پی سی دقیق برای حرفه‌ای‌ها، لذت بخش برای تازه واردان | نقد و بررسی PGA Tour 2K21 - پی سی

گلف از جمله ورزش‌های خاص و جالبی است که شاید به دلیل وسایل، امکانات و هزینه بالاتر آن نسبت به سایر ورزش‌ها، بازیکنان کمتری نسبت به بعضی از ورزش‌های رایج‌تر داشته باشد، اما همانند بسیاری از ورزش‌ها، طرفداران بی‌شمار و بسیار زیادی دارد که به آن علاقه داشته و این ورزش را دنبال می‌کنند. PGA Tour 2K21 عنوانی بر اساس همین ورزش محبوب است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

PGA Tour 2K21 Review

PGA Tour 2K21

پیش از بررسی بازی، مختصری در مورد تاریخچه این عنوان و همچنین نام آن توضیح می‌دهم. سازنده این عنوان، HB Studios، سالهاست که در زمینه ساخت بازی‌های ورزشی فعالیت می‌کند. این استودیو از سال ۲۰۰۲ در ساخت شبیه سازی کریکت EA Sports با این شرکت فعالیت داشته و تا سال‌ها، در ساخت عناوین مختلفی برای این شرکت از جمله بعضی از نسخه‌های Madden NFL، NBA Live و حتی FIFA نقش داشته است. با این وجود این استودیو زیرمجموعه EA Sports محسوب نمی‌شود، بلکه در طول این سال‌ها برای ناشرین مختلف دیگری نظیر Konami و ۵۰۵ Games هم کار کرده بود. در سال ۲۰۱۴، این شرکت اولین بازی گلف خود را با نام The Golf Club عرضه کرد که نمرات نسبتاً متوسطی را کسب کرد. با این حال نقطه قوت بازی آن‌ها، شبیه سازی بسیار پر جزئیات ورزش گلف بود، در حدی که اگر قبل از آن عناوین گلف را انجام نداده بودید، باید وقت زیادی را برای یادگیری دقیق مکانیزم‌های بازی صرف کنید تا در نهایت بتوانید در حد معمول بر آن مسلط شوید. در سال ۲۰۱۷ هم نسخه دوم این بازی منتشر شد که نسبت به بازی اول بهبود یافته بود و نمرات نسبتاً بهتری را کسب کرد. وظیفه نشر این دو نسخه بر عهده شرکت Maximum Games بود. پس از آن شرکت ۲K Games وارد عمل شد و وظیفه انتشار نسخه بعدی این عنوان را که در سال ۲۰۱۸ با نام The Golf Club 2019 featuring PGA Tour منتشر شد را بر عهده گرفت. در نهایت تصمیم ۲K Games بر این شد که به جای نام The Golf Club، برای نسخه‌های بعدی سری از نام فرنچایز PGA Tour 2K برای آن استفاده شود. PGA در اصل مخفف Professional Golf Association بوده و مسئول اصلی برگزاری مسابقات بزرگ گلف آمریکای شمالی است و بیش از ۹۰ سال قدمت دارد. به نوعی می‌توان آن را معادل NBA در بسکتبال، NFL در فوتبال آمریکایی و NHL در هاکی دانست. به دلیل محبوبیت بالای این نام، ۲K حق لایسنس آن را با قیمت بالایی که از عهده استودیوی سازنده به تنهایی بر نمی‌آید، خریده است و با این اوصاف طبیعتاً استفاده از آن در عنوان بازی بهتر از لفظ The Golf Club است. با این مقدمه به سراغ نقد بازی می‌رویم.

