دیگر زمان زیادی تا انتشار کنسول نسل بعدی شرکت سونی زمان باقی نمانده است. همزمان با انتشار این کنسول بازیهای مختلفی نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که یکی از مورد انتظارترین این عناوین، نسخهی بازسازی شدهی بازی Demon’s Souls است. این بازی که سرآغاز سری محبوب و پرطرفدار Souls به شمار میرود، در ابتدا برروی کنسول پلیاستیشن ۳ منتشر شد و حال به لطف تلاش استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) بهزودی در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۵ نیز قرار خواهد گرفت.
همانطور که احتمالا در جریان هستید، یکی از امکانات تازهی کنسول پلیاستیشن ۵ به قابلیتهای جدید کنترلر آن یعنی DualSense بر میگردد و به گفتهی یکی از اعضای ارشد استودیوی بلوپوینت گیمز، نسخهی بازسازی شدهی بازی Demon’s Souls نیز به خوبی از این قابلیتها بهره خواهد برد.
در جدیدترین نسخه از مجلهی رسمی پلیاستیشن (PlayStation Official Magazine)، آقای گون مور (Gavin Moore)، کارگردان نوآوری استودیوی بلوپوینت گیمز، به صحبت دربارهی نحوهی بکارگیری ویژگیهای جدید کنترلر کنسول پلیاستیشن ۵ در نسخهی بازسازی شدهی Demon’s Souls پرداخته است. به گفتهی ایشان، احساسی متفاوت برای ضربات و حملات مختلف سلاحها و جادوهای (Spells) درون بازی طراحی شده است و شما با توجه به سبک بازی خود، احساسی متفاوت را از طریق ویژگی Adaptive Trigger تجربه خواهید کرد. حتی اتفاقات کوچک درون بازی مانند کشیدن یک اهرم و یا متوقف کردن حملات دشمنان با استفاده از Parry نیز از این ویژگی جدید کنسول بهره خواهند برد.
در کنار این موارد، آقای مور به این موضوع نیز اشاره کرده است که در نسخهی بازسازی شدهی بازی Demon’s Souls از ویژگی Haptic Feedback کنترلر نیز به خوبی استفاده شده است و این ویژگی بخشی جداناپذیر از بازی خواهد بود. با این حال، کارگردان نوآوری بازی Demon’s Souls Remake توضیحات بیشتری را در خصوص این ویژگی و تاثیر آن در بازی ارائه نکرده است.
بازی Demon’s Souls Remake در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال جاری (۱۲ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی) و همزمان با انتشار کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت. براساس آخرین اخبار منتشر شده، در زمان تجربهی بازی شما میتوانید بین رزولوشن ۴K و یا نرخ فریم بالاتر، یکی را به سلیقهی خود انتخاب کنید.