پی سی ایسوس سه مادربرد جدید سازگار با پردازنده های AMD را معرفی کرد - پی سی

ایسوس، بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در دنیا، سه مادربرد جدید از سری ۵۰۰ در مدل‌های ROG Crosshair VIII Dark Hero، TUF Gaming X570 Pro (WiFi) و ROG STRIX B550-XE Gaming WiFi را معرفی کرد. هر سه مادربرد جدید ایسوس طراحی شده برای گیمینگ بوده و با نسل جدید پردازنده‌های سری AMD Ryzen Zen 3 سازگاری کامل دارند. همچنین، تمامی مادربردهای سری ۵۰۰ ایسوس شامل سری X570،B550  و A520از پردازنده‌هایی با معماری AMD Ryzen Zen 3 که شامل پردازنده های سری Ryzen ™ ۵۰۰۰ است را پشتیبانی می‌کنند.

مادربرد ROG Crosshair VIII Dark Hero

پلتفرم AMD X570 با نسل جدید درگاه PCI Express 4.0 برای پشتیبانی از کارت گرافیک و SSD های جدید همراه شدند که چیپست مادربردهای این سری نیازمند یک خنک کننده قدرتمند بوده و مادربرد ROG Crosshair VIII Dark Hero اولین مادربرد ASUS X570 با خنک کننده کاملا Passive یا بدون استفاده از فن است. هیت سینک چیپست این مادربرد تا اسلات‌های PCIe ادامه داشته که می‌تواند در هنگام پردازش‌های سنگین بر روی خنک سازی موثر باشد.

مدار تغذیه این مادربرد آمادگی کامل برای استخراج تمام قدرت سری جدید پردازنده‌های AMD را دارد. در این قسمت ۱۶ فاز (۹۰ amp) به صورت گروهی به خدمت گرفته شده که تضمین دهنده دوام و پایداری برای پردازش‌های سنگین است.

این مادربرد از نظر ظاهری همانند نام خود، با سبکی تیره رنگ همراه شده است. لوگوی ROG بر روی پنل I/O و چیپست این مادربرد با نورپردازی RGB همراه شده که برای شخصی سازی و هماهنگ سازی می‌توان از قابلیت Aura Sync ایسوس استفاده کرد.

دو اسلات PCIe این مادربرد با فناوری SafeSlot طراحی شده که نشان دهنده تقویت این اسلات‌ها برای استفاده از کارت گرافیک‌های سنگین است. همچنین دو اسلات PCIe 4.0 x4 M.2 این مادربرد آماده استفاده از سریع‌ترین حافظه‌های NVMe SSD موجود در بازار است.

پنل پشت این مادربرد درگاه های ارتباطی متنوعی را دارد که شامل هفت پورت USB 3.2 Gen2 Type-A و یک پورت USB 3.2 Gen2 Type-C برای استفاده از لوازم جانبی با سرعتی بالا است. همچنین آداپتور WiFi 6 AX20 و شبکه اترنت ۲٫۵ گیگابیتی شبکه‌ای پرسرعت را برای گیمینگ فراهم می‌کند.

سیستم صوتی این مادربرد با کدک SupremeFX S1220 و مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS ES9023 همراه شده که تجربه صدایی بسیار شفاف برای حالت های استریو و فراگیر (Surround) به ارمغان خواهد آورد. همچنین به منظور پشتیبانی از پنل جلویی کیس های مدرن، درگاه USB 3.2 Gen2 نیز در این مادربرد به کار گرفته شده است.

 

مادربرد TUF Gaming X570-Pro (Wi-Fi)

این مادربرد با مدار تغذیه ۲+۱۲ فاز با مدار چاپی ۶ لایه ، سوکت‌های برق با فناوری ProCool، قطعات سری TUF با تاییدیه رده نظامی و فناوری Digi+ VRM برای تضمین پایداری همراه است. در قسمت خنک سازی، هیت سینک برای مدار تغذیه، چیپست و اسلات‌های M.2 تعبیه شده تا دمای ایجاد شده از سوی این المان‌های مهم دفع شود. همچنین مادربرد TUF Gaming X570-Pro (WiFi) ایسوس از هدرهای فن هیبریدی برخوردار بوده و از فناوری Fan Xpert 4 پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این مادربرد می‌توان به دو اسلات PCIe 4.0 M.2 همراه با USB 3.2 Gen2 Type-C برای پنل I/O و پنل جلو کیس و پورت‌های USB 3.2 Gen2 Type-A اشاره داشت. در قسمت شبکه نیز، اترنت ۲٫۵ گیگابیتی، شبکه بی ‌سیم WiFi 6، بلوتوث ۵٫۱، محافظ شبکه TUF LanGuard و فناوری Turbo Lan دیده می‌شود.

چیپ صوتی Realtek S1200A این مادربرد صدای شفاف و غنی را ارائه می‌دهد که با فناوری جدیدی به نام AI Noice-Canceling همراه شده است. این فناوری باعث حذف هوشمند صداهای اضافه میکروفون توسط هوش مصنوعی می‌شود تا در ارتباطات صوتی صدایی شفاف را تجربه کرد. همچنین برای تجربه صوتی بهتر گیمرها، ایسوس فناوری صوتی DTS را به خدمت گرفته است.

مادربرد ROG Strix B550-XE Gaming WiFi

مادربرد ROG Strix B550-XE Gaming WiFi به عنوان پرچمدار جدید مادربرهای سری B550 ایسوس شناخته می‌شود. این مادربرد با برخورداری از مدار تغذیه ۱۶ فاز (یکسان با مدل ROG Crosshair VIII Dark Hero) آماده میزبانی از پردازنده‌های سری Zen3 AMD است.

یکی از پارامترهای پایداری هر مادربرد مربوط به تعادل دمای مدار تغذیه است که این مادربرد یک سیستم خنک کننده اکتیو با لوله‌های انتفال دما و پدهای حرارتی با کیفیت بالا برای انتقال بهتر دما تحت اختیار خود دارد. همچنین اسلات های M.2 این مادربرد دارای هیت سینک هستند. همچنین این مادربرد یک کارت Hyper M.2 x16 Gen 4 با هیت سینک تعبیه شده و فن خنک کننده به همراه خود دارد.

تمامی مادربردهای جدید همزمان با عرضه جهانی در کشور با گارانتی رسمی مورد تایید دفتر ایسوس در دسترس خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.