پی سی پلی‌استیشن ۵ با اقتدار پر تقاضاترین کنسول نسل بعدی است - پی سی

اکس‌باکس سری اکس در مقابل پلی‌استیشن ۵: نقشه‌ی جهان نشان می‌دهد که پلی‌استیشن ۵ با اقتدار پر طرفدارترین و پر تقضاترین کنسول نسل بعدی است.

گروه تحقیقاتی رایز اَت سِوِن (Rise at Seven) در آمار منتشر شده‌ی جدید خود با یک نقشه از جهان نشان می‌دهد که پر تقاضاترین کنسول از چه برندی است و ما باید چه انتظاری از فروش کنسول‌های نسل بعدی داشته باشیم. در این تصویر مشاهده می‌کنیم که ۱۴۸ کشور از ۱۶۱ کشور به طور اکثریتی برند پلی‌استیشن را ترجیح می‌دهد و به عبارتی دیگر ۸۴ درصد بازار در دست پلی‌استیشن است.

در ماه آبان (نوامبر) سرانجام این کنسول‌ها عرضه خواهد شد و می‌توان گفت برای هر دو کنسول تقاضایی بالایی وجود دارد به شکلی که هر دو کنسول به طور کامل پیش‌فروش شده‌اند.

شما در ادامه تصویر نقشه‌ی جهان را مشاهده می‌کنید که پر تقاضاترین برند را در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد:

بر اساس این تحقیقات پلی‌استیشن ۸۴ درصد بازار جهانی را در دست دارد و ۱۴۸ کشور از ۱۶۱ کشور پلی‌استیشن ۵ را به عنوان کنسول مورد علاقه‌ی خود در سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده‌اند.

همچنین این گزارش‌ها شامل درصد دقیق‌تری از تقاضای کنسول‌ها در کشورهای مختلف می‌شود که در ادامه مشاهده می‌کنید در هر یک از کشورها کدام کنسول با چه درصدی پیروز بوده است:

به نظر می‌رسد کشورهای کوچک‌تر به اکس‌باکس علاقه دارند

اگرچه اکس‌باکس سهمی مشابهی در اکثر کشورها دارد اما ما مشاهده می‌کنیم که در کشورهای کوچکتر جمع وسیع‌تری از بازی‌بازان به سمت اکس‌باکس کشیده شده‌اند. ۹۰ درصد بازار فروش کنسول در افغانستان به سمت اکس‌باکس بوده در حالی که در گابون و ساموئا نیز ۷۷ درصد سهم بازار را در دست گرفته است. در کشورهای بزرگ‌تر نیز ۵۴ درصد بازار چین در سمت اکس‌باکس قرار دارد.

نسل قبل چگونه سپری شد؟

پلی‌استیشن در نسل هشتم نیز بازار را تحت سلطه‌ی خود قرار دارد و سالیان متمادی سهم زیادی از بازار را از آن خود کرده است. پلی‌استیشن ۴ با فروش ۱۱۳٫۷ میلیونی عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است در حالی که اکس‌باکس وان توانسته ۴۸٫۳۸ میلیون کنسول به فروش برساند.

پی‌استیشن ۴ حتی در خانه‌ی مایکروسافت نیز عملکرد بهتری از خود نشان داده و با فروش ۳۷٫۵ میلیون دستگاهی در مقابل فروش ۳۱٫۳۹ میلیون واحدی اکس‌باکس وان میدان را در دست دارد.

اختلاف میان پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در اروپا شدیدتر از سایر مناطق است. اکس‌باکس وان در اروپا تنها ۱۲٫۱۱ میلیون دستگاه فروش داشته در حالی که پلی‌استیشن با فروش ۴۷٫۳۳ واحدی به سلطه‌ی خود ادامه می‌دهد. در ژاپن نیز پلی‌استیشن ۴ بیش از ۹٫۲۳ میلیون دستگاه به فروش رسانده در حالی که اکس‌باکس وان ۰٫۱۲ میلیون کنسول را به بازار عرضه کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.