پی سی پلی‌استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول در هفته‌ی نخست عرضه در اسپانیا تبدیل شد - پی سی

براساس آمار منتشر شده، کنسول نسل نهمی شرکت سونی در زمینه‌ی میزان فروش در هفته‌ی نخست عرضه در کشور اسپانیا، در جایگاه اول در میان تمامی کنسول‌های پلی‌استیشن قرار گرفته است.

کنسول پلی‌استیشن ۵ مدتی پیش به بازار عرضه شد و استقابل بسیار خوب هواداران را نیز در پی داشت. این کنسول در همین مدت زمان کوتاه عرضه لقب بزرگ‌ترین لانچ کنسول‌های شرکت سونی را به خود اختصاص داده است ولی به نظر می‌رسد موفقیت این کنسول در سراسر دنیا همچنان ادامه دارد.

کنسول پلی‌استیشن ۵ ابتدا در تاریخ ۲۲ آبان ماه (۱۲ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی) در برخی کشورها از جمله آمریکا، ژاپن و استرالیا عرضه شد ولی کاربران برخی دیگر از کشورها یک هفته بیشتر برای دسترسی به کنسول نسل جدید شرکت سونی منتظر ماندند. با وجود مشکلات اقتصادی مردم سراسر جهان و مشکلات پیش‌آمده‌ی ناشی از گسترش ویروس کرونا در خط تولید کنسول‌های جدید، موفقیت و فروش بالای کنسول پلی‌استیشن ۵ بیش از پیش قابل توجه به نظر می‌رسد.

موفقیت جهانی کنسول نسل نهمی شرکت سونی در کشور اسپانیا نیز ادامه داشته و براساس آمار منتشر شده از سوی تحلیل‌گران، بیش از ۴۳ هزار نسخه از کنسول پلی‌استیشن ۵ در این کشور به فروش رفته است. این رقم ۳۰۰۰ عدد از دومین کنسول پرفروش در کشور اسپانیا یعنی پلی‌استیشن ۲ بیشتر بوده است. نکته‌ی قابل توجه این است که آمار فروش پلی‌استیشن ۵ در کشور اسپانیا چیزی حدود سه برابر بیشتر از فروش کنسول‌های رقیب یعنی اکس‌باکس سری اکس و اس بوده است. آمار فروش کنسول‌ها در هفته‌ی نخست براساس گزارش منتشر شده که دنیل احمد (Daniel Ahmad) نیز در حساب توییتر خود به آن اشاره کرده، به شرح زیر است:

فروش هفته‌ی نخست کنسول‌های شرکت سونی:

  • پلی‌استیشن ۵: ۴۳ هزار واحد
  • پلی‌استیشن ۲: ۴۰ هزار واحد
  • پلی‌استیشن ۴: ۳۸ هزار واحد
  • پلی‌استیشن ۳: ۳۵ هزار واحد

فروش هفته‌ی نخست کنسول‌های شرکت مایکروسافت:

  • اکس‌باکس سری اکس و اس: ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد
  • اکس‌باکس وان: ۱۵ هزار واحد
  • اکس‌باکس ۳۶۰: ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد

اگرچه مردم کشور اسپانیا خوش‌شانس بودند و تعداد موجودی کنسول‌ها در این کشور متناسب با تعداد خریداران بوده است ولی براساس صحبت‌های آقای جیم رایان (Jim Ryan) در حال حاضر «تمامی موجودی کنسول پلی‌استیشن ۵ به فروش رفته است» و شرکت سونی تلاش دارد تولیدات خود را برای رسیدن به سطح تقاضا تا حد ممکن افزایش دهد. البته شرکت سونی وعده داده است که پیش از تعطیلات کریسمس امسال محموله‌ای جدید از کنسول پلی‌استیشن ۵ را به سراسر دنیا ارسال کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.