پی سی شرکت AMD اولین تصویر از کارت گرافیک‌های سری RX 6000 را منتشر کرد - پی سی

شرکت AMD اولین تصویر از پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 6000 که به‌طور کامل در ماه اکتبر رونمایی می‌شوند را منتشر کرده است. پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید AMD رقیب کارت‌های RTX 3000 شرکت انویدیا خواهند بود. برای جزئیات بیشتر همراه گیمفا باشید.

بعد از اینکه انویدیا (Nvidia) سری جدید کارت‌گرافیک‌های خود را اوایل این ماه معرفی کرد، بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی به‌نظر از عملکرد و قیمت‌گذاری کارت‌های RTX 3000، خصوصاً RTX 3070 راضی بودند که توان بسیار بیشتری نسبت به کارت RTX 2080 نسل قبلی دارد. قیمت‌گذاری نسل جدید انویدیا چنان برای بازی‌بازان عالی بود که بسیاری تصمیم گرفتند در نسل آینده‌ی کنسول‌های بازی به رایانه‌های شخصی مهاجرت کنند، گرچه به‌نظر می‌آید اکس‌باکس سری اس آن‌ها را از تصمیمشان منصرف کرده باشد.

از روز معرفی کارت‌های جدید انویدیا، فشار زیادی روی AMD برای رونمایی زودتر کارت‌های Radeon RX 6000 قرار داشته است که ماه آینده‌ی میلادی به‌طور کامل معرفی می‌شوند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که تیم قرمز اکنون تصمیم گرفته محصولات آتی خود را با تصویر جدیدی که طراحی یکی از کارت‌های سری RX 6000 که احتمالاً قدرتمندترین آن‌ها را نشان می‌دهد، تبلیغ کند.

در توییتی که حساب رسمی Radeon RX منتشر کرده است، مشخص است که کارت‌های نسل RDNA 2 شرکت AMD از طراحی جدیدی در سیستم خنک‌کننده بهره می‌برند. همچنین یک مدل سه‌بعدی بزرگ از این کارت گرافیک در بازی Fortnite قرار داده شده است که می‌توانید روی آن فرود بیایید و زوایای مختلف کارت رو خودتان بررسی کنید. در توییت این شرکت چنین آمده است:

این اولین نگاه شما به طراحی سری جدید Radeon RX 6000 است. کارت گرافیک‌های پیش‌روی AMD RDNA2 از سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی بهره می‌برند و شما می‌توانید خودتان تک‌تک زوایای آن‌ها را در Fortnite Creative Island ما مشاهده کنید. ۱۶۳۹-۹۸۴۱-۸۶۵۱ [کد ورود به جزیره‌ی این کارت در Fortnite]

جزئیات بیشتر کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 6000 مطمئناً در رویداد معرفی آن‌ها که ۷ آبان ۱۳۹۹ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۰) برگزار می‌شود، منتشر خواهد شد، اما ممکن است اطلاعات جزئی مثل مدل‌های این سری، عملکرد کلی، و قابلیت‌های اصلی پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی AMD در این مدت منتشر شود.

پردازنده‌های سری Ryzen شرکت AMD موفق شدند سهم قابل‌توجهی از بازار را با ارائه‌ی عملکرد عالی در کنار قیمت کمتر نسبت به پردازنده‌های شرکت اینتل (Intel) به‌دست آورند. اکنون، باید ببینیم که این شرکت می‌تواند همین رویه را در رقابت با انویدیا هم در پیش بگیرد یا نه. کارت‌های Radeon RX 6000 ممکن است بتوانند در عملکرد و قیمت‌گذاری با پردازنده‌های گرافیکی ۳۰۷۰ و ۳۰۸۰ انویدیا رقابت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.