پی سی مصاحبه با توسعه‌دهندگان Prince of Persia: The Sands of Time Remake | صحبت در مورد بازی اصلی و بهبودها - پی سی

ده سال از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی اصلی از سری Prince of Persia می‌گذرد و هر چه بیشتر می‌گذرد، درخواست هواداران برای بازگشت یوبی‌سافت (Ubisoft) به این سری شدیدا محبوب بیشتر می‌شود.

بالاخره یوبی‌سافت تصمیم گرفته است که به این درخواست پاسخ دهد و The Sands of Time را به طور کامل بازسازی کند. The Sands of Time در هنگام عرضه در سال ۲۰۰۳، توانست تحسین منتقدان بسیاری را به دست آورد و در وبسایت متاکریتیک به نمره‌ی ۸۹ رسید. اما مهم‌تر این بود که هواداران هم استقبال کم‌سابقه‌ای از این عنوان کردند که همین مهم این بازی را در تاریخ جاودان می‌کند و افرادی که در سال ۲۰۰۳ موفق به تجربه‌ی این بازی شده‌اند، هنوز هم از آن به خوبی یاد می‌کنند. تیم توسعه‌ی این بازسازی، بدون شک کار سختی برای مدرن‌سازی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ دارد، اما به نظر می‌رسد آن‌ها آماده‌ی این ماموریت دشوار هستند.

استودیوی یوبی‌سافت ایندیا (Ubisoft India) که برای اولین بار مسئول توسعه‌ی یک بازی AAA شده است، به دنبال ارتقای این شاهکار جاودان است تا بازی‌بازان جوان هم بتوانند از آن لذت ببرند. در ادامه گفت و گویی را با سید عباس (Syed Abbas)، مدیر پروژه، ساشی منون (Sashi Menon)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی، پیر-سیلون ژیرس (Pierre-Sylvain Gires)، کارگردان بازی و تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی یعنی آنو کول (Annu Koul) مطالعه می‌کنید.

The Sands of Time یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازی‌های تاریخ است که قطعا بازسازی آن را به کاری دشوار برای استودیوی تازه‌کار یوبی‌سافت ایندیا تبدیل می‌کند. ژیرس، کارگردان بازی، مدعی است که تیم توسعه به بازی اصلی وفادار بوده است، اما همزمان تغییراتی را اعمال کرده است که آن را مدرن‌ می‌کند.

Prince of Persia سری محبوبی است که هواداران برای مدت زیادی انتظار بازگشت آن را می‌کشیدند. چه چیزی باعث شد تا به جای ساخت یک نسخه‌ی جدید، به سراغ بازسازی The Sands of Time بروید؟

این بازی برای ما جایگاه خاصی دارد و همچنین در زمان عرضه، یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های زمان بود. روایت داستان، پازل‌ها و قدرت نمادین بازگشت زمان شاهزاده، همه باعث می‌شدند تا شاهد یک تجربه‌ی بسیار خاص باشیم. ما می‌خواستیم این بازی را بازسازی کنیم تا هم هواداران قدیمی تجدید خاطره کنند و هم بتوانیم تا با استفاده از قدرت بسیار بیشتر کنسول‌های جدید، بازی را ارتقا دهیم.

با توجه به محبوبیت زیاد The Sands of Time، تا چه حد قصد دارید تا به بازی اصلی وفادار باشید؟ هواداران انتظار چه تغییراتی را در داستان و گیم‌پلی داشته باشند؟

ما به داستان بازی اصلی کاملا وفادار هستیم. اما تغییراتی را در گیم‌پلی اعمال کرده‌ایم و میان‌پرده‌های بازی را به صورت کامل بازسازی کردیم. در زمینه‌ی گیم‌پلی، تمرکز ما برروی دوربین، کنترل‌ها و مبارزات بود. در واقع قبل از آغاز توسعه‌ی بازی گفتیم که باید این ۳ C را (Camera، Controls، Combat) بهبود ببخشیم و مدرن‌سازی کنیم. کاملا دوربین بازی تغییر کرده است و از نوع طراحی شده. مبارزات هم با معرفی سیستم Multi-Targeting بهبود یافته‌اند. همچنین شاهزاده حرکات آکروباتیک بیشتری دارد. خلاصه بگویم که به بازی اصلی وفادار بوده‌ایم، اما تغییراتی را به آن اعمال کرده‌ایم که در جهت مدرن‌سازی بازی بوده است.

The Sands of Time تقریبا ۲۰ ساله است که در دنیای بازی‌های ویدیویی، زمان بسیار زیادی است. شما چگونه قصد دارید تا علاوه بر وفادار ماندن به روح بازی اصلی، آن را با المان‌های مدرن ترکیب کنید؟

بله تقریبا دو دهه از عرضه‌ی بازی می‌گذرد، اما هنوز هم این بازی محبوب است. بازی‌بازان این بازی را می‌خواهند. تیم ما قصد دارد که آن حس نوستالژی را با یک روکش مدرن بازگرداند و برای همین هم از موتور آنویل (Anvil) که در Assassin’s Creed Origins از آن استفاده شده است کار گرفتیم. همچنین می‌خواهیم که به تعادل لازم برسیم و هم هواداران قدیمی و هم کسانی که تا حالا Prince of Persia بازی نکردند را راضی کنیم. روایت بازی اصلی بسیار زیبا است و برای همین آن را بدون تغییر نگه داشتیم. همان طور که اشاره شد سه C را ارتقا دادیم تا بازی را مدرن‌تر کنیم. تنظیماتی هم برای دسترسی افراد ناتوان به بازی در نظر گرفته شده است که در نسخه‌ی اصلی از آن خبری نبود.

