پی سی سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - پی سی

آیا به زودی شاهد بازگشت سازنده‌ی عنوان The Getaway یعنی تیم سوهو (Team Soho) خواهیم بود؟

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت گماتسو (Gematsu) در توییتر، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، نام تجاری “Soho Engine” را  به ثبت رسانده است. اگر فکر می‌کنید این اسم آشنا به نظر می‌رسد، حق دارید.

تیم سوهو یک استودیوی پایه‌گذاری شده در لندن بود که عنوان کلاسیک The Getaway را برای پلی‌استیشن ۲ توسعه داده بود. متاسفانه این بازی آخرین اثر آن‌ها بود و تیم مذکور در سال ۲۰۰۲ منحل شد و سپس با نام SCEE Camden به فعالیت ادامه داد که باز هم بعدها تعطیل شد. حالا جمع وسیعی از آن توسعه دهندگان تحت نام SIE London به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اما Soho Engine دقیقاََ به چه معناست؟ ما هیچ جواب قطعی در دست نداریم. علامت تجاری ثبت شده اطلاعات زیادی را در این باره به اشتراک نمی‌گذارد. شاید بهترین حدس و گمان در این باره توسعه‌ی بازی جدیدی از سری The Getaway تحت یک ریبوت باشد. از طرفی می‌دانیم که SIE London برروی عنوان واقعیت مجازی Blood and Truth نیز کار کرده است و شاید موتورگرافیکی مذکور برای ساخت اثری واقعیت مجازی توسعه یافته باشد.

عنوان The Getaway یک بازی اکشن-ماجراجویی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۲ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد. سازنده‌ی این اثر تیم سوهو (Team Soho) نام داشت که یکی از زیرمجموعه‌های استودیوهای پلی‌استیشن به حساب می‌آمد. اثر The Getaway با الهام از فیلم‌های گنگستری انگلیسی ساخته شده بود که البته در زمان عرضه نتوانست آن‌طور که باید نظر منتقدین را به خود جلب کند و متای ۷۲ را کسب کرد اما فروش ۴ میلیون نسخه‌ای آن را به یک موفقیت بدل کرد. برخی از بازی‌بازان عقیده دارند که The Getaway جزو آثاری قرار می‌گیرد که نسبت به آن کم لطفی شد و می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما عده‌ای هم چنین بیانیه‌ای را قبول ندارند. استودیوی سازنده‌ی این بازی در همان سال عرضه تعطیل شد و در حال حاضر تیم سوهو وجود خارجی ندارد. بنابراین اگر اثر جدید یا ریمیکی از این سری در دست ساخت قرار داشته باشد احتمالا توسط استودیوای دیگر از مجموعه استودیوهای سونی مراحل توسعه را طی می‌کند. در زمان عرضه نیز The Getaway بحث‌برانگیز تلقی می‌شد و حتی کشور استرالیا آن را ممنوع اعلام کرد. حتی پس از عرضه آن‌ها مجبور شدند در نسخه‌های جدید برخی محتویات را حذف کنند و کشور انگلستان به بازی واکنش‌های متعددی نشان داد.

امیدواریم که تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر وقت زیادی باقی نمانده باشد اما مسلماََ میدانیم که استودیوهای داخلی سونی سخت برروی بازی‌های نسل بعدی کار می‌کنند و SIE London نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.