پی سی پلی‌استیشن ۵ مصرف انرژی کمتری نسبت به پلی‌استیشن ۴ پرو دارد - پی سی

به تازگی اطلاعات بیشتری در مورد کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند این دستگاه علی‌رغم قدرت بسیار بیشتر نسبت به پلی‌استیشن ۴ پرو، برق کمتری نسبت به این کنسول مصرف خواهد کرد.

کنسول مورد انتظار پلی‌استیشن ۵ این پنجشنبه بالاخره عرضه خواهد شد و دیگر تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به این کنسول در دسترس قرار گرفته‌اند. به ادعای Eurogamer، پلی‌استیشن ۵ بسیار در مصرف انرژی بهینه‌تر از پلی‌استیشن ۴ پرو خواهد بود. این وبسایت این دو کنسول را عمیقا با یک دیگر مقایسه کرده بود و بخشی هم به مصرف انرژی این دو اختصاص داشت. پلی‌استیشن ۵ شاید در حال حاضر چندان با میز تلویزیون شما مهربان نباشد، اما در زمینه‌ی ردپای محیط زیستی سربلند بیرون آمدهاست.

پلی‌استیشن ۵ در حالت استراحت، ۱٫۳ وات برق مصرف می‌کند که این عدد برای پلی‌استیشن ۴ پرو ۵ وات است. به هنگام دانلود یک بازی، این عدد برای پلی‌استیشن ۵ به ۳۶ وات و برای پلی‌استیشن ۴ پرو به ۵۰ وات می‌رسد. سایر عملیات هم چنین الگویی را دنبال می‌کند و با وجود بیشتر شدن انرژی مصرفی هر دو کنسول در کارهای سنگین‌تر، پلی‌استیشن ۵ همیشه عددی کمتر از پلی‌استیشن ۴ پرو را به ثبت می‌رساند.

سال گذشته بود که سونی اعلام کرد پلی‌استیشن به لایحه‌ی Playing For The Planet سازمان ملل متحد پیوسته است و قصد دارد تا در تمام محصولات مربوط به بازی این شرکت، به جا گذاشتن ردپای کربنی کمتر را جز اهداف خود قرار دهد. حال به نظر می‌رسد که در طراحی پلی‌استیشن ۵، به این عهد وفا شده است و احتمالا بخشی از آن به طراحی هوشمندانه‌ی سیستم خنک‌کننده‌ی کنسول مربوط می‌شود. جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی‌استیشن، اعلام کرده است که اگر یک میلیون نفر از حالت استراحت پلی‌استیشن ۵ استفاده کنند، انرژی صرفه‌جویی‌شده نسبت به همین حالت برای پلی‌استیشن ۴، معادل با یک هزار خانه در آمریکا خواهد بود.

پلی‌استیشن ۵ در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در آمریکای شمالی و استرالیا و در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) هم در اروپا عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.