پی سی تایید شد: پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های پلی‌استیشن ۱، ۲ و ۳ پشتیبانی نخواهد کرد - پی سی

عدم پشتیبانی پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های سه نسل ابتدایی این پلتفرم تایید شد. قبل از خرید پلی‌استیشن ۵ باید این نکته را بدانید قرار نیست با خرید این کنسول از سه نسل ابتدایی پلی‌استیشن بهره ببرید.

جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، در مصاحبه‌ی خود با وبسایت ژاپنی فامیتسو (Famitsu) تایید کرد که کنسول نسل بعدی آن‌ها، پلی‌استیشن ۵، از عناوین پلی‌استیشن ۱، ۲ و ۳ پشتیبانی نخواهد کرد و طرفداران منتظر چنین قابلیتی نباشند. وقتی از او در مورد Legacy Backwards Compatibility سوال شد، وی در جواب گفت که کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد توانست ۹۹ درصد عناوین پلی‌استیشن ۴ را اجرا کند اما نمی‌تواند به پیاده‌سازی قابلیت Backwards Compatibility برای کنسول‌های قدیمی‌تر دست پیدا کند.

البته به احتمال بسیار زیاد بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن ۲ که برای پلی‌استیشن ۴ نیز پورت شدند برروی پلی‌استیشن ۵ نیز در دسترس قرار گیرند اما انتظار اجرای آثار دیگر و اورجینال آن پلتفرم را نداشته باشید.

همچنین باید بدانید که یکی از غافلگیری‌های رویداد دیشب پلی‌استیشن رونمایی از سرویس Playstation Plus Collection بود که برای تمام کسانی که مشترک پلی‌استیشن پلاس باشند در دسترس قرار می‌‌گیرد و شاید در ادامه‌ی راه برخی آثار کنسول‌های قدیمی پلی‌استیشن برای پلتفرم جدید پورت و در این سرویس قرار گیرند. سرویس جدید Playstation Plus Collection جایگزینی برای PS Now به حساب نمی‌آید و در زیر مجموعه‌ی آن نیز قرار نمی‌گیرد. این سرویس به صورت جداگانه نسبت به سایر سرویس‌ها قابل تجربه خواهد بود که البته می‌خواهد در مقیاسی محدود با قابلیت‌هایی شبیه به اکس‌باکس گیم‌پس به مخاطب ارائه شود که البته اگرچه با سرویسی در سطح پایین‌تر طرف هستیم اما تنها با داشتن اشتراک پلاس قابل دستیابی خواهد بود و مانند گیم‌پس نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.