پی سی مدیر ارشد تولید موتور Unity: اکس‌باکس سری اس یک دستگاه بسیار توانمند است - پی سی

عرضه‌ی یک کنسول ارزان‌تر با قیمت ۳۰۰ دلار در نسل جدید، یک حرکت جالب از سوی شرکت مایکروسافت بود. اگرچه احتمالاً فروش کنسول اکس‌باکس سری اس در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، اما برخی از توسعه‌دهندگان از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر این کنسول نسبت به اکس‌باکس سری اکس و اختلاف زیاد بین آن‌ها نگران هستند. با این وجود، برخی دیگر از توسعه‌دهندگان نظر متفاوتی دارند.

اخیراً وب‌سایت Gamingbolt مصاحبه‌ای با توسعه‌دهنده‌ی ارشد موتور Unity، که یکی از پرکاربردترین موتورها در توسعه‌ی بازی‌ها محسوب می‌شود انجام داده است. در این مصاحبه آقای برت بیبی (Beret Biby)، مدیر ارشد بخش تولید Unity و آقای توماس سالا (Tomas Sala)، طراح بازی The Falconeer به صحبت در مورد کنسول اکس‌باکس سری اس پرداختند. هر دوی آن‌ها اعتقاد دارند که این کنسول از توانمندی و قدرت بالایی در نسل جدید برخوردار است.

آقای بیبی در این باره اظهار داشت:

لازم است یادآوری کنیم که اغلب افراد از صفحه نمایش ۴K و ۱۲۰ برخوردار نیستند، بنابراین مخاطبانی وجود دارند که کنسول اکس‌باکس سری اس برای آن‌ها طراحی شده است. آن‌ها ممکن است به برخی از جزئیات و ویژگی‌هایی که کنسول اکس‌باکس سری اکس می‌تواند ارائه دهد، نیاز نداشته باشند. با این حال باید به یاد داشته باشیم که سری اس یک دستگاه فوق‌العاده توانمند محسوب می‌شود، زیرا این تفاوت‌های سخت‌افزاری متمرکز بر ارائه تجربه مشابه با وضوح پایین‌تر است.

وی در ادامه افزود که کنسول اکس‌باکس سری اس تقریباً همه‌ی ویژگی‌های لازم را برای قدرتمند بودن در خود دارد. از جمله‌ی این ویژگی‌ها به قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing)، درایو SSD و پردازنده‌ی مرکزی تقریباً مشابه اشاره کرد.

این یک رویکرد هوشمندانه است. اکس‌باکس سری اس از قابلیت رهگیری پرتو و یک SSD پشتیبانی می‌کند و پردازنده‌ی مرکزی آن تقریباً شبیه به اکس‌باکس سری اکس است. این کنسول تنها از رزولوشن ۴K پشتیبانی نمی‌کند که البته همیشه مورد نیاز نیست. من انتظار دارم کنسول اکس‌باکس سری اس یک تمایزدهنده‌ی واقعی برای نسل جدید باشد.

آقای سالا، توسعه‌دهنده‌ی بازی The Falconeer، خاطرنشان کرد که به لطف وجود ویژگی‌هایی مانند Smart Delivery، توسعه‌دهندگان با اختلاف قدرت میان اکس‌باکس سری اکس و سری اس کنار می‌آیند. وی در ادامه افزود که نسل جدید بیش از جهش‌های بزرگ در جلوه‌های بصری، باید به نوآوری در گیم‌پلی بپردازد و سخت‌افزار کنسول اکس‌باکس سری اس در اینجا مانع نخواهد بود.

تیم اکس‌باکس با معرفی قابلیت Smart Delivery بازیها بدون توجه به اینکه در کدام پلتفرم آن‌ها را تجربه می‌کنید، می‌توانند بهینه شوند. این به سازندگان اجازه ی‌دهد تا نسخه‌های بازی را برای سری اکس و سری اس بدون نیاز به حذف موردی برای بازی‌بازان عرضه کنند. من فکر می‌کنم این امر برای آنچه که به منظور تجربه‌ی بازی در نظر گرفته شده، خواهد رسید. این در مورد گرافیک‌ها و جلوه‌های بصری واقعی‌تر نیست بلکه در مورد تجربیات نوآورانه، باورنکردنی، روان و جذاب است که بیش از همه‌ی موارد کاملاً واقع‌گرایانه خواهد بود. محتوا مهم‌ترین چیز است و کنسول با بهترین بازی‌ها خود را نشان خواهد داد.

در همین راستا، مدتی پیش نیز آقای اندرو گوسن (Andrew Goosen) از تیم اکس‌باکس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کنسول اکس‌باکس سری اس با داشتن سخت‌افزار ضعیف‌تر موجب عقب‌ماندگی نسل نهم نمی‌شود، بلکه حتی موجب پیشرفت آن خواهد شد. در هر صورت گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.