پی سی سگ‌های ولگرد شهر و قلب‌های رقیق ما؛ چه کنیم؟ - پی سی

شما در خیابان راه می‌روید یا ماشین را برداشته و به دل جاده زده اید، ناگهان با سگ ولگردی روبرو می‌شوید که در واقع از فرط لاغری و گشنگی به هرجانور دیگری شباهت دارد بجز سگ!

واکنش شما چیست؟ صبر می‌کنید و به او آب و غذا می‌دهید یا گازش را می‌گیرید و می‌روید؟

این تازه اول ماجراست. شما هنوز صحبت‌های کارشناسانی که راجع به غذا دادن یا ندادن به این موجودات پی‌پناه طومار نوشه اند و منتظرند بر اعمال شما نظارت دقیق داشته باشند بی‌خبر هستید!

از نظر آنها، شما می‌بایست قوانین اکوسیستمی طبیعت را به روی تک تک سگ ها پیاده کنید، حالا شما در طول عمر گرانقدرتان با چند سگ مواجه خواهید شد برای اجرای هرچه تمام‌تر این قانون در ابهام قرار دارد.

خب چیکار کنیم الان؟ بدیم  یا ندیم؟

غذا دادن به سگ های ولگرد که این روزها در توییتر بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد، مردم را در یک دوقطبی حیوان دوستی و حیوان آزاری قرار داده است. بر این اساس شما صرفا با غذا دادن یا ندادن به این موجودات دسته بندی خواهید شد. اما گفتنی است که با ظهور این کارشناسان، به واژه حیوان دوستی و طبیعت دوستی هم باید با شک و تردید بنگرید!

چرا که هنوز معلوم نیست غذا دادن به سگ های ولگرد دوستی حساب می‌شود یا دشمنی. ازنظر آنها غذا دادن به سگ های ولگرد باعث زاد و ولد در میان سگ ها می‌شود و زیاد شدن جمعیت سگ ها برای اکوسیستم خطرناک است. نکته جالب و ظریف قضیه این است که موضع کارشناسان نوظهور راجع به عقیم سازی سگ های ولگرد، ساماندهی جمعی به این موجودات از طریق دولت و نهاد های ذیربط هنوز عاید مخاطبان نشده است. (برای تصمیم راجع به غذا دادن یا ندادن به سگ هایی که در خیابان و جاده با آنها مواجه می‌شوید می‌توانید منتظر نظر کارشناسان بمانید!)

البته برخی هم معتقدند: اگر آدم‌ها نان ندارند بخورند، پس حیوانات هم باید از گرسنگی بمیرند؟

چرا به جای آن که هم به آدم‌ها کمک کنیم و هم به حیوانات، راه ساده‌ی حذف حیوانات را انتخاب می‌کنیم؟

دیدگاهی که این گونه فکر می‌کند معتقد است: ما درتوی زیستگاه حیوانات خانه ساختیم و بعد می‌گویم به آن‌ها غذا ندهیم؟
احتمالا مخالفان غذا دادن به حیوانات، همان‌هایی هستند که نسبت به انسان‌ها هم بی‌رحم هستند.

این دسته معتقدند: در تمام کشور های دنیا سگ ها و گربه های ولگرد هستند و دولت‌ها با عقیم کردن و ساختن پناهگاه و واگذار کردن آنها به شهر نظم  می‌دهند

مردم غذا ندارن بخورن، غذا رو می‌برن برای سگ ها؟!

باید دید هدف پنهان مخالفین غذا دادن به سگ و گربه ها چیست؟ همانطور که هم شما می‌دانید و هم آنقدر در جامعه و رفتار برخی سیاستمداران تکرار شده است که من هم می‌دانم، باید با چشم باز به شلوغ کاری این افراد نگاه کرد. از غذا نرسیدن به حیوانات چه می‌خواهند؟ چرا به خطر افتادن اکوسیستم را از نهاد مربوطه خود پیگیری نمی‌کنند؟ اصلا چرا به جای کشتن سگ های ولگرد راه حل دیگری ندارند؟ آیا مشکل معیشتی مردم، به گشنگی این حیوانات وصل است؟

تمام این‌ها سوال‌های اساسی است که متاسفانه ما هم مثل شما فعلا به جواب دقیقی نرسیدیم. آنچه می‌بینیم برانگیختن احساسات مردم است که جواب نبود وعده غذایی برخی اقشار را گره زده اند به غذا دادن سگ های ولگرد؛ ( غذا نداری بخوری؟ برای اینکه غدای تو رو دادن به اون سگ ها، میتونی مبارزه کنی و غذای خودت رو از دستشون بکشی بیرون و به حقت برسی!)

دوست دارید به حیوانات غذا بدهید و به آنها محبت کنید؟ پس شما … هستید!

حیوان دوستی و محبت به حیوانات مسئله ای است که این کارشناسان با صراحت کامل در توییت‌های خود به آن کثافت‌کاری می‌گویند. (به جای اونها من از شما معذرت می‌خوام)

حقیقت این است که این کارشناسان با غذا دادن به حیوانات، محبت به گونه دیگری از موجودات مشکل دارند( باور کنید خودشان می‌گویند)، حال شما برای ما بگویید غذا دادن به سگ های ولگرد گشنه، حیوان ستیزی محسوب می‌شود یا حیوان دوستی؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 22 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.