پی سی شما می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن ۲ را برروی اکس‌باکس سری اکس و اس تجربه کنید - پی سی

علاقمندان به بازی‌های کلاسیک توانسته‌اند عناوین پلی‌استیشن ۲ را برروی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس سری اکس و اس اجرا کنند.

با استفاده از چند ترفند خاص مرتبط با “حالت سازنده” در اکس‌باکس سری اکس و اس، بازی‌بازان توانسته‌اند عناوین پلی‌استیشن ۲ را برروی این تکنولوژی‌های جدید اجرا کنند و به نظر می‌رسد شاهد عملکرد خوبی هم هستیم. از زمان عرضه‌ی کنسول نسل نهمی مایکروسافت در ماه نوامبر، شاهد عملکرد خوب آن‌ها در زمینه‌ی شبیه‌سازی‌ها بوده‌ایم. با توجه به ویدیوی جدید منتشر شده از سوی کانال مدرن وینتیج  گیمر (Modern Vintage Gamer)، کنسول‌های جدید مایکروسافت می‌توانند بازی‌های قدیمی برروی پلتفرم‌های کلاسیک را اجرا کنند.

ویدیویی که انتهای خبر مشاهده خواهید کرد اجرای بازی‌های کلاسیکی مانند God of War ،Shadow of the Colossus ،God Hand و بسیاری از عناوین دیگر را برروی اکس‌باکس سری اس نشان می‌دهد. اگرچه لازم به ذکر است که در برخی عناوین باگ‌های مختلف وجود دارد اما اکثر بازی‌ها با کیفیت مناسبی در دسترس قرار می‌گیرند.

همان‌طور که متذکر شدیم، تمامی این ویژگی‌های جذاب به لطف “حالت سازنده” در دسترس بازی‌بازان قرار می‌گیرد. بر اساس صحبت‌های مدرن وینتیج گیمر، زمانی که حالت سازنده فعال شود، بازی‌بازان این توانایی را خواهند داشت که “شبیه‌سازی RetroArch را با عملکردی عالی اجرا کنند”. همچنین باید متذکر شویم که RetroArch یک شبیه‌ساز رایگان متن‌باز (Open Source) است که به بازی‌ها اجازه می‌دهد خارج از پلتفرم طبیعی خود اجرا شوند. جالب است بدانید پلی‌استیشن ۵ توانایی اجرای این بازی‌ها حداقل بدون سرویس‌های مختلف را ندارد. از نظر تئوری، شبیه‌ساز مذکور توانایی اجرای عناوین پلی‌استیشن ۱، پی‌اس‌پی و برخی عناوین نینتندو را نیز خواهد داشت.

شما نیز می‌توانید با استفاده از راهنما‌های مختلف “حالت سازنده” را فعال کنید اما متوجه باشید که اجرای نرم‌افزارهای شبیه‌ساز برروی سخت‌افزار ممکن است با برخی قوانین مایکروسافت هماهنگی نداشته باشد و باعث بن شدن شما شود.

دریافت با کیفیت ۴۸۰P | دریافت با کیفیت ۷۲۰P

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 50 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.