پی سی گوگل سال ها پس از اپل به دنبال اضافه کردن ویژگی نقطه ها به اپلیکیشن های خود است - پی سی

نشان‌های اعلان، داتز یا همان نقطه‌ها یکی از قدیمی‌ترین ویژگی‌های صفحه خانه گوشی‌های اندرویدی، سیستم عامل محبوب گوگل است. این ویژگی وجود جزئیات یا اعلان‌های جدید در هر اپلیکیشن را به شما اطلاع می‌دهد.

در حقیقت بسیاری از سیستم عامل‌ها گونه‌ای از این ویژگی را در خود جای داده‌اند و به نظر می‌رسد اپلیکیشن مسیجز گوگل هم به زودی از پتانسیل‌های آن بهره خواهد گرفت. طبق گزارش‌های جدید گوگل قصد دارد که در این اپلیکیشن پیام‌رسان خود از ویژگی نقطه‌ها برای نمایش بهتر پیام‌های خوانده نشده استفاده کنید.

در حالت اول انتظار می‌رود که نقطه‌های مذکور با ظاهری بولد و رنگی تیره، حداقل در حالت تاریک دستگاه در اپلیکیشن گوگل مسیجز مورد استفاده قرار گیرند.

از طرفی به نظر می‌رسد یکی دیگر از حالت‌های نقطه‌ها، با رنگی روشن‌تر در برخی از قسمت‌های دیگر سیستم عامل مانند پنل اعلانات مورد استفاده قرار خواهند گرفت. باید توجه کنید که این ویژگی در حال حاضر تنها برای عده محدودی از کاربران نسخه بتای این اپلیکیشن در دسترس قرار گرفته است. منبع این خبر تایید کرده که با وجود نصب این نسخه، نتوانسته این ویژگی را مشاهده کند.

مطالب مرتبط:

تا پیش از این گوگل تنها از متن بولد شده برای نمایش پیام‌های خوانده نشده در جیمیل و سایر اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کرد. نقطه‌ها یا نشان‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های نمایش پیام‌های خوانده نشده و جلب توجه کاربر در اپلیکیشن‌های مطرح و پراستفاده مانند واتساپ و «اپل میل» (Apple Mail) به شمار می‌روند.

حتی کلاینت‌های ایمیل بسیار زیادی از همین روش برای علامت‌گذاری پیام‌های خوانده نشده استفاده می‌کنند که می‌تواند دلیل خوبی برای تغییر نگرش گوگل باشد.

بنابراین هر طور که حساب کنید، این ویژگی چیزی نیست که گوگل شخصاً آن را به دنیای فناوری و طراحی رابط‌های کاربری معرفی کرده باشد اما می‌تواند یکی از بهترین استفاده‌ها را از پتانسیل‌های آن به عمل بیاورد.

نمی‌توان ادعا کرد که این ویژگی قرار است تجربه کاربری محصولات گوگل را دگرگون کند اما اگر زیاد از اپلیکیشن مسیجز این شرکت استفاده می‌کنید،‌ مسلماً بهینه‌سازی رابط کاربری برای شما هم خوشایند خواهد بود.

منبع: Android Police

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها