پی سی ناسا ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی را تا سال ۲۰۳۰ تمدید کرد - پی سی

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سال‌هاست که با گردش به دور زمین خدمات علمی شایانی انجام داده است و حالا ناسا اعلام کرده است که ماموریت این ایستگاه حداقل تا ۸ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد یافت‌.

ایستگاه فضایی هم‌اکنون بیش از ۲۰ سال است که در حال انجام ماموریت است و میزبان فضانوردان زیادی از سراسر دنیا بوده است. البته این ایستگاه در طول این مدت ارتقاهای متعددی نیز داشته است که از آن جمله می‌توان به نصب پنل‌های خورشیدی جدید در سال گذشته اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

اما در هر صورت، افزایش عمر این ایستگاه فضایی سرانجام ناسا را مجبور به جایگزینی آن خواهد کرد؛ ضمن اینکه سوالاتی نیز درباره آینده همکاری فضایی آمریکا و روسیه وجود دارد که هنوز پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد.

بد نیست بدانید که چین اخیرا اولین قطعات ایستکاه فضایی اختصاصی خودش را به فضا فرستاده است و هم‌اکنون چند شرکت خصوصی نیز در حال کار روی ایستگاه‌های فضایی خودشان هستند. با این وجود، ناسا فعلا تا سال ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی بین‌المللی را نگه خواهد داشت و بعد از آن احتمالا این ماموریت را به شرکت‌های خصوصی واگذار بکند.

ناسا در بیانیه خود گفته است:

ایستگاه فضایی بین‌المللی برای بیش از ۲۰ سال یک مکان علمی صلح‌آمیز بوده است و دستاوردهای پژوهشی و علمی بسیار زیادی را برای ما به ارمغان آورده است. ما حالا بسیار خوشحال هستیم که ماموریت این ایستگاه، تا سال ۲۰۳۰ مورد تائید واقع شده است.

منبع: Digital Trends

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.