در ابتدای بازی همانند سایر عناوین ورزشی معروف ۲K باید ظاهر شخصیت خود را طراحی کنید. در این قسمت آزادی عمل زیادی دارید تا موارد مختلفی نظیر جنسیت، رنگ پوست، مدل و رنگ مو، ریش، فیزیک کلی بدن، فرورفتگی‌های مختلف روی صورت، موقعیت چشم، دهان، ابرو، بینی و… را مشخص کنید. همانند سایر عناوین ۲K، امکانات این بخش بسیار زیاد بوده ولی همین جزئیات زیاد، ممکن است باعث شود که بسیاری از بازیکنان که مشتاق شروع سریع‌تر بازی هستند، سریع و بدون ساخت چهره مد نظرشان این قسمت را رد کرده و به سراغ بازی اصلی بروند؛ اما اگر وقت زیادی را در این قسمت صرف کنید، می‌توانید تقریباً به چهره دلخواه مد نظر خود برسید.

همانند بسیاری از بازی‌های ورزشی دیگر، مود اصلی انجام این بازی حالت Career آن است. در این حالت شما کنترل شخصیتی که در ابتدا طراحی کردید را بر عهده می‌گیرید. در هنگام شروع، می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید بازی را مستقیماً از مسابقات اصلی PGA شروع کنید یا می‌خواهید یکی دو مسابقه سطح پایین‌تر که در اصل حکم بازی‌های انتخابی برای PGA را دارند انجام بدهید تا کمی بیش‌تر با مکانیزم‌های بازی آشنا شوید. به هر صورت، پس از آن وارد لیگ اصلی می‌شوید و باید تعداد مختلفی از مسابقات را انجام بدهید.

PGA Tour 2K21 Review

لوگو رسمی PGA Tour

با کسب رتبه‌های مختلف در هر مسابقه، متناسب با عملکرد شما، مقداری امتیاز تجربه و واحد پول بازی به شما تعلق می‌گیرد. واحد پولی بازی همانند سایر بازی‌های ناشر، Virtual Credit یا VC نام دارد و علاوه بر انجام قسمت‌های مختلف بازی، امکان خرید آن از طریق پول واقعی هم وجود دارد. با این وجود خوشبختانه برخلاف بسکتبال که این قابلیت، تقریباً باعث شده بازی به حالت Pay2Win تبدیل شود، در PGA Tour 2K21 چندان این مشکل وجود ندارد. در این عنوان، امتیاز تجربه باعث فعال شدن قابلیت خرید لباس‌ها و چوب‌های گلف جدید شده و با این واحد پول می‌توان آن را تهیه کرد. طبیعتاً لباس‌ها تنها جنبه ظاهری دارند و هیچ تأثیری در گیم پلی آن ندارند. با این وجود چوب‌های گلف در بازی تأثیر دارند. به طور کلی انواع مختلفی از چوب‌های گلف وجود دارد که هر کدام برای مسافت‌ها و زمین‌هایی از جنس‌های مختلف کاربرد دارند و به طور پایه، شما مدل‌های اصلی از تمامی چوب‌های اصلی را در اختیار دارید. با این وجود برندهای مختلفی برای این چوب‌ها وجود دارند که هر کدام، تفاوت‌های جزئی در قابلیت‌ها دارند و مثلاً بعضی قدرت ضربه و کنترل بهتری داشته و بعضی برد بیش‌تری دارند. با این وجود حتی در این حالت هم به نظر نمی‌رسد که صرف در اختیار داشتن پول بیش‌تر باعث خرید چوب‌های گلف خیلی قوی بشود، زیرا هیچ کدام از چوب‌های یک نوع از برندهای گوناگون، بر دیگری برتری قاطع ندارد و در نتیجه، انتخاب چوب مناسب تا حدی به محیطی که قرار است بازی در آن انجام شود و البته سطح مهارت بازیکنان بستگی دارد و این گونه نیست که با صرف کردن پول بیش‌تر، بتوانید به یک ابر چوب قدرتمند که بهترین ضربه‌ها را می‌زند و بر همه برتری دارد، دسترسی پیدا کنید. از این رو خوشبختانه این بازی به حالت Pay2Win در نیامده است.

