پی سی جیم رایان: پلی‌استیشن ۵ بازار ژاپن را نادیده نمی‌گیرد - پی سی

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، معتقد است که سیاست‌های اخیر سونی به معنای نادیده گرفتن بازار ژاپن نیست. در واقع او به برعکس این مهم باور دارد و به شراکت‌ها و معامله‌های اخیر با شرکت‌های ژاپنی اشاره می‌کند.

با گذشت زمان، چیزهای زیادی در دنیا تغییر می‌کنند و برند پلی‌استیشن هم از این قائده مستثنی نیست. در دهه‌ی اخیر و با موفقیت غول‌آسای The Last of Us، سونی تصمیم گرفت تا تمرکز اصلی خود در زمینه‌ی انحصاری‌ها را برروی عناوین تک‌نفره‌ی داستانی Action/Adventure بگذارد و بازی‌های زیادی را در هم این سبک عرضه کرد. حتی آن‌ها موفق شدند با عرضه‌ی God of War که به عقیده‌ی بسیاری بهترین بازی انحصاری تاریخ این شرکت است، جایزه‌ی بازی سال در مراسم The Game Awards 2018 را هم از آن خود کنند. ناتی داگ (Naughty Dog) و ساکر پانچ (Sucker Punch) هم در قالب Uncharted 4: A Thief’s End و Ghost of Tsushima دو بازی تحسین برانگیز را برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه کردند. اما پیش گرفتن این سیاست در کنار خداحافظی خالقان Gravity Rush و Silent Hill از سونی و همچنین فروش رو به افول کنسول‌های این شرکت در کشور ژاپن، باعث شده تا برخی فکر کنند که سونی مانند قبل برروی بازار ژاپن تمرکز نکرده است.

با این وجود جیم رایان معتقد است که اصلا این طور نیست. او به این نکته اشاره کرد که ژاپن جز اولین کشورهایی بود که پلی‌استیشن ۵ را دریافت کرد و همچنین سونی معامله‌های زیادی با ناشرهای ژاپنی بر سر عرضه‌ی بازی برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ کرده است. وی در مصاحبه‌ای با مجله‌ی EDGE گفت:

در نیمه‌ی دوم عمر پلی‌استیشن ۴ شاهد همکاری بیشتر ناشران ژاپنی با این پلتفرم بودیم. این مورد با پلی‌استیشن ۵ نه تنها ادامه می‌یابد، بلکه تقویت هم می‌شود. همچنین ما با عرضه‌ی همزمان کنسول در ژاپن و آمریکا، بار دیگر تعهد خود به این بازار را ثابت کردیم. من نظرات زیادی را می‌خوانم که اصلا درست نیستند و ژاپن به عنوان دومین بازار بزرگ ما و قلب شرکت سونی، یکی از تمرکزهای اصلی ما است.

صحبت‌های رایان منطقی به نظر می‌رسند. هر چه باشد هنوز ناشران ژاپنی زیادی به پلی‌استیشن به عنوان پلتفرم اصلی خود نگاه می‌کنند. اما برخی هم در مقابل به افول شرکت‌های توسعه‌ی ژاپنی سونی اشاره می‌کنند و این حقیقت که اکثر عناوین خوب این شرکت در نسل هشتم توسط توسعه‌دهندگان غربی بوده‌اند، به اثبات این موضوع کمک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها