پی سی اسپنسر: بدون گیم پس عناوینی مانند Microsoft Flight Simulator به مرحله‌ی تولید نمی‌رسیدند - پی سی

آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به صحبت درباره‌ی اهمیت سرویس اکس‌باکس گیم پس و تاثیر این سرویس در روند توسعه‌ی بازی‌های شرکت مایکروسافت پرداخته است.

سرویس اکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) با موفقیت بالای خود در سال‌های اخیر به مرکز توجه و استراتژی اصلی شرکت مایکروسافت در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی تبدیل شد. برخلاف عقیده‌ی دیگران، این شرکت باور دارد که این سرویس یک سرویس کاملا پایدار و مطمئن بوده و با هدف افزایش محتوای موجود در این سرویس، شرکت مایکروسافت استودیوهای زیادی را خریداری کرده است. با توجه به صحبت‌های آقای اسپنسر، به نظر می‌رسد این سرویس نحوه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها و حتی نحوه‌ی تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع که کدام بازی‌ها به مرحله‌ی تولید برسند را نیز تغییر داده است.

در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی The Guardian، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencder) مثال‌های مختلفی از برخی عناوین استودیوهای اکس‌باکس (Xbox Game Studios) که بدون اعتماد شرکت مایکروسافت به موفقیت آن‌ها در سرویس گیم پس به مرحله‌ی تولید نمی‌رسیدند را مطرح کرده است.  در میان بازی‌های یاد شده، نام عناوین پرطرفدار و موفقی همچون Microsoft Flight Simulator، Tell Me Why و Battletoads دیده می‌شود.

من حقیقتا باور دارم که ما بدون وجود سرویس گیم‌پس به ساخت بازی Tell Me Why چراغ سبز نشان نمی‌دادیم. این یک بازی چند قسمتی داستان‌محور است که این روزها مشابه آن را به ندرت می‌بینید. با این حال، با وجود ۱۵ میلیون مشترکی که ما امروز داریم می‌دانستیم که بازی‌بازان این بازی را تجربه کرده و می‌دانستیم که در این شرایط بازی‌بازان بیشتری این عنوان را نسبت به زمانی که ۳۰ دلار قیمت داشته باشد، تجربه خواهند کرد. اگر ما رشد سرویس گیم پس را ندیده بودیم، حتی عنوانی مانند Microsoft Flight Simulator نیز چراغ سبر تولید را دریافت نمی‌کرد. یک میلیون بازی‌باز بازی Battletoads را تجربه کردند. این‌ها تنها چند مثال از بازی‌هایی هستند که در مدل فروش عادی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شدند.

البته این اولین باری نیست که شرکت مایکروسافت به اهمیت سرویس گیم‌پس برروی توسعه‌ی بازی‌ها صحبت می‌کند. در گذشته نیز استودیوی کوآلیشن بیان کرده بود که سرویس اکس‌باکس گیم پس یکی از دلایل اصلی ساخت بازی Gears Tactics بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.