با این وجود، به طور کلی یک ضعف اساسی در سیستم Career بازی وجود دارد و آن هم این است که عملاً به جز انجام خود بازی‌ها، انگیزه‌ای برای ادامه این قسمت وجود ندارد. برخلاف بازی‌هایی نظیر بسکتبال شرکت ۲K و یا عناوین ورزشی دیگر نظیر FIFA که در آن با کسب تجربه، بازیکن خود را قدرتمندتر می‌کنید و یا خط داستانی نسبتاً جذابی –به عنوان یک بازی ورزشی- را جلو می‌برید، در این بازی نه خبری از سیستم روایت و داستان پیچیده است و نه این که سیستم ارتقای بازیکن وجود دارد. در نتیجه عملاً با انجام بازی و کسب امتیاز تجربه، شخصیت شما بهبود خاصی پیدا نمی‌کند و این خود شما هستید که باید مهارتتان را بهتر بکنید. این موضوع البته در بازی رقابتی و آنلاین اهمیت دارد که در نهایت، فقط مهارت بازیکنان تأثیر گذار است اما در حالت تک‌نفره، عملاً به جز خود گلف، انگیزه خاصی برای پیشروی در مسابقات وجود ندارد.

برخلاف کیفیت کلی زمین بازی، کیفیت چهره‌ها در حد معمولی است. انیمیشن های بخش مربوط به گلف و ضربه زدن به توپ به نسبت سایر انیمیشن‌ها کیفیت به مراتب بهتری دارد. در واقع سازندگان بر اصل مکانیزم‌های بازی تمرکز کرده‌‌‌اند ولی موارد فرعی تا حدی نادیده گرفته شده‌اند.

به نظر می‌رسد سازندگان هم از این مشکل آگاه بوده‌اند و سیستم‌هایی را معرفی کرده‌اند که تا حدی از آن بکاهند اما در نهایت، وضعیت کلی بازی همین است. یکی از این سیستم‌ها، امکان قرار داد بستن با شرکت‌های تولید لباس‌های ورزشی گلف نظیر آدیداس، Callaway، Ralph Lauren وجود دارد. در ازای بستن این قراردادها، شما باید کارهایی خاصی را در بازی‌های مختلف نظیر اول شدن در چند بازی پی در پی را انجام بدهید تا قرار داد به خوبی تکمیل شده و در ازای آن به لباس‌های ویژه‌ای دسترسی پیدا کنید. متأسفانه دوباره شاهد این هستیم که کل نتیجه کار، به لباس و آیتم‌های ظاهری ختم می‌شود که شاید در ابتدا کمی جذابیت داشته باشند، اما در کل آن‌قدر ویژگی مهمی نیستند که بتوانند باعث رفع مشکل گفته شده در بند قبل بشوند.

یک موضوع دیگر هم این است که بازی در طی مراحل، بعضاً یک بازیکن معروف را به عنوان رقیب شما معرفی می‌کند که باید در طی چند مسابقه، در رتبه‌ای بالاتر از او قرار بگیرید تا به عنوان برنده رقابت باشید. حتی این موضوع هم نکته خاصی را به گیم پلی اضافه نمی‌کند؛ زیرا فارغ از این که بازی بگوید فلان شخص رقیب شماست و بعد از چند دور بگویید مثلاً در رقابت پیروز یا بازنده شدید، عملاً هیچ جنبه دیگری وارد گیم پلی بازی نمی‌شود و حتی برنده شدن در رقابت هم به جز این که رقیب جدیدی به شما معرفی شود، هیچ تأثیر خاصی نگذاشته و حتی میان پرده خاصی هم نمایش داده نمی‌شود. حتی بعد از برنده شدن جام‌های مختلف هم در نهایت به صورت یک اطلاعیه انتهای بازی به شما گفته می‌شود که جام را برنده شدید و هیچ مراسمی برای اهدای جام به نمایش در نمی‌آید.

شاید همه این موارد باعث شوند که فکر کنید با این اوصاف، بازی ارزش تجربه کردن ندارد. با این حال، با وجود این مشکلات مختلف، یک عامل هست که باعث می‌شود همچنان با عنوانی ارزشمند طرف باشیم و آن هم خود بخش گلف و مکانیزم‌های جذابی و البته شبیه سازی بسیار خوبی است که در این عنوان انجام شده است و باعث می‌شود که هم افراد تازه کار و هم حرفه‌ای‌ها بتوانند از این عنوان لذت ببرند.

