پی سی بهینه‌ساز ۱٫۰۴ بازی Valhalla وضوح تصویر بازی را برروی اکس‌باکس سری اکس کاهش می‌دهد - پی سی

بهینه‌ساز ۱٫۰۴ بازی Valhalla چند روز پیش عرضه شد که بیشتر پلتفرم‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس را هدف قرار داده بود. این بهینه‌ساز نرخ فریم بازی را برروی سری اکس بهبود بخشید و همچنین گزینه‌ی ۶۰ فریم را برای سری اس عرضه کرد.

آنالیز عملکرد Valhalla برروی کنسول‌های نسل بعدی، یکی از بحث‌های داغ دنیای بازی در چند هفته‌ی اخیر بوده است. چرا که علی‌رغم قدرت بیشتر سری اکس، این کنسول پلی‌استیشن ۵ بود که عملکرد بهتری را به ثبت رساند و سری اکس با افت فریم‌های بیشتری مواجه شد. بهینه‌ساز جدید یوبی‌سافت با هدف رفع این مشکل عرضه شده است و حالا سری اکس هم نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی تقریبا ثابتی دارد، اما حالا وضوح تصویر بازی در برخی صحنه‌های سنگین‌تر کاهش یافته است.

با استناد بر جدیدترین بررسی این بهینه‌ساز توسط تیم دیجیتال فاندری، مشکل افت فریم Valhalla برروی سری اکس تقریبا رفع شده است. برخی صحنه‌ها که باعث می‌شد نرخ فریم بازی تا ۴۰ فریم بر ثانیه هم پایین بیاید حالا یا ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی ثابتی دارند یا بسیار نزدیک به آن هستند. اما این بهبود در عملکرد، به خاطر بهینه‌سازی بهتر یوبی‌سافت (Ubisoft) نبوده است. در عوض حداقل وضوح تصویر بازی برای سری اکس کاهش یافته است. بازی در حالت Performance برروی سری اکس و پلی‌استیشن ۵، از یک وضوح تصویر ۴K متغیر استفاده می‌کند و پیش از این حداقل وضوح تصویر برای هر دو کنسول ۱۴۴۰p بود، اما حالا این عدد برای سری اکس به ۱۱۸۸p رسیده است. البته این وضوح تصویر تنها در سنگین‌ترین صحنه‌های بازی دیده می‌شود تا نرخ فریم بازی ثابت و روان بماند. طبعا افت وضوح تصویر بسیار کم اهمیت‌تر از افت نرخ فریم، آن هم به شدتی است که سری اکس پیش از این تجربه می‌کرد است. البته Valhalla حالا یک حالت Quality هم برروی سری اکس و پلی‌استیشن ۵ دارد که وضوح تصویر بازی را برروی ۴K قفل می‌کند و گرافیک بازی را هم بهبود می‌بخشد، اما نرخ فریم بازی تا ۳۰ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد.

بازی Valhalla هم اکنون برروی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. این بازی در آینده برروی سرویس استریم استدیا هم عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.