پی سی کنترلر DualSense با پلی‌استیشن ۳ و نینتندو سوییچ سازگاری دارد - پی سی

در آستانه‌ی عرضه‌ی رسمی و جهانی کنسول پلی‌استیشن ۵، شرکت سونی توجه‌های زیادی را به کنترلر فوق‌العاده و پیشرفته‌ی خود یعنی DualSense معطوف کرده است. علاوه بر ویژگی‌های درخشان این کنترلر به مانند صدای سه بعدی، بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر، بسیاری در مورد نحوه‌ی سازگاری این کنترلر با محصولات نسل قبلی شرکت سونی و یا دستگاه‌های دیجیتالی دیگر هیجان‌زده هستند. حال اخیرا در مورد سازگاری کنترلر DualSense با کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳ مطالبی در فضای مجازی منتشر شده است که تا حدودی گیج‌کننده و جالب به نظر می‌رسند.

به تازگی کاربر MidnightMan در حساب کاربری خود برروی شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب (YouTube) با انتشار ویدئویی نشان داده است که کنترلر DualSense با کنسول پلی‌استیشن ۴ سازگار نخواهد بود؛ چرا که این کنسول نمی‌تواند کنترلر DualSense را شناسایی و به آن متصل شود. با این حال این کاربر موفق شده است از طریق Remote Play و روش‌های پیچیده و نامرسوم کنترلر DualSense را پلتفرم رایانه‌های شخصی و سیستم عامل مک متصل کند. احتمالا در آینده‌ی دور شاهد افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن ۴ به این کنترلر از جانب شرکت سونی باشیم؛ زیرا اخیرا سونی به طور رسمی اعلام کرد که قرار است تا چندین سال از کنسول نسل هشتمی خود پشتیبانی کند و نسبت به آن متعهد خواهد بود. با این حال در ویدئوی کاربر MidnightMan می‌توان به راحتی مشاهده کرد که کنترلر DualSense از طریق بلوتوث به کنسول پلی‌استیشن ۳ متصل شده و کاملا با آن سازگار است.

آن چه که حتی بیشتر می‌تواند تعجب برانگیز باشد، سازگاری نسبی کنترلر DualSense با کنسول نینتندو سوییچ است که باز هم از طریق بلوتوث این امکان مهیا خواهد شد. اخیرا کاربر BrokenGamezHDR در شبکه‌ی توییتر همین موضوع را در قالب یک ویدئوی کوتاه نشان داده بود که کنترلر DualSense در صفحه‌ی اصلی و منوهای کنسول نینتندو سوییچ می‌تواند استفاده شود. به نظر می‌رسد که برای استفاده از این کنترلر برروی کنسول نینتندو سوییچ شما به یک آداپتور ۸bitdo نیاز خواهید داشت اما در هر صورت شاهد سازگاری آن با این کنسول خواهید بود.

حال بازی‌بازان و کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ باید منتظر بمانند تا ببینند آیا در نهایت پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن ۴ برای کنترلر DualSense فراهم خواهد شد یا خیر. همانطور که کنترلر DualShock 4 با کنسول پلی‌استیشن ۳ سازگاری دارد، می‌توان انتظار اقدام مشابهی را در آینده از جانب شرکت سونی داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.