پی سی کوییز آو کینگز ۵ ساله شد - پی سی

«کوییز آو کینگز»، یک بازی ایرانی در ژانر دانستنی‌هاست که سال ۹۴ توسط یک تیم شش نفره روانه‌ی مارکت‌های اندروید و iOS شد. موفقیت بازی در ماه‌های ابتدایی عرضه، سبب شد تا استودیوی کوییز آو کینگز شکل بگیرد و روند توسعه‌ی بازی ادامه پیدا کند.

در ادامه و به بهانه‌ی ۵ سالگی کوییز، مروری بر مسیر پر فراز و نشیب این سال‌ها خواهیم داشت. مسیری که بی‌شک گذر از آن بدون همراهی میلیون‌ها کوییزباز، غیرممکن بود.

جشن تولد تازه شروع ماجراست!

تولد کوییزی با یک چالش گردونه آغاز شد. چالشی که همراهش، واحدهای پولی جدید کوییز رو دیدیم. کارت‌های نقره‌ای و طلایی، با به اتمام رساندن چالش‌های این فصل به دست می‌آیند. در ادامه نوبت به چالش‌های جدید و البته چالش‌های محبوب می‌رسد. قدم به قدم، تفاضل و برد-برد، دیگر چالش‌های این فصل هستند.

مانند هر سال، حوالی یلدا چالش‌های ویژه‌ی این رویداد را تجربه کردیم و بیش از همیشه مشغول کوییز و لذت بردن از آن شدیم. در این مدت سعی می‌کنیم با محتوای به‌روزشده در کنار به‌روزرسانی بازی، تجربه‌ی متفاوتی را در تولد پنج سالگی کوییز رقم بزنیم. چهار چالش دیگر (از جمله یک چالش ویژه)، حسن ختام فصل هشتم خواهند بود.

اگر این روزها به شبکه‌های اجتماعی کوییز سر بزنید، حتما با #کوییزشمار مواجه شده‌اید. کوییزبازها می‌توانند در روزهای فصل تولد کوییز (فصل هشتم بازی)، از طریق منوی چالش‌ها در بازی، به صفحه‌ی کوییزشمار سر بزنند. در این بخش می‌توانید آمار مربوط به حساب کاربری خود را مرور و موضوعات برترتان را مشاهده کنید. کوییزبازها در این روزها با هشتگ کوییزشمار آمارهایشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و با هم مقایسه می‌کنند.

بزرگ‌ترین مسابقه‌ی اطلاعات عمومی کشور

یکی از رویدادهایی که کوییز آو کینگز همواره به آن افتخار و آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌های سالیانه‌ی خود لحاظ می‌کند، «کوییزکاپ» است. مسابقاتی که در حال حاضر تحت عنوان بزرگ‌ترین مسابقه‌ی اطلاعات عمومی کشور شناخته می‌شود، کار خود را با یک رویداد به‌مراتب کوچک‌تر در حدود ۴ سال پیش شروع کرد.

کوییزکاپ، یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی کوییز آو کینگز و سری مسابقات رسمی بازی است که دو دوره‌ی ابتدایی آن در جریان «لیگ بازیهای رایانه‌ای ایران» برگزار شد. دوره‌ی سوم، همچنان با همکاری دیگر سازمان‌ها و این‌بار در دل مسابقات «جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران» برگزار شد. دوره‌ی چهارم که چندی پیش بخش انتخابی آن به پایان رسید نیز اولین دوره از مسابقات است که به‌صورت مستقل برگزار می‌شود. کوییزکاپ دارای دو مرحله‌ی آنلاین و حضوری است که در مرحله‌ی آنلاین، بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای صعود به مرحله‌ی حضوری و فینال بزرگ، به رقابت می‌پردازند.

پنج سال همراهی با کوییزبازها

در این سال‌ها، امکانات بسیاری به کوییز آو کینگز اضافه شده است. بازی گروهی، بخش رکورد، بخش لیگ ستاره و … تنها بخشی از تغییرات محتوایی بازی هستند. کوییز امروز به لطف لایوآپس خود، هر روز با محتوای جدید و چالش‌های جذاب به‌روز می‌شود. از آواتارهای کوییزی گرفته تا چالش‌هایی با موضوعات مختلف، از جمله محتواهایی هستند که کوییزبازها هر روز با آن سر و کار دارند.

علاوه بر این به‌تازگی بخشی تحت عنوان کوییزکلاب به بازی اضافه شده است. در کوییزکلاب، کوییزبازها با لایک کردن پست‌های مورد علاقه‌ی خود، تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی را در شناخت بهتر علایقشان کمک می‌کنند. در آینده‌ی نزدیک این بخش با قابلیت‌ها و محتواهای جدید، به‌روز خواهد شد.

ما همواره در حال گوش دادن به کوییزبازها هستیم

در حال حاضر، کوییز آو کینگز با بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر ثبت‌نام شده و ۱.۵ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه، یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های کشور و پرمخاطب‌ترین بازی آنلاین ایرانی محسوب می‌شود. تعداد کاربران روزانه‌ی بازی، بیش از ۳۰۰ هزار نفر است که در روز بیش از ۴۰ میلیون سوال با موضوعات مختلف را پاسخ می‌دهند. امروز بیش از ۸۰ نیروی تمام‌وقت در استودیوی کوییز آو کینگز روی ساخت و توسعه‌ی بازی متمرکز هستند.

امیدواریم برنامه‌های تولد کوییز آو کینگز برای کوییزبازها جذاب باشد و تولد کوییزی بتواند به نقطه‌ی عطفی برای برنامه‌های آینده‌ی محصول کوییز آو کینگز و استودیوی آن بدل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها