پی سی وقتی از امن نبودن اپ استور اپل حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟ - پی سی

همه‌ی ما تصورمان این است که اپ استور اپل یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های دانلود اپلیکیشن در دنیاست و هیچ اپلیکیشن آلوده‌ای نمی‌تواند در آن راه پیدا کند. اما واقعیت این است که اپ استور فاصله بسیار زیادی با تصورات ما دارد و باید هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها از آن دقت کافی داشته باشیم.

به‌تازکی یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن به نام Kosta Elftheriou موفق به کشف یک اپلیکیشن بسیار محبوب اما درواقع آلوده در اپ استور شده است که نشان می‌دهد این اپلیکیشتن علیرغم داشتن همه مشخصات یک اپلیکیشن آلوده به مدت چهار سال در اپ استور حضور داشته است.

مطالب مرتبط:

به‌گفته Elftheriou، اپلیکیشن AmpME – Speaker & Music Sync که بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است توانسته حدود ۵۰ هزار بار ریویو بخورد و امتیاز میانگین ۴.۳ را از کاربران دریافت کند.

اپ استور اپل

این آمار برای یک اپلیکیشن در اپ استور واقعا عالی است، اما واقعیت این است که در پشت این آمار خوب یک بدافزار خوابیده است. اما شاید بپرسید که چرا AmpME مشخصات یک اپلیکیشن آلوده را دارد؟ به دلایل زیر:

۱. این اپلیکیشن دارای یک حق اشتراک ۱۰ دلار در هفته برای به‌روزرسانی‌های خودکار است که مجموع آن در سال چیزی حدود ۵۲۰ دلار می‌شود که رقم بسیار بزرگی است. ضمن اینکه، ساین‌آپ کردن در این اپلیکیشن بسیار راحت است اما خارج شدن از آن بسیار دشوار است.

اپ استور اپل

۲. مورد بعدی، تعداد بالای نظرات مثبت در بین ریویوهای این اپلیکیشن است. ما به ندرت نظرات منفی در بین آن‌ها می‌بینیم، در حالیکه اکثر نظرات مثبت از طرف افرادی نوشته شده است که اسامی‌شان نامشخص است. نکته جالب اینکه همه این کاربران، هر کدام یک پنج ستاره به این اپلیکیشن داده‌اند.

اپ استور اپل

همه موارد فوق نشانه‌های یک اپلیکیشن آلوده هستند که با کمال تاسف در اپ استور اپل مشاهده می‌شود و ما همچنان شاهد ادامه فعالیت این اپلیکیشن در اپ استور هستیم.

این صرفا یک نمونه از خیل عظیم اپلیکیشن‌هایی است که احتمالا آلوده هستند و کسی از این موضوع خبر ندارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اپ استور اپل علیرغم همه ادعاهایش درباره امنیت اپلیکیشن‌ها، هنوز فاصله زیادی با این ادعا دارد و لذا توصیه ما این است که حتما در دانلود این نوع اپلیکیشن‌ها دقت کافی به خرج بدهید.

منبع: Gizchina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.