به تازگی شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به بیان توضیحاتی در مورد کیفیت بصری بازی Final Fantasy 16 پرداخته است. چند هفتهی گذشته و به دنبال نمایش اولین تریلر رسمی از بازی Final Fantasy 16، بسیاری از بازیبازان به کیفیت بصری این عنوان انتقاداتی را وارد کردند و حال شرکت اسکوئر انیکس در پاسخ این افراد اظهار داشته است که قرار است پیشرفتها و تغییرات بسیاری در گرافیک هنری و کیفیت بصری این عنوان پدید آید.
آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) تهیه کنندهی بازی Final Fantasy 16 در جریان یک کنفرانس خبری در رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۰ (Tokyo Game Show 2020) اظهار داشت که کیفیت بصری این عنوان هنوز تغییرات زیادی به خود خواهد دید و جای پیشرفت بسیاری دارد. وی همچنین اظهار داشت که هدف از تریلر بازی در اصل نمایش محتویات و برخی از صحنههای آن بوده و با کیفیت نهایی محصول تفاوت فراوانی خواهد داشت.
همچنین کاربر Audrey در حساب کاربری توییتر خود بخشی از مصاحبهی یوشیدا را این گونه ترجمه کرده است:
آقای یوشیدا تهیهکنندهی بازی Final Fantasy 16 اظهار داشت که آنها برای ساخت تریلر بازی تحت فشارهایی قرار داشتهاند و به همین جهت زمان کافی برای پرداخت بهتر این تریلر را نداشتهاند. آنها تنها قصد داشتهاند چندین صحنه از درون بازی را به نمایش گذارند و به معرفی اجمالی آن بپردازند؛ به همین سبب کیفیت بصری بازی پایینتر از انتظارات ظاهر شده است. با این حال طبق گفتهی آقای یوشیدا قرار است در آینده یک تریلر با کیفیت و روانتر از بازی Final Fantasy 16 برای علاقهمندان به نمایش درآید.
عنوان Final Fantasy 16 قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی برروی کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه گردد. طبق اعلام شرکت اسکوئر انیکس این بازی موقتا ردهی سنی بزرگسال را از سازمانهای ردهبندی بازیهای ویدئویی دریافت کرده است.