پی سی بررسی سامسونگ گلکسی A32 5G - پی سی

سامسونگ گلکسی A32 5G یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی این غول کره‌ای محسوب می‌شود. این دستگاه با ارائه سرعت خوب، دوربین‌های باکیفیت و همچنین ظاهری برجسته که یادآور محصولات بالارده و پرچم‌دار است، می‌تواند هر کسی را به خودش جذب کند.

البته این موضوع اصلاً عجیب نیست. سری گوشی‌های میان‌رده گلکسی A این شرکت به قدری ورودی‌های خوبی را در خود جای داده است که هر بار طرفداران با انتظاری دو چندان منتظر معرفی محصولی جدید تحت نام این سری هستند.

مطالب مرتبط:

در حالی که طی سال گذشته بیشترین توجهات به سمت سری‌های گلکسی A50 و A70 جلب شده بود اما اکنون مسلماً پیشنهادهای بیشتری برای طرفداران این برند کره‌ای در دسترس هستند که بدون شک A32 5G هم یکی از برجسته‌ترین آن‌هاست. پیش از آن که ادامه دهیم و به نقد و بررسی بپردازیم، باید پرسید که چرا این گوشی حتی قبل از هر نگاه تخصصی، ارزش بالای خود را نمایان می‌کند؟

نمایشگر بزرگ با نرخ تازه‌سازی روان و ماژول دوربین پویا؛ در ترند کنونی دنیای تکنولوژی چه چیزی می‌تواند بیش از این دو مورد کاربران را به وجود آورد؟ با نقد و بررسی گلکسی A32 5G همراه ما باشید.

جعبه گشایی و مشخصات

گلکسی A32 5G به عنوان جانشین گلکسی A31 معرفی شده است. اگر قصد قیاس داشته باشیم، می‌توانیم این محصول را جایی میان گلکسی A42 5G و گکلسی A52 5G قرار دهیم. البته مشخصاً این گوشی فاصله قابل توجهی با گلکسی A12 دارد.

این گوشی در پیکربندی‌های زیادی عرضه شده است. اولی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین شما می‌توانید از درگاه میکرو اس‌دی (microSD) آن نیز برای افزایش حافظه استفاده کنید. نسخه مجهز به رم ۸ گیگابایت این دستگاه هم در بازار یافت می‌شود اما بیش از هر چیز، می‌توان پیکربندی‌های ۴ و ۶ گیگابایتی را پیدا کرد.

فارغ از مشخصات داخلی، این دستگاه در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش قابل تهیه است. البته نباید فراموش کنید که خبری از استانداردهای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار در این دستگاه نیست. به هر حال با یک محصول میان‌رده ۵G مواجه هستیم که به شکل قابل توجهی، قیمت مناسبی دارد.

البته سامسونگ نسخه ۴G این دستگاه را هم تولید و عرضه کرده است که به پردازنده ضعیف‌تر ولی دوربین‌های اصلی و سلفی قوی‌تری مجهز است. همچنین نسخه ۴G از یک نمایشگر امولد باکیفیت‌تر بهره می‌برد که به دلیل استفاده از پردازنده‌ای مجزا و در نتیجه کاهش قیمت، در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اما اگر خواهان خرید آن محصول هم باشید، معمولاً در بازارهای چندانی موفق به این کار نخواهید شد؛ تمرکز عظیم سامسونگ روی ۵G این مشکل را پیش روی شما قرار خواهد داد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32 5G

نسخه مورد بررسی در این مقاله همراه با اندروید ۱۱ و رابط کاربری وان UI 3.1 عرضه شده است اما سامسونگ تا ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و تا ۴ سال پشتیبانی امنیتی برای این گوشی فراهم خواهد کرد.

با کمی حساب یا حتی بدون آن می‌توانید متوجه شوید که خرید این گوشی به معنای دریافت اندروید ۱۴ در سال ۲۰۲۵ میلادی است! در این محدوده قیمت و با توجه به پشتیبانی از ۵G، به نظر می‌رسد این دستگاه برای کسانی که علاقه‌ای به تعویض گوشی خود ندارند، بهترین پیشنهاد ممکن باشد.

پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰ چطور؟ آیا این پردازنده اجازه می‌دهد که شما سه سال بعد هنوز هم از تجربه کار با دستگاه خود خرسند باشید؟ به تنهایی خیر ولی با در نظر گرفتن نمایشگر ۶.۵ اینچی HD+ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، احتمالاً این‌گونه خواهد بود. در جلوی دستگاه از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی درون روزنه Infinity V استفاده شده است که پیکربندی دستگاه اقتصادی شما را کامل می‌کند.

قیمت جهانی گلکسی A32 5G کمتر از ۳۰۰ دلار است ولی شما برای خرید آن باید قیمت‌های داخلی را به صورت روزمره چک کنید.

دوربین و کارایی

سامسونگ در طراحی این مدل، برجستگی اطراف ماژول دوربین اصلی را کاملا حذف کرده است تا ظاهر دستگاه شبیه به گوشی نامتعارف ال جی ولوت به نظر برسد. این گوشی به لطف همین تغییر کوچک، در میان تمام محصولات سامسونگ یکی از منحصربه‌فردترین طراحی‌های ظاهری را به خود اختصاص داده است.

حرف از دوربین شد؛ گلکسی A32 5G به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است که در در جذب نور بسیار مطلوب عمل می‌کند. تصاویر ثبت شده با این دوربین به صورت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند. اگرچه می‌توان از رزولوشن کامل هم استفاده کرد ولی در این حالت تنها نسبت ابعاد ۴:۳ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32 5G

از طرفی هم دوربین فوق عریض را داریم که زاویه دید بسیار خوبی را مهیا می‌کند و حتی با وجود انحراف کمی که در حاشیه تصاویر آن به چشم می‌خورد، شما را راضی نگه می‌دارد. در نهایت نوبت به دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی دستگاه می‌رسد که نمی‌توان در خصوص آن چیز خاصی گفت ولی احتمالاً یکی از بهترین نمونه‌های موجود در میان دوربین‌های اقتصادی است. احتمالاً‌ به خوبی می‌دانید که رقبا در این محدوده قیمت معمولاً از لنزهای ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

متاسفانه امکان بررسی کیفیت شبکه ۵G در ایران مهیا نیست اما منبع باور دارد که سرعت اتصال آن حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. به هر ترتیب این دستگاه به دلیل فقدان پشتیبانی mmWave نمی‌تواند از نهایت پتانسیل شبکه ۵G بهره ببرد ولی این شرایط در زمانی که حتی خبری از پوشش شبکه مذکور در ایران نیست، حتی یک نکته قابل توجه هم محسوب نمی‌شود.

نمایشگر

یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های گوشی‌های سامسونگ یعنی نمایشگرهای بزرگ آن و در این‌جا نمایشگر ۶.۵ اینچی باری دیگر چشم‌ها رو مجذوب خود می‌کند. تجربه کاربری با این گوشی در حالی که تنها از یک دست استفاده می‌کنید، چندان قابل قبول نیست ولی این مشکل تنها به این محصول مربوط نمی‌شود. استفاده از حالت One Handed شاید بتواند مشکل شما را حل کند.

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت متعادل و میانه‌ای قرار دارد اما در مقابل نور خورشید نمی‌توانید تمام محتوای صفحه را مشاهده کنید. از طرفی سامسونگ در این نسخه تصمیم گرفته است که به جای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از حسگر اثر انگشت کناری استفاده کند. اگرچه شاید برخی از کاربران احساس کنند که این تصمیم یک پسرفت محسوب می‌شود ولی در حقیقت این‌طور نیست.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32 5G

عملکرد این حسگر در این حالت قابل تحسین است و شما را به سرعت، به صفحه اصلی می‌رساند و خبری از تاخیر نیست. با این حال اگر علاقه ندارید که از این حسگر استفاده کنید، حالت بازگشایی قفل صفحه به وسیله تشخیص چهره نرم‌افزاری دستگاه با وجود امنیت پایین‌تر، راه حل راحت‌تری است.

ضد و نقیض

سامسونگ در این مدل به سمت استفاده از گوریلا گلس ۵ متمایل شده که باید آن را در نظر بگیریم چرا که این گوشی به شدت لغزنده است. با توجه به این که اکثر گوشی‌های این محدوده از گوریلا گلس ۳ استفاده می‌کنند، در این‌جا می‌توان یک تصمیم هوشمندانه و کارآمد را مشاهده کرد.

شاید در همین‌جا بتوان عدم لزوم تصمیم سامسونگ در استفاده از گوریلا گلس ۵ را هم توضیح داد؛ چرا این گوشی باید تا به این حد لغزنده باشد که به چنین چیزی نیاز شود؟ اگرچه پنل پشتی دستگاه به لطف حذف برجستگی‌های ماژول دوربین می‌تواند به شدت مینیمالیست و جذاب جلوه کند اما مسلماً گزینه مناسبی برای استفاده روزمره نیست. پس بدون شک باید از یک قاب محافظ مناسب برای استفاده از این دستگاه، بهره بگیرید.

هنوز قانع نشده‌اید؟ احتمالاً پس از اولین روزی که به کار با دستگاه بپردازید، متوجه جای انگشت‌های خود روی آن خواهید شد. هر بار به هر طریقی که گوشی را بلند کنید، نوبت آن است که یک اثر انگشت آزار دهنده روی آن پدیدار شود و تازه این شروع کار است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه نیز با برقرار ساختن شرایطی مناسب، به شما اجازه می‌دهد که تا یک روز از دستگاه خود استفاده کنید اما نرخ شارژ ۱۵ واتی آن ناامید کننده است. با در نظر گرفتن نرخ شارژ گوشی‌های شیائومی یا حتی محصولاتی که برای بازار ایران غریبه هستند نظیر ردمی، ریلمی و وان پلاس، گلکسی A32 5G بدون شک در این زمینه مناسب عمل نکرده است.

محصولات این شرکت‌ها حتی در همین محدوده قیمت تقریباً ۲ برابر نرخ شارژ سریع‌تری دارند. معمولاً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که این گوشی ۲۷ درصد شارژ شود. بنابراین اگر از شارژر درون جعبه استفاده کنید، باید ۲ ساعت منتظر بمانید تا ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه کاملاً پر شود.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32 5G

رابط کاربری وان UI سامسونگ یکی از بهترین اسکین‌های شخصی‌سازی شده اندروید در میان تمام گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل است. با این وجود دستگاه‌های این شرکت همراه با اپلکیشن‌های جانبی بسیاری عرضه می‌شوند. برای مثال اپلیکیشن‌های مایکروسافت همیشه در گوشی‌های این شرکت به چشم می‌خورند پس باید در آن واحد اپلیکیشن‌های وان درایو و گوگل درایو را روی دستگاه خود نظاره‌گر باشید.

این موضوع هم به سختی می‌تواند کسی را از خرید دستگاه باز دارد. می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را حذف کنید. عملکرد کلی دستگاه هم با اندکی ارفاق برای مشتریان اصلی این طیف و محدوده قیمت قابل قبول است. معمولاً این گوشی هم حین اتصال هم‌زمان به وای فای و GPS و انجام سایر تسک‌های سنگین، داغ می‌شود.

بلندگوی مونو دستگاه هم ابداً قابلیت رقابت با بلندگوهای استریو را ندارد ولی این مشکل در دستگاه‌های ارزان‌تر عجیب نیست. انتظار می‌رفت که سامسونگ در این زمینه بهتر عمل کند و اجازه دهد که شما روی این نمایشگر بزرگ، تجربه سینمایی بهتری را تجربه کنید.

جمع بندی

با وجود آن که در کشور ما هنوز هیچ خبری از پوشش گسترده شبکه ۵G نیست و عملاً شما به جز مناطقی بسیار محدود نمی‌توانید از پتانسیل‌های این شبکه استفاده کنید اما گلکسی A32 5G محصولی برای حال و همچنین آینده است. این دستگاه با یک دوربین خوب، عمر باتری بالا، طراحی جذاب و رابط کاربری وان UI، انتخاب مناسبی برای قرارگیری در جیب شماست.

با این حال مشکلاتی جزئی مانند جذب اثر انگشت، لغزندگی بالا و فقدان استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار در این دستگاه مشاهده می‌شوند. حداقل این موارد شاید برای افراد حساس مشکل‌آفرین باشند اما اگر به دنبال بهانه نیستید، گلکسی A32 5G با عملکرد عالی خود می‌تواند نیازهای شما را در این محدوده قیمت برآورده سازد.


نکات مثبت:

  • گوریلا گلس ۵
  • دوربین باکیفیت
  • طراحی جذاب و مینیمالیست
  • پشتیبانی از شبکه ۵G با وجود قیمت اقتصادی

نکات منفی:

  • فوق‌العاده لغزنده
  • حرارت بالا حین انجام چند کار
  • نرخ شارژ پایین

۸.۵/۱۰


منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها