شاید تمرکز بسیاری در زمینهی کنسولهای نسل بعدی، برروی وضوح تصویر، نرخ فریم و عملکرد بهتر بازیها باشد، اما جالب است بدانید که اکسباکس سری اکس تاخیر ورودی (Input Latency) بازیها را هم کاهش میدهد.
تاخیر ورودی یا همان Input Latency، یعنی زمانی که بین فشردن یک دکمه و دیدن نتیجهی آن برروی صفحهی نمایش طول میکشد. سختافزار قویتر هم به معنای تاخیر ورودی کمتر است. اما توسعهدهندهها تمرکز بسیار کمتری برروی این ویژگی میگذارند. خب کوالیشن (Coalition)، توسعهدهندهی Gears 5، این گونه نیست و به تازگی نشان داده است که سرعت پاسخگویی این بازی برروی اکسباکس سری اکس چقدر زیاد است.
به گفتهی کوالیشن، تجربهی بخش چندنفرهی این بازی برروی یک تلویزیون ۶۰ هرتزی، برروی اکسباکس وان اکس تاخیر ورودی ۸۶ میلیثانیهای دارد، اما با اکسباکس سری اکس این عدد به ۵۵ میلیثانیه میرسد که به معنای کاهش ۴۳ درصدی است. تجربهی بازی برروی ۱۲۰ فریم بر ثانیه از این هم بهتر است و تاخیر ورودی را به ۳۷ میلیثانیه میرساند.
تجربهی Gears 5 برروی اکسباکس سری اکس معادل تنظیمات Ultra در رایانههای شخصی خواهد بود. همچنین نسخهی سری اکس ویژگیهای زیر را هم ارائه میدهد:
Contact Shadows
- این ویژگی منجر به سایههای فوقالعاده طبیعی خواهد شد چرا که هر پیکسل برروی صفحه به منبع نور باز میگردد.
Screen Space Global Illumination
- این ویژگی که از موتور آنریل ۴ نسخهی ۴٫۲۴ به کار گرفته شده است، به توسعهدهندگان اجازه میدهد که از فناوری Global Illumination در وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه بهره ببرند.
- Screen Space Global Illumination در مجموع منجر به نورپردازی بسیار بهتر نسبت به SSAO خواهد شد.
همچنین پشتیبانی از حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، ۵۰ درصد شمار ذرات بیشتر نسبت به نسخهی Ultra رایانههای شخصی و میانپردههای ۴K/60 (میانپردههای اکسباکس وان اکس ۴K/30 بودند) از دیگر ویژگیهای نسخهی اکسباکس سری اکس Gears 5 است. Gears 5 در حال حاضر برروی اکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است. بهروزرسان سری اکس بازی همزمان با عرضهی کنسول، عرضه خواهد شد.