند و بازی‌باز باید در نقش نیتن تمامی کمدها را برای یافتن یک وسیله‌ی خاص بگردد، دستپاچه نشده باشد. مگر می‌شود عاشق بازی‌های ویدیویی بود اما عنوان Crash Bandicoot را به خاطر نیاورد؛ حال تصور کنید که همین بازی و معروف‌ترین مرحله‌اش توسط کنسول پلی‌استیشن ۱ نیتن و دخترش در بازی قابل تجربه باشد.

به‌هرحال، استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) که سه مورد از برترین مجموعه‌های تاریخ پلی‌استیشن یعنی Uncharted، The Last of Us و Crash را در کارنامه‌ی خود دارد، در قرار دادن نکات مخفی یا Easter Eggها در بازی‌های خود تبهر ویژه‌ای دارد و در توسعه‌ی عنوان Uncharted 4 نیز تصمیم گرفت تا با زیرکی هرچه‌تمام‌تر دو مجموعه از موارد بالا را به‌یکدیگر ربط دهد. اما این امر به‌قدری عالی و شگفت‌انگیز صورت گرفت که بسیاری از بازی‌بازان مطرح و استریمرهای معروف از آن لحظه به عنوان “تلاقی رویاها” یاد کردند.

در واقع، این “تلاقی رویاها” زمانی شکل می‌گیرد که همسر نیتن یعنی النا از او میخواهد که بوسیله‌ی کنسول پلی‌استیشن، یک بازی را تجربه کند. در این هنگام همان سناریوی خاطره‌انگیز از صفحه‌ی بارگزاری و افکت صوتی معروف پلی‌استیشن در بازی و از طریق تلویزیون خانه‌ی نیتن پخش می‌شود و سپس مرحله‌ای معروف از بازی Crash Bandicoot برای بازی در اختیار بازی‌بازان قرار می‌گیرد (نکته‌ی جالب این است که برای کنترل کرش، همانند نسخه‌ی پلی‌استیشن آن باید از دکمه‌های D-Pad استفاده شود!).

اما پس از گذشت چندین سال، اخیراً یک حقیقت جالب در مورد این مرحله از بازی فاش شده است. در حقیقت این اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که برخلاف تصورات، استودیوی ناتی داگ برای قراردادن این مرحله در بازی مجبور شده تا به‌طور کامل آن را برروی موتوربازی سازی Uncharted 4 بازسازی کند. لازم به ذکر است که این اطلاعات در ویدیویی که توسط یکی از یوتیوبرهای معروف اینستاگرام منتشر کرده است قرار داشت و هم‌اکنون مورد توجه بسیاری از بازی‌بازان در سراسر دنیا قرار گرفته است.

اگر بخواهیم اندکی تخصصی‌تر این موضوع را موشکافی کنیم، می‌بینیم که برخلاف آن‌چه که تصور می‌کردیم، ناتی‌داگ ابتدا شخصیت کرش و اشیاء اطرافش را به‌صورت سه‌بعدی طراحی نموده و با رندر کردن مداوم آن‌ها و ثابت نگه‌داشتن دوربین، به ما این حس را القا کرد که در حال دویدن در مرحله‌ی boulder run از بازی Crash Bandicoot هستیم.

همان‌طور که اشاره شد، استودیوی ناتی‌داگ به پنهان‌نمودن نکات مخفی در بازی‌هایش معروف است و اخیراً در عنوان The Last of Us 2 نیز توانستیم تا کنسول‌پلی‌استیشن ۳ و نسخه‌های دیسکی بازی‌های Uncharted ،Jak and Daxter و Crash Bandicoot را در محیط این بازی ببینیم. همچنین اگر اندکی خوش‌شانس بوده‌باشید، در بازی Uncharted 4 نیز می‌توانستید تا دو نشانه از بازی The Last of Us یعنی گردنبند Firefly و جمجمه‌ای که در بسته‌ی الحاقی Left Behind وجود داشت را بیابید. به‌هرترتیب، احساس می‌کنیم که ناتی‌داگ به عناوین گذشته‌ی خود افتخار می‌کند و مطمئن است که بازی‌بازان نیز از یافتن این نکات مخفی لذت می‌برند، پس تصمیم دارد تا به آن‌ها بهانه‌ای برای گشت و گذار و دقت در محیط اطرافشان بدهد.

در نهایت، لازم به‌ذکر است که پس از به فراموشی سپردن آی‌پی Crash Bandicoot توسط ناتی‌داگ و سپس فروش آن به اکتیویژن (Activision)، در آینده‌ای نزدیک شاهد اولین دنباله‌ی این مجموعه با نام Crash Bandicoot 4: It’s About Time پس از سال ۲۲ سال خواهیم بود. از طرفی دیگر، استودیوی ناتی‌داگ به تازگی پروژه‌ی عظیمی به‌نام The Last of Us 2 را به پایان رسانده و تاکنون خبری از عنوان آینده‌ی این استودیوی نبوده است.

بازی Uncharted 4، به‌صورت انحصاری در دسترس دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.