پی سی استیم به رکورد جدید ۲۴/۸ میلیون کاربر هم‌زمان رسید - پی سی

طبق اطلاعات بدست آمده از وب‌سایت SteamDB، فروشگاه استیم امروز با رسیدن به ۲۴/۸۰۴/۱۴۸میلیون بازی‌باز هم‌زمان، رکورد قبلی خود که در ماه مارس امسال ثبت شده بود را شکست. جالب است بدانید که ماه مارس در واقع آغاز قرنطینه‌ی برخی از کشور‌ها بود که به استفاده‌ی بیشتر کاربران از استیم منجر شد.

برخلاف افزایش ناگهانی تعداد بازی‌بازان هم‌زمان استیم در ماه مارس، این بار فاکتور‌های احتمالی دیگری نظیر نزدیک شدن به آغاز فصل زمستان، تمدید دوره‌ی قرنطینه در برخی از کشور‌ها و همچنین انتشار Cyberpunk 2077 می‌توانند دلیل رشد بالای کاربران باشند. عرضه‌ی بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 به تنهایی با رسیدن به یک میلیون بازی‌باز هم‌زمان در استیم، رکورد جدیدی را برای عناوین تک‌نفره برروی این پلتفرم ثبت کرد.

آمار استیم

رشد و گسترش محبوبیت بازی بزرگ Counter-Strike: Global Offensive نیز یکی دیگر از دلایل مهم تعداد بالای بازی‌بازان است. عنوان Counter-Strike: Global Offensive در ماه مارس موفق شد تا بیش از یک میلیون بازی‌باز را به خوب جذب کند. اگرچه پس از رسیدن به تعداد ۱/۲ میلیون کاربر هم‌زمان در مارس امسال، تعداد بازی‌بازان این عنوان کاهش پیدا کردند، اما میانگین تعداد کاربران بازی در طول سال ۲۰۲۰ همیشه بیشتر از قبل بوده است. طبق آخرین آمار‌های منتشر شده، این بازی دوباره در حال نزدیک شدن به میانگین ۱ میلیون بازی‌باز است.

در نهایت جالب است بدانید که برخلاف رکورد قبلی در اوایل امسال، تعداد بازی‌بازان ثبت شده‌ای ‌که در حال بازی بوده‌اند، بسیار کم‌تر از آمار ماه مارس است. طبق گزارش استیم، ۸/۱ میلیون بازی‌باز در ماه مارس در حال تجربه‌ی بازی بوده‌اند، اما آمار امروز تنها ۷/۱ میلیون نفر گزارش شده است. دلیل این اتفاق دقیقاً مشخص نیست اما می‌توان حدس زد که برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا عنوانی که در حال تجربه‌ی آن هستند، به صورت عمومی به استیم گزارش نشود.

نظر شما چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.