ابتدا باید کمی در مورد قوانین گلف و یکسری نکات مربوط به آن توضیحاتی بدهم. همان طور که احتمالاً می‌دانید، هدف اصلی هر دور از مسابقه، انداختن توپ سفید رنگ به داخل سوراخ‌های مشخصی است که در زمین قرار گرفته است. در هر مسابقه، تعدادی سوراخ (در حالت استاندارد ۱۸ تا) وجود دارند که بازیکنان باید در یک دور مسابقه کامل، توپ را وارد همه آن‌ها بکنند و به دلیل مساحت بالای زمین، معمولاً بازیکنان همزمان هر کدام برای یکی از آن‌ها اقدام کرده و به صورت چرخشی، در نهایت نوبت به همه می‌رسد. سیستم امتیاز دهی این بازی، در اصل بر اساس تعداد ضربه‌هایی است که طول کشیده تا توپ بالاخره وارد حفره مد نظر بشود. برای هر حفره یک عدد برای تعداد ضربه معمول مشخص می‌شود که ۳، ۴ یا ۵ است (البته گاهی اوقات بیش‌تر هم ممکن است باشد) و بر اساس فاصله اولیه تا حفره مشخص می‌شود. اگر افراد بتوانند زودتر از عدد تعیین شده توپ را به درون حفره بیندازند، امتیاز منفی دریافت کرده و اگر بیش‌تر طول بکشد، امتیاز مثبت دریافت می‌کنند؛ با این نحوه نمره دهی، بدیهی است که هر کسی امتیاز منفی‌تری داشته باشد، رتبه بهتری دارد؛ یعنی مثلاً امتیاز منفی ۶، خیلی بهتر از امتیاز مثبت ۱ است. اگر توپ دو واحد زودتر از عدد مشخص شده وارد حفره شود، اصطلاحاً به آن امتیاز، Eagle یا عقاب گفته می‌شود. برای یک واحد زودتر Birdie، در همان عدد مشخص شده، Par و مقادیر بیش‌تر Boogey گفته می‌شود. برای حالت منفی ۳ و منفی چهار هم به ترتیب عبارت Albatross و Condor گفته می‌شود که البته به شدت نسبت به حالت‌های دیگر نادر هستند.

PGA Tour 2K21 Review

مناظر زیبایی را در بازی مشاهده خواهید کرد.

در هر محیط بازی گلف، معمولاً چندین نوع مختلف زمین وجود دارد. یک بخش معمول با علف‌های کوتاه است که اصطلاحاً Fairway گفته می‌شود و پرتاب توپ و هدف گیری درست در آن قسمت معمولاً راحت‌تر است. بخش دیگری از زمین شامل علف‌های بلند است که برخورد توپ با آن‌ها در ابتدای ضربه، کمی باعث انحراف مسیر بشود. در بخشی از زمین نیز شن قرار گرفته و ضربه زدن به توپ از آن جا، دشوارتر از بقیه است. در کنار این ممکن است بخش‌هایی از زمین دریاچه یا آب هم وجود داشته باشد که باید از ورود توپ به آن جلوگیری کرد. ضمن این که در هنگام هوای بارانی، طبیعتاً بخش‌هایی از زمین بافت نسبتاً متفاوتی پیدا می‌کنند. همچنین گاهی اوقات، باید به درختانی که در مسیر قرار دارند و احتمال برخورد توپ به آن‌ها هم توجه کرد.

با توجه به این بافت‌های مختلف، چوب‌های مختلفی هم وجود دارند. یک چوب به نام Driver وجود دارد که معمولاً برای ضربه اولیه که قرار است توپ فاصله زیادی را طی کند استفاده می‌شود. یکسری چوب برای خارج کردن توپ از شن‌ها استفاده می‌شوند. یکسری چوب دیگر هم هستند که بر اساس جنسشان به سه دسته آهنی، چوبی و هیبرید تقسیم شده و یک عدد هم که بیانگر زاویه چوب است به آن‌ها اطلاق می‌شود. معمولاً یک چوب ۳ Iron، می‌تواند حدود ۱۰ تا ۱۵ یارد (حدود ۹ تا ۱۴ متر) بیش‌تر از یک چوب ۴ Iron توپ را به جلو پرتاب کند و به همین ترتیب، هر درجه نسبت به دیگری در همین حدود تفاوت دارد. انتخاب آن‌ها در وهله اول با توجه به فاصله‌ای که تا حفره وجود دارد و جنس زمین و در وهله بعدی سطح مهارت بازیکن و مواردی نظیر این تعیین می‌شود.

نکته خوبی که در مورد این بازی وجود دارد، این است که همه مواردی که در این جا گفته شد، به بهترین شکل ممکن در بازی پیاده سازی شده است. از انواع چوب‌ها گرفته تا تأثیرات مختلف جنس زمین و شرایط آب و هوایی همگی به بهترین شکل ممکن در بازی پیاده سازی شده‌اند. اصلی‌ترین کار شما در بازی، اول این است که چوب مناسب را انتخاب کنید؛ هر چند بازی هم معمولاً چوب نسبتاً خوبی را متناسب با وضعیت پیشنهاد می‌دهد ولی گاهی باید بسته به شرایط باید آن را عوض کنید. پس از آن، هدف گیری درست و ضربه زدن به توپ است. ضربه زدن به توپ با کشیدن آنالوگ کنترلر به پایین و بالا صورت می‌گیرد. برای این کار، باید هم حواستان به سرعت حرکت دادن آنالوگ و نگه داشتن آن در پایین‌ترین وضعیت باشد و هم به نحوه دقیق حرکت آنالوگ. اگر قرار باشد که آنالوگ را در مسیر صاف حرکت بدهید، باید دقیقاً در یک مسیر مستقیم و صاف حرکت را انجام بدهید. شاید فکر کنید که این کار ساده است ولی وقتی در عمل انجام می‌دهید، می‌فهمید که کوچک‌ترین نوسان اشتباه در حرکت آنالوگ، ممکن است در نحوه ضربه زدن تأثیر گذار باشد و حرکتی که تا به حال در بازی‌های دیگر به تصور شما حرکت صاف و عمودی بوده، در اصل نوسان‌های به چپ و راست داشته که در آن عناوین مهم نبودند ولی در این جا کاملاً اهمیت دارند.

PGA Tour 2K21 Review

بسیاری از زمین‌های معروف گلف در بازی قرار گرفته‌اند. با این وجود امیدوارم تعداد آن‌ها در نسخه‌های آینده به مراتب افزایش پیدا کند.

اصل گیم پلی بازی همین موضوع است اما بسته به سطح مهارت شما، گزینه‌های دیگر هم اضافه می‌شوند. قابلیت‌هایی برای تنظیم دقیق‌تر نقطه فرود توپ وجود دارند که کمی مسیر حرکت آن را دچار تغییر کرده و البته به همان نسبت، زدن ضربه هم سخت‌تر می‌شود. ضمن این که می‌توان ضربه را طوری تنظیم کرد که توپ به صورتی به چپ یا راست منحرف شده و کات دار حرکت کند که برای زمان‌هایی که مانعی نظیر درخت مانع پرتاب مستقیم شما باشند و همچنین شرایطی با باد خاص، می‌تواند مناسب باشد.

اشاره به باد شد؛ جهت و شدت وزش باید، یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در ورزش گلف است. در طول بازی، باید کاملاً شدت باد را مد نظر قرار بدهید. وقتی باد شدید بوزد، توپ بلاشک بعد از پرتاب از مسیر خود منحرف خواهد شد. از این رو باید بر اساس طول مسیری که توپ طی خواهد کرد و جهت و شدت بادی که بازی مشخص می‌کند، ضربه خود را به همان نسبت در جهت مخالف منحرف کنید تا در نهایت بتوانید توپ را به سلامت به نقطه مد نظرتان برسانید. تمامی این موارد با جزئیات بسیار زیاد در بازی قرار گرفته‌اند.

