همانطور که میدانید، یک بازی جدید از سری محبوب Bioshock در دست توسعه است، اما این بار خبری از کن لوین (Ken Levin)، خالق سری و کارگردان سهگانهی اصلی، نیست و در عوض استودیوی تازهکار کلاد چمبر (Cloud Chamber) سازندهی بازی خواهد بود. حال به نظر میرسد که این استودیو راهکار متفاوتی را نسبت به بازیهای اصلی پیش گرفته است.
سال گذشته بود که توکی گیمز (۲K Games) رسما اعلام کرد که یک نسخهی جدید از سری Bioshock در دست توسعه است و آنها استودیوی کلاد چمبر را مخصوص این بازی تاسیس کردهاند. اما از آن زمان تا کنون، اطلاعات قابل توجهی از بازی عرضه نشده است و کلاد چمبر هم کاملا ساکت بوده است. اما حالا کشف یک فهرست نیازمندی که توسط این استودیو منتشر شده است، باعث شده تا برخی فکر کنند که این بازی، تفاوتهای زیادی با ساختههای کن لوین و استودیوی ایرشنال گیمز (Irrational Games) خواهد داشت.
با استناد بر این نیازمندی که به دنبال یک طراح سیستم ارشد است، بازی کلاد چمبر قرار است که در یک جهان باز و سندباکس جریان داشته باشد و فرد استخدامشده باید برروی سیستمهای تعاملی دنیای بازی، سیستم ارتقا و رشد شخصیت اصلی و همچنین تعادل بین جوانب مختلف بازی کار کند. همچنین یک درخواست شغلی برای یک طراح صدای ارشد هم ارسال شده است که به شرح زیر است:
ما به دنبال فردی هستیم که به ما در طراحی سیستم دیالوگهای بازی کمک کند. این بازی جاهطلبانه و پر از شخصیتهای گوناگون و روایتی متفاوت است.
در نهایت هم شاهد یک آگهی برای برنامهنویس هوش مصنوعی هستیم که به دنبال فردی برای طراحی جمعیت شهری است. تمام اینها ظاهرا به یک بازی جهانباز نقشآفرینی اشاره میکنند و احتمالا Bioshock بعدی هم در چنین ژانری خواهد بود. سری Bioshock همیشه تا حد کمی از المانهای نقشآفرینی استفاده کرد است، اما در نهایت شاهد عناوین داستانمحوری در سبک مترویدوینیا بودهایم. در هر صورت جاهطلبی ویژگی است که در خون سری Bioshock جریان دارد.
فعلا خبری از تاریخ عرضهی Bioshock یا حتی پنجرهی عرضهی این بازی هم نداریم. اما توکی گیمز به هنگام معرفی بازی در سال ۲۰۱۹، گفت که این بازی تا چندین سال در دست توسعه خواهد بود.