پی سی پلی‌استیشن ۵ فروش بی‌نظیری در بریتانیا داشته است - پی سی

خانواده‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن همیشه محبوبیت زیادی در انگلستان و بریتانیا داشته‌اند و حالا طبق گزارشی که منتشر شده است، این کنسول با فروش ۹۰۰ هزار واحد در یک ماه اخیر در منطقه‌ی بریتانیا، عملکرد بی‌نظیری را از این لحاظ ثبت کرده است.

ماه پیش گزارش شد که پلی‌استیشن ۵ عملکرد بسیار بهتری از نظر فروش در هنگام عرضه نسبت به پلی‌استیشن ۴ داشته است و توانسته تا رکورد پرفروش‌ترین کنسول به هنگام عرضه در بریتانیا را بشکند. در آن گزارش آمده بود که پلی‌استیشن ۵ در ۴۸ ساعت اول موفق به فروش ۲۵۰ هزار واحد شده بود. در مقابل این عدد برای اکس‌باکس سری اکس/اس ۱۵۵ هزار واحد بود. همچنین مشخص شده بود که نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵، محبوبیت بسیار کمتری نسبت به نسخه‌ی عادی دارد که البته با توجه به تولید بسیار کمتر نسخه‌ی دیجیتال منطقی به نظر می‌رسد.

حال به تازگی Gameindustry تایید کرده است که کنسول پلی‌استیشن ۵ توانسته در ۴ هفته‌ی اول ماه نوامبر، در مجموع ۹۰۰ هزار واحد بفروشد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بریتانیا به ثبت برساند. با این حساب ماه نوامبر ۲۰۲۰ تبدیل به هشتمین ماه پرفروش برای کنسول‌های خانگی و همچنین دومین ماه از نظر درآمد خالص شده است. پردرآمدترین ماه برای کنسول‌های خانگی در بریتانیا مربوط به سال ۲۰۱۳ و عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان بود.

پلی‌استیشن ۵ در رتبه‌ی اول است، اما رتبه‌ی دوم را هم کنسول سوییچ در اختیار گرفته که همچنان به فروش عالی خود ادامه می‌دهد و احتمالا با این روند، فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ را هم پشت سر خواهد گذاشت. البته در حالی که فروش سخت‌افزار در Black Friday رشدی ۹۶ درصدی داشت، فروش سوییچ تنها ۶۳٫۱ درصد رشد کرده بود. همچنین از ۲۵ اکتبر تا ۲۱ نوامبر در مجموع ۲٫۳۸ میلیون نسخه بازی فیزیکی به فروش رفته است که نینتندو با در دست داشتن ۳۵ درصد بازار، در رتبه‌ی اول است و پلی‌استیشن ۴ هم در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

اما در زمینه‌ی لوازم جانبی، باز هم این سونی است که در صدر جدول قرار دارد و کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ از سایر لوازم جانبی عملکرد بهتری داشته است. هدست Pulse 3D در رتبه‌ی دوم و کنترلر دوال‌شاک ۴ هم در رتبه‌ی سوم بود. کنترلرهای اکس‌باکس سری اکس/اس هم با رنگ‌های آبی، مشکی و سفید به ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم و نهم بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها