پی سی علت تاخیر مجدد بازی Cyberpunk 2077 کسب متای بالای ۹۰ بوده است - پی سی

اخیرا شرکت بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red) اعلام کرد که به علت دشواری فرآیند کنترل کیفی نسخه‌های مختلف بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077، تاریخ عرضه‌ی آن مجددا با تاخیر مواجه شده است. اگرچه این تاخیر تنها به مدت سه هفته خواهد بود اما این واقعیت که تاریخ عرضه‌ی این عنوان برای بار سوم به تعویق افتاده، بسیاری از بازی‌بازان را ناراحت و خشمگین کرده است. موضوع هنگامی بدتر می‌شود که قبلا استودیوی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 به اتمام رسیده و گلد شده است و در کنار آن چندین مرتبه به بازی‌بازان اطمینان خاطر داد که هرگز تاخیر دیگری در تاریخ عرضه‌ی آن رخ نخواهد داد.

با این حال توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 در استودیوی سی‌دی پراجکت رد بر تصمیم خود مصمم هستند و اعتقاد دارند که انتخاب درستی انجام داده‌اند و برای آن دلایل قانع‌کننده و مهمی نیز بیان کرده‌اند. به تازگی اعضای ارشد استودیوی سی‌دی پراجکت رد در یک مصاحبه‌ی رسمی اظهار داشتند که یکی از دلایل تاخیر زمان عرضه‌ی مجدد بازی Cyberpunk 2077، هدف آن‌ها برای کسب نمره‌ی متاکریتیک بالای ۹۰ بوده است و در نهایت تاریخ انتشار بازی به تاخیر افتاد تا این استودیو از رسیدن به هدف خود اطمینان حاصل نماید.

آقای آدام کشینسکی (Adam Kicinski) رئیس استودیوی سی‌دی پراجکت رد در این مصاحبه اظهار داشت:

به جز در نظر گرفتن انتظارات ما از امتیاز متاکریتیک، اعتقاد داریم این تعویق ۲۱ روزه چیز خاصی را تغییر نخواهد داد. تنها زمان عرضه و فروش بازی به تعویق افتاده است و ما می‌توانیم در این فرصت به چشم‌انداز‌ها و انتظارات مالی خود از این عنوان تمرکز کنیم. بدون شک این تاخیر با تضمین کیفیت بالای بازی همراه است و موضوع‌های دیگر مهم نخواهند بود؛ بنابراین برخورداری از کیفیت بالاتر و واکنش‌ها و نقد‌های اولیه‌ی بسیار بهتر نسبت به بازی بدون شک در میزان فروش آن تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است که بار دیگر تاریخ عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 را به تاخیر انداختیم.

همچنین آقای میشل نواکوفسکی (Michal Nowakowski) معاون بخش توسعه و تجارت استودیوی سی‌دی پراجکت رد نیز مجددا تایید کرد که یکی از دلایل اصلی تاخیر بازی Cyberpunk 2077، دستیابی به امتیاز متای بالای ۹۰ و اطمینان از آن بوده است. وی در این باره افزود:

وقتی صحبت از امتیاز متاکریتیک می‌شود، ما تنها یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن توسعه‌ی یک بازی بزرگ و با کیفیت برای رسیدن به امتیاز بالای ۹۰ خواهد بود؛ پس در نتیجه تغییری در هدف ما رخ نداده است و همانطور که آدام اشاره کرد، کسب امتیاز بالا در متاکریتیک یکی از دلایل اصلی تاخیر مجدد بازی Cyberpunk 2077 بوده است. در واقع ما قصد داریم به بازی ارزش بیشتری ببخشیم. بدون شک ترجیح می‌دهیم هم‌اکنون [به علت تاخیر مجدد بازی] نزد هواداران و بازی‌بازان شرمنده باشیم تا این حس را پس از عرضه‌ی آن تجربه نماییم.

هنگامی که استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای سومین بار تاریخ عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 را به تأخیر انداخت، در یک خبر رسمی اعلام کرد که یکی از اهداف آن‌ها از این اقدام جهت اطمینان از بهینه‌سازی کامل بازی برروی هر ۹ پلتفرم مقصد آن بوده است و به همین دلیل آن‌ها به زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت. همچنین این توسعه‌دهنده اظهار داشته است که در حال حاضر بازی Cyberpunk 2077 برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی بدون مشکل اجرا می‌شود اما نسخه‌های مربوط به دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان نیاز به کار بیشتری دارند و هنوز بهینه‌سازی آن‌ها در حال انجام است.

با توجه به این مطالب به نظر می‌رسد که استودیوی سی‌دی پراجکت رد از نحوه‌ی اجرای بازی Cyberpunk 2077 برروی کنسول‌های نسل فعلی رضایت کاملی ندارد و برای اطمینان از برطرف شدن مشکلات احتمالی به وقت بیشتری نیاز داشته است. برای مشاهده‌ی کسب امتیاز بالای ۹۰ متاکریتیک توسط این بازی باید تا زمان انتشار نقد‌های اولیه‌ی آن منتظر ماند اما آقای مایکل پکتر (Michael Pachter) تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدئویی اعتقاد دارد که این بازی موفق خواهد شد به امتیاز متای بالای ۹۰ دست یابد.

بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. نسخه‌ی نسل بعدی این بازی قرار است در تاریخ نامشخصی از سال جاری به بازار منتشر شود. اخیرا پس از تاخیر زمان عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 تایید شد که این عنوان در مراسم The Game Awards 2020 حضور نخواهد داشت.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.