پی سی مایکروسافت انتظار فروش بالای اکس‌باکس سری را پس از عرضه دارد - پی سی

مایکروسافت به تازگی با اتکا بر برخی از آمار مالی فصلی خود، پیش‌بینی‌های جالبی در مورد اکس‌باکس سری اکس و سری اس انجام داده است. به گفته‌ی این شرکت، انتظار می‌رود که درخواست برای این کنسول‌ها پس از عرضه بسیار زیاد باشد.

مایکروسافت انتظار دارد که کنسول‌های جدید اکس‌باکس، باعث رشد فروش ۴۰ درصدی در زمینه‌ی سخت‌افزار نسبت به سال قبل شوند. در مقایسه با سونی و نینتندو، مایکروسافت تصمیم گرفته است که رویکرد متفاوتی را برای نسل بعد در نظر بگیرد و به جای یک کنسول ارتقا یافته، دو کنسول در دو قیمت متفاوت را به بازار عرضه کند. این دو کنسول که اکس‌باکس سری اکس و سری اس هستند، برای دو نوع بازی‌باز متفاوت طراحی شده‌اند و هر دو بازار قدرت و بودجه را هدف گرفته‌اند. اکس‌باکس سری اکس قدرتمندترین کنسول بازار است و سری اس هم یک کنسول نسل بعدی ۳۰۰ دلاری است.

در گزارش مالی جدید مایکروسافت، مشخص شده است که سران این شرکت باور دارند که در سال جاری شاهد افزایش کلی در زمینه‌ی سخت‌افزار بازی و همچنین درآمد حاص از بخش اکس‌باکس خواهیم بود. با توجه به پیش‌فروش دیوانه‌وار کنسول‌های جدید اکس‌باکس، بعید نیست که پس از عرضه هم شاهد درخواست زیاد از سوی بازی‌بازان باشیم. در ضمن با توجه به خرید بتسدا توسط مایکروسافت، بعید نیست که این درخواست در طی نسل بیشتر هم بشود.

البته باید توجه کرد که تمام کنسول‌های جدید، با ضرر برای مایکروسافت به فروش می‌رسند. این مورد چیز جدیدی در بازار کنسول‌ها نیست و معمولا سعی می‌شود که با فروش بازی‌ها، این ضرر تبدیل به سود شود. اما فعلا مشخص نیست که آیا استراتژی گیم پس مایکروسافت، آن قدر سودده خواهد بود که در آینده بتواند این ضرر را جبران و تبدیل به سود کند.

البته نگرانی‌هایی هم در مورد عرضه‌ی اکس‌باکس‌های جدید وجود دارند. اول اینکه Halo Infinite که قرار بود یکی از عناوین هنگام عرضه‌ی این کنسول باشد، تا تسال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. با این وجود، دلایل زیادی برای خرید اکس‌باکس سری وجود دارند که خرید چند استودیوی عظیم و احتمالا بهترین توسعه‌دهنده‌ی نقش‌آفرینی‌های غربی توسط مایکروسافت، یکی از آن‌ها است. همچنین Assassin’s Creed Valhalla قرار است که یکی از عناوین هنگام عرضه‌ی اکس‌باکس سری باشد.

اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.