پی سی آقای فیل اسپنسر در مورد آینده‌ی سرویس اکس‌باکس گیم‌پس توضیحاتی را ارائه داد - پی سی

اگر چه شرکت مایکروسافت در شرف عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی اکس‌باکس سری اکس و سری اس قرار دارد اما بدون شک سرویس‌های بازی به مانند اکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) و XCloud را می‌توان کانون‌ توجه و تمرکز شرکت مایکروسافت در نسل نهم و سال‌های پیش رو به شمار آورد.

در واقع بسیاری بر این اعتقاد هستند که شرکت مایکروسافت قصد دارد در صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل به شبکه‌ی نتفلیکس (Netflix) در صنعت سینما و تلویزیون شود و به مانند آن تمامی محصولات مثل سرویس‌ها و بازی‌های خود را برروی تمامی پلتفرم‌های ممکن در اختیار مخاطبان قرار دهد. این اقدام از طریق دسترسی بازی‌بازان به سرویس اکس‌باکس گیم‌پس و سیستم پردازش ابری XCloud فراهم خواهد شد و بازی‌بازان می‌توانند به وسیله‌ی آن برروی اکثر دستگاه‌ها به تجربه‌ی عناوین دلخواه خود بپردازند. حال به تازگی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) مدیر بخش اکس‌باکس شرکت مایکروسافت در یک مصاحبه به آینده‌ی این سرویس‌ها و برنامه‌های شرکت مایکروسافت برای آن‌ها اشاره داشته است.

آقای اسپنسر در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت:

من فکر می‌کنم کاملا واضح است که هدف استفاده از سرویس‌هایی به مانند اکس‌باکس گیم‌پس و xCloud، راحتی و قیمت پایین جهت تجربه‌ی عناوین مختلف خواهد بود. شما می‌توانید در بخشی از اکوسیستم جدید ما این موضوع را ببینید که قادر هستید با قیمت پایین و استفاده از سرویس پردازش ابری به تجربه‌ی بازی‌ها حتی برروی تلویزیون‌ها بپردازید. شما می‌توانید تصور کنید که ما در سرویس اکس‌باکس گیم‌پس قابلیت xCloud را گنجانده‌ایم تا به بازی‌بازان این امکان را بدهد با هزینه‌ی اندک تنها به تهیه‌ی یک تلویزیون و یک کنترلر پرداخته و در نهایت از تجربه‌ی بازی خود لذت ببرند.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر دو نوع اشتراک برای کاربران سرویس اکس‌باکس گیم‌پس ارائه می‌دهد؛ اشتراک پایه یا همان اکس‌باکس گیم‌پس عادی و اشتراک ویژه که همان اکس‌باکس گیم‌پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) به شمار می‌آید و بازی‌بازان در آن خدماتی از قبیل سرویس اکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold)، سیستم پردازش ابری بازی‌ها (Cloud Gaming) و خدمات مشابه دیگر به مانند دسترسی به سرویس EA Play و محصولات آن را دریافت خواهند کرد. حال آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که ممکن است رده‌های دیگری از این سرویس در آینده برای کاربران در نظر گرفته شود. یکی از این موارد را می‌توان اکس‌باکس گیم‌پس پلاتینیوم (Xbox Game Pass Platinum) در نظر گرفت که احتمالا یکی از مزایای آن مربوط به دسترسی کاربران به روش پرداختی جدید سخت‌افزار بخش اکس‌باکس است. احتمالا این سرویس قرار است جایگزین بخش Xbox All Access شود که به بازی‌بازان این امکان را می‌دهد علاوه بر استفاده از خدمات اکس‌باکس گیم‌پس، بتوانند برای خرید بازی‌ها و کنسول‌های شرکت مایکروسافت از روش‌های مختلف پرداخت اقساط به صورت ماهانه بهره‌مند شوند.

در همین حال آقای اسپنسر اشاره داشت که سرویس اکس‌باکس گیم‌پس به همراه سرویس Cloud Gaming قرار است به رقابت با سرویس‌های مشابه شرکت‌های بزرگ دنیا به مانند Google Stadia و Amazon Luna بپردازد. در حال حاضر شرکت مایکروسافت به کاربران خود این امکان را داده است برروی گوشی‌های هوشمند اندروید خود با استفاده از دو سرویس مذکور به تجربه‌ی بازی‌های مختلف بپردازند. همچنین پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند آیفون و پلتفرم رایانه‌های شخصی در آینده به سرویس Cloud Gaming افزوده خواهند شد. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شرکت مایکروسافت در حال انجام اقداماتی است تا این سرویس را برروی تلویزیون‌های هوشمند نیز اجرایی کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.