پی سی تاد هاوارد در مورد انحصار بازی‌های بتسدا: بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را در زمان درست می‌گیریم - پی سی

تاد هاوارد (Todd Howard)، سرشناس‌ترین عضو استودیوی بتسدا (Bethesda)، به تازگی در مورد خریده شدن این استودیو توسط مایکروسافت صحبت کرده است و خصوصا در مورد انحصاری بودن بازی‌های این استودیو برای اکوسیستم اکس‌باکس صحبت کرده است.

تاد هاوارد که وظیفه‌ی کارگردانی و تهیه‌کنندگی عناوین بزرگی مانند The Elder Scrolls 5: Skyrim و Fallout 3 را داشته است و افتخار دریافت جوایز Industry Legend Award و Game Developers Choice Lifetime Achievement را هم در کارنامه دارد، به تازگی با GamesIndustry مصاحبه کرده است و بالاخره در مورد سوال میلیارد دلاری بسیاری از بازی‌بازان در سرتاسر جهان صحبت کرده است.

او در رابطه با اینکه عناوین بعدی این استودیو از جمله آی‌پی جدید Starfield و همچنین بازی بسیار مورد انتظار The Elder Scrolls 6، انحصاری اکوسیستم اکس‌باکس خواهند بود یا خیر صحبت کرده است و به گفته‌ی او، بتسدا بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را در این رابطه خواهد گرفت:

هنوز در مورد بسیاری از این موارد فکر نکرده‌ایم. ما بخشی از مایکروسافت هستیم و آن‌ها همیشه در رابطه با سایر پلتفرم‌ها آزادانه عمل کرده‌اند. اگر ده سال به عقب بازگردید، انتظار ندارید که برنامه‌های کامل Office Suite را برروی یک آیفون ببینید. نمی‌دانم که دقیقا این دفعه چطور خواهد بود، اما پیش از این چنین کارهایی را به صورت مستقل هم انجام داده‌ایم. اگر به The Elder Scrolls نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همیشه یک نوع معامله‌ی انحصاری با اکس‌باکس یا مایکروسافت وجود داشته است. Morrowind به زبان ساده یک انحصاری کنسولی اکس‌باکس بود، Oblivion برای مدت زیادی هم در انحصار کنسولی اکس‌باکس بود و همچنین بسته الحاقی Skyrim هم چنین شرایطی داشت. زمانش که برسید، بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را خواهیم گرفت. اما الان نمی‌دانم که این تصمیم چه خواهد بود.

وقتی از هاوارد سوال شد که آیا تصور انحصاری بودن The Elder Scrolls 6 برروی اکس‌باکس و رایانه‌های شخصی سخت است، او گفت:

موافقم. این تصور دشواری است.

حتی پاسخ‌های مایکروسافت هم در این مورد بعضا ضد و نقیض بوده‌اند. وقتی از اسپنسر سوال شد که آیا مایکروسافت بدون انتشار بازی‌های بتسدا برروی سایر پلتفرم‌ها، قادر به بازگرداندن هزینه‌ی ۷٫۵ میلیارد دلاری خرید آن خواهد بود، او به یک بله‌ی ساده بسنده کرد. اما در ادامه گفت که هنوز خرید بتسدا نهایی نشده است و او از نظر قانونی مجاز به صحبت در مورد برنامه‌های اکس‌باکس نیست و هنوز به انحصاری کردن یا نکردن عناوین این استودیو فکر نکرده است.

انتظار می‌رود که خرید بتسدا در اوایل سال ۲۰۲۱ نهایی شود. شاید آن موقع بالاخره یک پاسخ قاطع در مورد سرنوشت بازی‌های بتسدا دریافت کنیم. نظر شما چیست؟ آیا باید قید بازی‌های بتسدا برروی پلی‌استیشن ۵ را زد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.