پی سی اشتیاق به خرید کنسول نسل بعدی اکس‌باکس و پلی‌استیشن در تعطیلات امسال نزدیک‌تر از نسل پیش خواهد بود - پی سی

به تدریج در حال نزدیک شدن به عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی هستیم و مخاطبین آمریکایی باید به دو جبهه‌ی همیشگی ملحق شوند.

خیر ما در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت نمی‌کنیم. منظور ما رقابت میان دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ است. در دومین هفته‌ی نوامبر این دو کنسول با قیمت ۵۰۰ دلار در دسترس مخاطبین قرار خواهند گرفت و بازی‌بازان باید کنسول مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند.

با توجه به پیش‌بینی‌ها، به نظر می‌رسد سونی توانسته‌ است همچنان هیجان بازی‌بازان را بیش از مایکروسافت به خود جلب کند و پلی‌استیشن ۵ طرفداران بیشتری داشته باشد. نتیجه‌ی پیش‌بینی‌ها و رای‌گیری‌های انجام شده در ماه سپتامبر دقیقاََ با نتیجه‌ی حاصل شده از ماه ژانویه برابری می‌کند. این نظرسنجی از کسانی گرفته شده است که می‌گویند بازی‌ها را تجربه می‌کنند.

برای کدام یک از کنسول‌ها هیجان‌زده هستید؟

اگرچه باید متذکر شویم که اشتیاق برای خرید یک کنسول نسل بعدی به معنای این نیست که افراد در همان زمان لانچ کنسول مورد علاقه‌ی خود را خریداری می‌کنند. سوالی بعدی مطرح شده این است که آیا در تعطیلات امسال کنسول مورد علاقه‌ی خود را خریداری می‌کنید. تفاوت زیادی میان اشتیاق به خریداری دیده نمی‌شود اما آمار باز هم نشان می‌دهد احتمال خریداری پلی‌استیشن ۵ در زمان عرضه بیش از رقیب خود یعنی اکس‌باکس است.

احتمالش چقدر است که یک کنسول بازی‌های ویدیویی را در دوره‌ی تعطیلات امسال برای خودتان یا شخصی دیگر خریداری کنید؟

شباهت‌های زیادی بین گروهی که اکس‌باکس سری اکس می‌خرند و یا خواهان پلی‌استیشن ۵ هستند وجود دارد. هر دو گروه اکثرا مذکر هستند، هر دو در درجه‌ی سنی یکسانی قرار می‌گیرند و هر دوی آن‌‌ها از جمعیت عمومی جوان‌تر هستند.

اما جالب است بدانید کسانی که قصد دارند اکس‌باکس خریداری کنند درآمد بیشتری نسبت به طرفداران پلی‌استیشن دارند. ۴۵ درصد کسانی که احتمال بالایی می‌دهند در زمان عرضه یک کنسول اکس‌باکس را ازان خود کنند درآمدی بالای ۱۰۰ هزار دلار دارند اما شرکت‌کنندگانی که پلی‌استیشن را انتخاب کرده‌اند ۳۶ درصدشان در آمد بالای ۱۰۰ هزار دلار دارند.

درآمد سالیانه‌ی خانوار در میان کسانی که احتمال زیادی دارد و یا این که احتمال دارد اکس‌باکس سری اکس / پلی‌استیشن ۵ را در تعطیلات امسال خریداری کنند.

رقابت میان پلی‌استیشن و اکس‌باکس در میان والدینی که بین ۱۸ تا ۵۴ سال سن دارند نیز نزدیک است که البته تاثیر بیشتری برروی فروش کنسول‌ها خواهند داشت.

احتمالش چقدر است که یک کنسول بازی‌های ویدیویی را در دوره‌ی تعطیلات امسال برای خودتان یا شخصی دیگر خریداری کنید؟ (بین والدینی که بین ۱۸ تا ۵۴ سال سن دارند)

نظر کسانی که ترندهای تکنولوژی و الکترونیکی را دنبال می‌کنند و از آن‌ها مطلع هستند بیشتر به سمت کدام کنسول است؟

آمارها نشان می‌‌دهد کسانی که اطلاعات تکنولوژی و الکترونیکی را دنبال می‌کنند بیشتر به سمت پلی‌استیشن ۵ خواهند رفت البته این رقابت نیز بسیار نزدیک است. با وجود این، کسانی اکس‌باکس سری اکس را انتخاب می‌کنند که در میان عموم مردم عادی قرار می‌گیرند که شاید خیلی اخبار تکنولوژی را دنبال نکنند.

احتمالش چقدر است که یک کنسول بازی‌های ویدیویی را در دوره‌ی تعطیلات امسال برای خودتان یا شخصی دیگر خریداری کنید؟ (بین کسانی که اخبار و ترندهای تکنولوژی/الکترونیکی را دنبال می‌کنند)

اینجا است که به تفاوت فاحش‌تری در آمار دیده شده می‌رسیم و شکاف زیادی میان بازی‌بازان دیده می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که بازی‌بازان بیشتر به سمت پلی‌استیشن جذب می‌شود و کسانی که اکس‌باکس را خریداری می‌کنن در میان غیر-بازی‌بازان (non-Gamers) قرار دارند که به صورت عمومی ممکن است برخی اوقات بازی‌هایی را انجام دهند.

هر چند وقت یک بار بازی‌های ویدیویی را انجام می‌دهید؟ (در میان کسانی که احتمال زیادی دارد کنسول اکس‌باکس سری اکس/ پلی‌استیشن ۵ را در تعطیلات امسال خریداری کنند)

به طور کلی مشخص است که پلی‌استیشن ۵ هیجان بیشتری را از سوی بازی‌بازان به خود جلب کرده است اما از طرفی افرادی که ثروتمندتر هستند اکس‌باکس را ترجیح داده‌اند. البته این آمار نشان می‌دهد که اکس‌باکس توانسته نظرات بیشتری را نسبت به نسل قبل به خود جذب کند اما باز هم پلی‌استیشن برتری دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.