پی سی میزان مبالغ هزینه شده برای اپلیکیشن های موبایلی در سال 2021 - پی سی

موسسه تحقیقاتی سنسور تاور (SensorTower) گزارش میزان مبالغ هزینه‌شده برای اپلیکیشن های موبایلی در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر اساس آن، کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس در سال جاری میلادی مبالغ بیشتری را برای اپلیکیشن‌ها در مقایسه با سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند.

مبالغ هزینه شده در اپلیکیشن‌ های موبایلی

مجموع مبالغ هزینه‌شده روی اپلیکیشن‌های موبایلی در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۳۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. ۸۵٫۱ میلیارد دلار از مجموع مبالغ هزینه‌شده مربوط به فروشگاه اپ استور اپل بوده که نسبت به سال گذشته افزایشی ۱۱ درصدی داشته است. سهم فروشگاه گوگل پلی نیز ۴۷٫۹ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ با افزایشی ۲۳٫۵ درصدی مواجه بوده است. در واقع سود اپل از فروشگاه اپ استور حدود ۱٫۸ برابر بیشتر از سود گوگل از پلی استور بوده است.

بیشترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در سال 2021

همچنین میزان اپلیکیشن‌های دانلودی در هر دو فروشگاه نسبت به سال قبل ۰٫۵ درصد افزایش داشته است. کاربران در مجموع ۱۱۱٫۳ میلیارد بار از فروشگاه گوگل پلی اپلیکیشن دانلود کرده‌اند اما این عدد برای اپ استور برابر با ۳۲٫۳ میلیارد بوده است. اپلیکیشن تیک تاک نیز بیشترین میزان دانلود در بین اپلیکیشن‌های دانلودی هر دو فروشگاه را به خود اختصاص داده و فیسبوک و اینستاگرام در رتبه‌های دوم و سوم ۱۰ اپلیکیشن پردانلود سال ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند. کاربران همچنین مبلغ ۲٫۳ میلیارد دلار را در تیک تاک هزینه کرده‌اند تا این اپلیکیشن به پردرآمدرترین اپلیکیشن سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

پردرآمدترین اپلیکیشن های 2021

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.