پی سی منع تصاحب ۴۰ میلیارد دلاری Arm توسط انویدیا؛ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا وارد می شود - پی سی

فناوری‌های Arm امروز استفاده‌های بسیار زیادی دارند و چیزی نیستند که به سادگی بتوانید از آن‌ها عبور کنید. گوشی اندرویدی شما یک کامپیوتر مبتنی بر Arm است و از سوی دیگر تراشه‌های قدرتمند M1 اپل نیز از معماری Arm استفاده می‌کنند. افزایش روز افزون دامنه حضور فناوری‌های Arm یکی از دلایلی است که توجهات را به سمت علاقه خرید این شرکت توسط انویدیا جذب کرد.

انویدیا مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد Arm را تصاحب کند. ارزش تقریبی این قرارداد چیزی حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود اما موانع پیش روی آن چنان زیاد است که احتمالاً هرگز شاهد عملی شدنش نخواهیم بود.

برای مثال کمیسیون اروپا و سازمان مدیریت رقابت و بازار بریتانیا تاکنون مخالفت شدید خود را با این قرارداد اعلام کرده‌اند و اکنون نیز مشخص شده است که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا هم از انعقاد این قرارداد میان انویدیا و Arm جلوگیری خواهد کرد.

این کمیسیون باور دارد که تصاحب Arm توسط انویدیا موجع به تشکیل یک محیط غیررقابتی در سراسر صنعت تراشه‌ها خواهد شد؛ صنعتی که به عقیده این کمیسیون همین حالا هم زیر فشار شدید انحصار است.

مطالب مرتبط:

در حقیقت به باور کمسیون تجارت فدرال آمریکا، انویدیا پس از نهایی شدن این قرارداد، می‌تواند به قراردادها و حق همکاری‌های پیشین این شرکت با دیگر شرکت‌ها، دست یابد. این موضوع عملاً به انویدیا اجازه می‌دهد که استراتژی‌ها و نقاط ضعف رقبای خود را زودتر از آن‌چه که باید متوجه شود و محصولاتش را با توجه به آن‌ها، توسعه دهد و تولید کند.

دامنه اختیارات انویدیا پس از این تصاحب حتی می‌تواند از این موضوعات نیز فراتر برود؛ برای مثال اگر انویدیا احساس کند که رقبایش به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، می‌تواند دسترسی به محصولات Arm را از آن‌ها صلب یا در بهترین حالت، محدود کند.

گوگل، مایکروسافت و یکی دیگر از شرکت‌های برجسته فعال در حوزه تراشه‌ها یعنی کوالکام نیز پیش‌تر نگرانی‌های خود را در خصوص این قرارداد اعلام کرده‌اند. انویدیا اعلام کرده است که تصاحب Arm تا انتهای ۲۰۲۲ میلادی خاتمه می‌یابد اما با توجه به این خبر، ظاهراً چنین چیزی به حقیقت نمی‌پیوندد.

به هر حال برای دریافت اطلاعات بیشتر باید منتظر بیانیه‌های رسمی دو شرکت بمانیم. انویدیا مدتی پیش گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت با کسب درآمد ۷.۱ میلیارد دلاری در این مدت توانسته است یک رکورد جدید ثبت کند.

طبق این گزارش، درآمد انویدیا در سه ماهه سوم امسال ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۹ درصد نسبت به سه ماهه دوم امسال افزایش یافته است. همچنین ارزش سهام این شرکت به ۱.۱۷ دلار به ازای هر سهم رسیده که فراتر از پیش‌بینی ۱.۱۱ دلاری تحلیلگران برای هر سهم انویدیا است. بنابراین مسلماً انویدیا در منعقد کردن این قرارداد با مشکلات مالی مواجه نخواهد شد. جزئيات بیشتر این خبر را در بخش مطالب مرتبط مطالعه کنید.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.