پی سی کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی درون سازمانی صحبت می کنند - پی سی

به نظر می‌رسد بسیاری از کارکنان شرکت سی‌دی پراجکت (CD Projekt)، پس از عملکرد پایین‌تر از انتظار بازی Cyberpunk 2077، لب به سخن گشوده‌اند و در مورد نابسامانی‌های درون‌سازمانی در این شرکت، صحبت می‌کنند.

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده از سوی دو نفر از سازندگان بازی Cyberpunk 2077، در طول توسعه، وضعیت چندان خوبی بر این شرکت حاکم نبوده است. در کنفرانس ویدیویی روز گذشته، یکی از توسعه‌دهندگان عصبانی و ناامید که نسبت به وضعیت پیش آمده معترض بوده است، با لحنی تند از هیئت مدیره‌ی سی‌دی پراجکت سوالاتی را مطرح کرد. اشخاص دیگری که در کنفرانس مذکور حضور داشتند، سوالات وی را بسیار متناسب با جو استودیو توصیف می‌کنند، چرا که در تمامی بخش‌ها و پوستر‌های آن‌جا، عبارت “ما شورشی هستیم” نقش بسته است.

کارمندان سوالاتی پیرامون تاثیر اتفاقات اخیر بر روی شهرت شرکت سی‌دی پراجکت، مهلت‌های غیر واقعی یا نشدنی برای توسعه‌ی اثر و همچنین کار بدون وقفه برای ماه‌های متوالی مطرح کردند. مشکلات مورد بحث، تا روز عرضه یعنی ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) گریبان سی‌دی پراجکت و کارکنانش را گرفته بودند و هنوز هم افراد زیادی مجبور هستند مشکلات اثر را اصلاح کنند.

جلسه‌ی یاد شده، قبل از تصمیم شرکت سونی در مورد حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه پلی‌استیشن و استرداد اثر به کسانی که از عملکرد آن راضی نیستند، برگزار شد. در طول جلسه‌، مدیران شرکت اعلام کردند که با سونی قراردادی  تنظیم شده است مبنی بر این که افراد ناراضی از عملکرد اثر، بتوانند بازی خود را بازگردانند. روز بعد از جلسه، خبر استرداد نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی منتشر شد و تیم سی‌دی پراجکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

به دنبال مذاکره‌ای که با پلی‌استیشن انجام شد، تصمیم گرفتیم به صورت موقت، نسخه‌‌ی دیجیتالی را از شبکه‌ی پلی‌استیشن حذف کنیم.

در ادامه، سخنگوی رسمی شرکت سی‌دی پراجکت اعلام کرد که قرار نیست جزئیات بیشتری در مورد اطلاعات درونی شرکت، به اطلاع عموم مردم برسد.

بازی Cyberpunk 2077

عنوان Cyberpunk 2077 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال محسوب می‌شود؛ این اثر با ۸ میلیون پیش‌خرید و صدر نشینی در جدول پر‌فروش‌ترین‌های استیم (Steam)، در جایگاه بسیار خوبی قرار داد. با این وجود شکایت بازی‌بازان نسبت به باگ‌ها و مشکلات فنی، در سرتاسر فضای مجازی پیدا می‌شود. اگرچه دارندگان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما ایراد اصلی به نسخه‌های کنسولی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴، وارد می‌شود. به دنبال حاشیه‌های مطرح شده پیرامون عرضه‌ی یک پروژه نیمه‌کاره، سهام شرکت سی‌دی پراجکت باری دیگر بیش از ۱۲ درصد افت داشته است و این رویکرد نزولی همچنان ادامه دارد.

حین توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، کارکنان و برنامه‌نویسان اضافه‌کاری‌های شدیدی را تجربه کرده‌اند و حتی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که برای اتمام پروژه، برخی از افراد ۶ روز از هفته را مشغول توسعه، کدنویسی و پولیش بوده‌اند. وب‌سایت بلومبرگ (Bloomberg) در یکی از گزارش‌های خود یادآور شده بود که افراد بالارده قصد دارند شرایط شغلی را بهبود دهند و دیگر خبری از اضافه‌کاری‌های غیرمنطقی نباشد، اما به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ای در نهایت اعمال نشده است.

یکی از کارکنان در ژانویه‌ گذشته این سوال را مطرح کرده بود که چرا رئیس شرکت به بازی‌بازان اعلام کرده است، عنوان Cyberpunk 2077 تکمیل شده و قابل بازی محسوب می‌شود؛ در حالی که چنین موضوعی صحت نداشت. جواب اعضای هیئت مدیره این بود که خود مسئولیت را برعهده می‌گیرد. یک توسعه‌دهنده‌ی دیگر، سوالی را از مدیران شرکت مطرح کرده بود مبنی بر این که رویکرد شرکت تا حد بسیار زیادی ریاکارانه است، چرا که سی‌دی پراجکت موضوع بازی خود را پیرامون ابرشرکت‌هایی قرار داده که از نیروی انسانی خود بهره‌گیری غیرمنصفانه دارند و چنین انتقادی را به آن‌ها وارد می‌کند اما خود از کارکنانش اضافه‌کاری‌های غیرمنطقی درخواست کرده است. شخص یاد شده، جواب مدیران شرکت را مبهم و نامخشص توصیف کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران و حتی مخاطبین عادی متعجب شده‌اند که چرا پس از ۸ سال ایده‌پردازی، توسعه و  همچنین سه تاخیر متوالی در سال ۲۰۲۰، همچنان بازی Cyberpunk 2077 نیمه‌کاره و تکمیل نشده عرضه شده است. سخن مشترکی که در میان صحبت‌های سازندگان بازی دیده می‌شود، این است که مهلت‌های تعیین شده برای ارائه‌ی پروژه کاملاََ غیرمنطقی بوده و به طور واضح، بازی به زمان توسعه‌ی بیشتری نیاز داشته است.

وبسایت خبری بلومبرگ قبل از پرداختن به این موضوع، گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر این که عرضه‌ی زودهنگام و نابخشودنی Cyberpunk 2077 باعث شده است مدیران و سرمایه‌داران شرکت سی‌‌دی پراجکت، با بیش از ۱ میلیارد دلار آسیب مالی مواجه شوند. از طرفی طبق گزارش‌های قبلی GameIndustry، سهام سی‌دی پراجکت از زمان عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بیش ۲۹ درصد کاهش یافته و به مقدار ۳۱۳٫۹ PLN رسیده است. به دنبال نارضایتی گسترده‌ی بازی‌بازان از مشکلات فنی مختلف، به خصوص کامل نبودن نسخه‌های کنسولی، شرکت سی‌دی پراجکت بیانیه‌ای را منتشر کرد که ضمن عذرخواهی از طرفداران، وعده‌ می‌دهد در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو مشکلات نسخه‌ی نسل هشتمی بازی اصلاح شوند. باید دید  به‌روزرسانی‌های پیش‌رو تا چه حد می‌توانند به مشکلات اخیر این شرکت کمک کنند.

Cyberpunk 2077 برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. بر اساس بیانیه‌های قبلی تیم سازنده، به روز رسانی اصلی نسل بعدی که کیفیت را متحول خواهد کرد در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.