پی سی گزارش: توسعه‌ی نسخه‌ی موبایلی بازی Final Fantasy 11 لغو شده است - پی سی

براساس گزارش‌های منتشر شده، مراحل توسعه‌ی نسخه‌ی موبایلی بازی Final Fantasy 11 که توسط شرکت نکسون در دست ساخت قرار داشت، لغو شده است و اعضای تیم سازنده به دیگر پروژه‌های شرکت منتقل شده‌اند.

کم‌تر کسی است که نام سری محبوب Final Fantasy را نشنیده باشد. بازی Final Fantasy 14 که در سبک MMORPG براساس شخصیت‌ها و داستان همین سری طراحی و عرضه شد، امروزه به محبوبیت بسیار بالایی در بین هواداران دست یافته است ولی بد نیست بدانید که این اولین نسخه‌ی MMORPG عرضه شده از این سری پرطرفدار نیست. بازی Final Fantasy 11 اولین عنوان ساخته شده در سبک MMORPG از سری Final Fantasy بود که ابتدا برروی کنسول پلی‌استیشن ۲ و رایانه‌های شخصی و مدتی بعد نیز برروی کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد. اگرچه این بازی به محبوبیت حال حاضر Final Fantasy 14 دست پیدا نکرد ولی با این حال بازی‌بازان متعددی از تجربه‌ی آن لذت برده و به جمع هواداران آن اضافه شدند.

در سال ۲۰۱۵ و زمانی که تیم سازنده قصد داشت سرورهای نسخه‌ی کنسولی بازی Final Fantasy 11 را برای همیشه خاموش کند، اعلام شد که نسخه‌ی موبایلی این بازی در دست توسعه قرار دارد. با این حال، پس از گذشت حدود ۵ سال از اعلام رسمی این خبر، هنوز بازی و یا حتی یک نمایش از آن منتشر نشده است و متاسفانه به نظر می‌رسد این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. براساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری کره‌ای MTN، توسعه‌ی نسخه‌ی موبایلی بازی Final Fantasy 11 رسما لغو شده است. این خبرگزاری با اشاره به اطلاعات ارائه شده از سوی اعضای داخلی استودیو بیان کرده است که اعضای تیم توسعه دهنده‌ی این نسخه به دیگر پروژه‌ها و تیم‌های فعال در شرکت منتقل شده‌اند.

البته هنوز شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) و یا شرکت نکسون (Nexon) هیچ کدام رسما این موضوع را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند. با این حال آخرین خبر رسمی منتشر شده از بازی به ماه فوریه برمی‌گردد که تیم سازنده صرفا بیان کرده بود بازی همچنان در دست توسعه قرار دارد. با توجه به عدم انتشار اطلاعات و اخبار کافی از بازی و گذشت حدود ۵ سال از معرفی آن، پذیرفتن این موضوع که نسخه‌ی موبایلی بازی Final Fantasy 11 هرگز عرضه نخواهد شد، دشوار نیست.

بازی Final Fantasy 11 در حال حاضر برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. پس اگر دوست دارید Final Fantasy 11 را تجربه کنید می‌توانید به سراغ این نسخه از بازی بروید. شرکت اسکوئر انیکس اخیرا محتوای داستانی جدیدی را برای این بازی منتشر کرده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.