پی سی نحوه‌ی قرار گرفتن پلی‌استیشن ۵ تاثیری برروی عملکرد فن خنک‌کننده‌ی آن نخواهد داشت - پی سی

در حدود یک ماه دیگر کنسول نسل نهمی سونی بالاخره عرضه خواهد شد. مطابق گزارشات، می‌دانیم که پلی‌استیشن ۵ یکی از بزرگ‌ترین کنسول‌های تاریخ خواهد بود؛ برای همین، این کنسول از فن خنک‌کننده‌ی بزرگی بهره می‌برد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. اما آیا نحوه‌ی قرارگیری کنسول به‌صورت افقی یا عمودی تاثیری برروی عملکرد این فن خنک‌کننده خواهد داشت؟ یکی از طراحان پلی‌استیشن ۵ به این سوال پاسخ داده است. همراه گیمفا باشید.

آقای یاشیرو اوتوری (Yasuhiro Ootori)، یکی از طراحان ارشد پلی‌استیشن ۵، اخیرا مصاحبه‌ای با وبسایت ۴Gamer انجام داده و در آن از چگونگی خنک شدن این سیستم صحبت کرده است. او ابتدا از سیستمی موسوم به مایع فلزی سخن گفت که برای کاهش هزینه‌ی نهایی کنسول طراحی شده است. در ادامه‌ی این مصاحبه، او در پاسخ به سوال خبرنگار درباره‌ی تاثیر چگونگی قرارگیری این کنسول در رابطه‌ با فن خنک‌کننده‌ی آن گفت:

این یکی از سوالات متداول است. از دیدگاه طراح، هیچ تفاوتی برروی عملکرد [سیستم] خنک‌کننده در موقعیت افقی و عمودی وجود ندارد. من فکر می‌کنم که مردم [عقیده دارند] کارایی کاهش تدریجی دما به علت اثر دودکشی (chimney effect) باید در حالت عمودی بالاتر باشد. اگرچه در یک سیستم خنک‌کننده با یک فن فعال، [کارایی] اثر دودکشی در یک اندازه است و بر اساس اطلاعات، در دو حالت افقی و عمودی به‌صورت یکسان کار می‌کند. اگرچه من خودم حالت عمودی را ترجیح می‌دهم؛ به‌طوری که بالا و پایین لوگوی PS به‌صورت صحیح دیده می‌شود.

کنسول پلی‌استیشن ۵ در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۲ آبان ۱۳۹۹) در مناطق منتخب و هفته‌ی بعد در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۹ آبان ۱۳۹۹) به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.