ما به داستان بازی اصلی کاملا وفادار هستیم. اما تغییراتی را در گیم‌پلی اعمال کرده‌ایم و میان‌پرده‌های بازی را به صورت کامل بازسازی کردیم. در زمینه‌ی گیم‌پلی، تمرکز ما برروی دوربین، کنترل‌ها و مبارزات بود. در واقع قبل از آغاز توسعه‌ی بازی گفتیم که باید این ۳ C را (Camera، Controls، Combat) بهبود ببخشیم و مدرن‌سازی کنیم.

The Sands of Time در بسیاری از زمینه‌ها عالی بود، اما یکی از مشکلات آن، سیستم مبارزات بود. بازی‌های بعدی Prince of Persia این مشکل را رفع کردند. آیا نسخه‌ی جدید به سیستم مبارزات Two Thrones و Warrior Within شبیه‌تر خواهد بود و از آن‌ها الهام می‌گیرد یا اینکه برروی همان سیستم مبارزات بازی اصلی کار کرده‌اید؟

ما از سایر بازی‌های Prince of Persia الهام نگرفتیم. همان طور که گفتم به سراغ سیستم مبارزات بازی اصلی رفتیم و تصمیم گرفتیم که با اعمال تغییرات آن را بهبود ببخشیم. مبارزات روان‌تر هم هستند و شاهد رابط کاربری بهتری هستیم. همچنین سیستم Multi Targeting را به بازی اضافه کردیم و در مجموع تجربه‌ی روان‌تری را خلق کردیم.

یکی از نگرانی‌ها، وجود پرداخت درون برنامه‌ای در نسخه‌ی جدید است. آیا این طور خواهد بود؟

هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای در بازی وجود ندارد.

به تازگی اعلام کردید که موتور آنویل که برای بازی‌های جهان‌باز ساخته شده است، برای مکانیک‌های مختلف The Sands of Time مانند بازگرداندن زمان مناسب نیست. پس چرا با وجود موتورهای بازی‌سازی متعدد یوبی‌سافت، تصمیم گرفتید تا از این موتور استفاده کنید و چه تغییراتی را در آن به وجود آوردید؟

قبل از آغاز کار برروی این پروژه، تمام موتورهای در اختیار یوبی‌سافت را بررسی کردیم. متوجه شدیم که موتور آنویل برای نیازهای ما بهترین است. شاید دقیقا همان چیزی نباشد که ما می‌خواهیم، اما برای جوانبی مانند پارکور، حرکت شخصیت و مبارزات بسیار عالی است و برای سایر موارد هم باید آن را دچار تغییراتی کنیم.

تا کنون از ظاهر بازی و گرافیک آن انتقاد شده است. چطور به این انتقادات پاسخ می‌دهید؟

The Sands of Time یک ماجراجویی فانتزی است و از روی داستان هزار و یک شب ساخته شده است. ما می‌خواستیم که سبک گرافیکی بازی هم بازتاب‌گر این دنیای فانتزی باشد تا بازی‌بازان در آن غرق شوند. همچنین می‌خواستیم که نسبت به سایر بازی‌ها متفاوت باشیم. فکر کنم که این گونه به بازی اصلی هم وفادارتر مانده‌ایم و همان حس جادویی نسخه‌ی اصلی را منتقل می‌کنیم. البته تریلر به نمایش در آمده هم از نسخه‌ی در حال توسعه‌ی بازی بود و هنوز کامل نشده است.

قبل از آغاز کار برروی این پروژه، تمام موتورهای در اختیار یوبی‌سافت را بررسی کردیم. متوجه شدیم که موتور آنویل برای نیازهای ما بهترین است. شاید دقیقا همان چیزی نباشد که ما می‌خواهیم، اما برای جوانبی مانند پارکور، حرکت شخصیت و مبارزات بسیار عالی است و برای سایر موارد هم باید آن را دچار تغییراتی کنیم.

این اولین بازی AAA و پروژه‌ی کنسولی بزرگ یوبی‌سافت بمبئی است. از اینکه در اولین پروژه‌ی AAA خود به سراغ چنین عنوان محبوبی رفته‌اید چه حسی دارید؟

کار کردن برروی عنوانی از فرنچایز بزرگی مانند Prince of Persia یک افتخار است. همزمان هم از کار برروی این پروژه بسیار هیجان‌زده هستیم. قرار است که از ۱۰ سال تجربه‌ی خود در این پروژه استفاده کنیم.

این بازسازی برروی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌ا‌ستیشن ۵ از طریق Backwards Compatibility قابل بازی خواهد بود. آیا بازی را برای آن کنسول‌ها ارتقا می‌دهید؟

این بازی برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان ساخته شده است. همان طور که گفتید از طریق Backwards Compatibility می‌توانید آن را برروی کنسول‌های نسل بعد بازی کنید. خبری از ارتقا نیست.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake، در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۹ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱) برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. همچنین می‌توانید آن را به واسطه‌ی Backwards Compatibility برروی کنسول‌های جدید به محض عرضه تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.