پی سی تلسکوپ فضایی جیمز وب پنل خورشیدی ۱۵ متری خود را با موفقیت باز کرد - پی سی

تلسکوپ فضایی جیمز وب هفته پیش در روز کریسمس با موفقیت به فضا پرتاب شد و هم‌اکنون در فاصله ۵۰۰ هزار مایلی زمین قرار گرفته است. البته این تلسکوپ قرار است طی یک سفر دیگر، به نقطه دوم لاگرانژی خود حرکت کند و در طول این مسیر به‌تدریج قطعات مختلف خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

جیمز وب هم‌اکنون در مرحله باز کردن پنل بزرگ خورشیدی خود است که انتظار می‌رود این مرحله چهار الی پنج روز طول بکشد. این مرحله ابتدا با راه‌اندازی سازه‌هایی به نام Pallet Structures آغاز شد که درواقع نگه‌دارنده اصلی پنل خورشیدی و ملحقات آن مثل کابل‌ها هستند.
در ادامه، یک سازه به نام Deployable Tower Assembly راه‌اندازی خواهد شد که قرار است فضایی بین فضاپیما و تلسکوپ ایجاد کند تا صفحات خورشیدی امکان باز شدن داشته باشند. بعد از این مرحله، تیم ناسا سعی خواهد کرد تا ضمن حفط جهت قرارگیری تلسکوپ در حین چرخش، پوشش صفحات خورشیدی آن را آزاد کنند.

مطالب مرتبط:

طبق آخرین خبری که ناسا داده است، هم‌اکنون دو بال سمت راست و چپ پنل خورشیدی جیمز وب باز شده است که طول آن‌ها به ۱۵ متر (۴۷ فوت) رسیده است. البته ظاهرا مرحله باز کردن دو بال کناری تلسکوپ، کمی طولانی‌تر شده که دلیل آن بروز یک مشکل در آزاد کردن پوشش پنل خورشیدی بوده است.

کیث پریش ( Keith Parrish)، مدیر پروژه جیمز وب با انتشار پستی گفته است:

تیم ما به‌محض مواجهه با این مشکل، کار را برای مدت کوتاهی متوقف کردند و با انجام بررسی متوجه شدند که سوئیچ کاورها به‌خوبی کار نمی‌کند. ما خوشبختانه این مشکل را برطرف کردیم و هنوز راه زیادی تا راه‌اندازی کامل تلسکوپ باقی مانده است.

مرحله بعدی که قرار است در چند روز آینده انجام بشود شامل باز کردن پنج لایه دیگر از پنل خورشیدی تلسکوپ خواهد بود که مطمئنا هیجان ویژه‌ای برای اعضای تیم ناسا به‌همراه خواهد داشت.

منبع: Digital Trends

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.