حالا نکته‌ای که مطرح می‌شود، این است ک سیستم درجه سختی بازی به چه صورت است؟ بازی ۶ درجه سختی به صورت پیش فرض دارد و علاوه بر آن‌ها، قبل مسابقات می‌توان سطح مهارت رقیبان را هم تنظیم کرد. به علاوه، تنظیمات اضافه زیادی برای کمک‌های بازی در قسمت‌های مختلف وجود دارد که می‌توان آنان را فعال یا غیرفعال کرد. به طور کلی، در درجه سختی‌های بالا، بازی به یک شبیه ساز تمام عیار تبدیل شده و به شدت سخت و دشوار می‌شود. در حدی که بعضاً افرادی که سال‌هاست تمامی عناوین گلف را بازی کرده‌اند هم در بالاترین درجه‌های سختی بازی با چالش جدی رو به رو شده‌اند. در کنار این، در درجه‌های سختی بسیار پایین، بازی کاملاً متناسب افرادی است که می‌خواهند به عنوان اولین بازی گلف به این عنوان ورود کنند. در این حالت، یکسری از مکانیزم‌های بازی نظیر سرعت وارد کردن ضربه به توپ و بعضی مکانیزم‌های دیگر، ساده سازی می‌شوند تا افرادی که هیچ تجربه‌ای نداشته‌اند هم بتوانند به خوبی با بازی ارتباط برقرار کنند. این موضوع در اصل از جمله مهم‌ترین دلایلی است که می‌توان این عنوان را به افراد تازه کاری که حتی هیچ چیزی از گلف نمی‌دانند هم پیشنهاد کرد. مکانیزم کلی خود ورزش گلف به شکل زیبا و لذت بخشی در بازی پیاده سازی شده و درجات سختی بازی هم گستردگی کافی را دارند تا هم افرادی که هیچ چیزی از این ورزش نمی‌دانند و هم حرفه‌ای‌هایی را که آن را واقعاً انجام می‌دهند و یا بازی‌های ویدیویی مختلف این ورزش را تجربه کرده‌اند، بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. ضمن این که در ابتدای بازی، به شکلی ساده کلیات اساسی گلف به بازیکن آموزش داده شده و در کنار آن، می‌توانید به وضوح بعد از مدتی بازی کردن و تمرکز روی زدن ضربات مختلف، پیشرفت مهارتی خود را احساس کنید.

یک بخش طراحی محیط هم در بازی قرار گرفته است که در ابتدا، بر اساس پارامترهای مختلفی که برای زمین تعیین می‌کنید، با استفاده از الگوریتم‌های Procedural Generation محیطی ساخته شده و سپس امکان ایجاد تغییرات مختلف به صورت دستی و جا به کردن قسمت‌های مختلف محیط و تغییر بافت و شکل هر قسمت زمین مهیا می‌شود. البته انجام این کارها در نسخه PS4 بازی به دلیل فشار پردازشی بیش‌تر، کمی با تأخیر و کندی رو به رو است اما در نسخه PC وضعیت بهتری را شاهد هستیم. ضمن این که به هر حال این بخش کیفیت نسبتاً مناسبی دارد و در مجموع می‌توان آن را قابل قبول دانست.

PGA Tour 2K21 Review

هر محیط چالش‌های مخصوص به خود را دارد.

با این اوصاف، در نهایت باید گفت که در بعد گیم پلی، سازندگان در پیاده سازی هسته اصلی بازی به شدت موفق عمل کرده‌اند. مکانیزم‌های انجام گلف و ضربه زدن به توپ با تمامی جزئیات آن به بهترین شکل در بازی قرار گرفته‌اند. متأسفانه مود Career بازی عمق کافی را برای دادن انگیزه به بازیکنان ندارد و نسبت به سایر بازی‌های ورزشی ضعیف عمل می‌کند. ضمن این که عملاً در نقش هیچ کدام از بازیکنان معروف و حرفه‌ای گلف نمی‌توان بازی کرد؛ این موضوع چیزی است که در کمتر بازی ورزشی شاهد آن هستیم و یکی از ابعاد مهم اکثر بازی‌های ورزشی، بازی در نقش افراد شناخته شده و قهرمانان است. با وجود این ایرادات جانبی، به هر حال مکانیزم اصلی بازی، لذت بخش و جذاب از کار در آمده است و قطعاً می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده، با بهبود سایر بخش‌ها، با یک عنوان ورزشی کاملاً رده بالا طرف باشیم.

بعد از گیم پلی نوبت به گرافیک بازی می‌رسد. در این زمینه عملکرد بازی نسبتاً خوب و قابل قبول است. طراحی چوب گلف، توپ و همچنین بخش اصلی زمین بازی به بهترین شکل انجام شده است و همگی از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردارند و افکت‌هایی گرافیکی که هنگام برخورد چوب به توپ و زمین ایجاد می‌شود هم با جزئیات مناسبی طراحی شده‌اند. همچنین طراحی رابط کاربری بازی، به خصوص حین انجام خود بازی گلف، به خوبی طراحی شده است. با این وجود، به نظر طراحی محیط اطراف بازی و علی‌الخصوص مواردی نظیر درختان، وضعیت چندان خوبی ندارد. به هر حال وضعیت کلی بازی در این بعد قابل قبول است اما قطعاً با وضعیت خوب و ایدئال فاصله دارد.

در نهایت به بعد صداگذاری و موسیقی بازی می‌رسیم. در بعد صداگذاری، مهم‌ترین نکته یک بازی ورزشی، گزارش گران آن هستند که خوشبختانه، در این بازی از افرادی حرفه‌ای استفاده شده که به شکلی زیبا در حین بازی به گزارش آن پرداخته و در مورد اتفاقات مختلف با یکدیگر مکالمه می‌کنند. البته به دلیل مدت زمان طولانی بازی، ممکن است در اواخر کمی دیالوگ‌های آنان تکراری به نظر برسد؛ اما در مجموع، عملکرد تیم گزارش گری بازی بسیار خوب بوده است. در بعد موسیقی همانند عناوین ورزشی گوناگون، از قطعات موسیقی مختلفی در بازی استفاده شده که البته برخلاف عناوین بسکتبالی یا فوتبالی، قطعات استفاده شده در این جا از نظر سرعت کلی موسیقی، نسبتاً آرام‌تر از آن عناوین هستند.

PGA Tour 2K21 Review

PGA Tour 2K21

نتیجه‌گیری نهایی:

PGA Tour 2K21 عنوانی شایسته در سبک ورزشی و شبیه ساز گلف است که به لطف پیاده سازی بسیار خوب هسته اصلی گیم پلی و امکانات فراوان در سیستم درجه سختی، می‌تواند هم افراد حرفه‌ای و هم بازیکنانی که هیچ اطلاعی از ورزش گلف ندارند را به خود جلب کنند. ایراداتی در بخش Career بازی وجود دارد که باعث می‌شود به دلیل ذات کلی ورزش گلف، این قسمت عمق کافی را برای جذب مخاطب، خصوصا افراد ناآشناتر نداشته باشند، اما مکانیزم کلی بازی آن‌قدر خوب پیاده شده که بتواند تا حد قابل قبولی، این ایرادات را پوشش بدهد. اگر به گلف علاقه دارید و دوست دارید یک عنوان حرفه‌ای را در این سبک تجربه کنید و یا این که تا به حال چیزی در مورد آن نمی‌دانستید و دوست دارید تا بیش‌تر در مورد آن اطلاعات کسب کرده و با انجام یک بازی ویدیویی، به حال و هوای آن پی ببرید، PGA Tour 2K21 انتخاب مناسبی برای شما است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.